Bakalářská práce, pojednává o osobách se specifickými poruchami učení, které tyto poruchy ovlivňují při studiu a obecně v životě. V teoretické části práce je popsána obecná charakteristikou specifických poruch učení. Zabývá se také jednotlivými typy poruch učení, vzděláváním žáků s touto problematikou a dopadem specifických poruch učení na život. V Praktické části je proveden průzkum, který zjišťuje vliv specifických poruch učení na studium a běžný život jedince.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with people with specific learning disabilities that affect them in their studies and in life in general. The theoretical part of the thesis describes the general characteristics of specific learning disabilities. It also deals with individual types of learning disabilities, educating students with this issue and the impact of specific learning disabilities on life. In the practical part, a survey is conducted, which finds out the influence of specific learning disabilities on the study and everyday life of an individual.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, obtíže, studium, běžný život.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, difficulties, learning, daily life.
Rozsah průvodní práce
40 s. (62 643 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce, pojednává o osobách se specifickými poruchami učení, které tyto poruchy ovlivňují při studiu a obecně v životě. V teoretické části práce je popsána obecná charakteristikou specifických poruch učení. Zabývá se také jednotlivými typy poruch učení, vzděláváním žáků s touto problematikou a dopadem specifických poruch učení na život. V Praktické části je proveden průzkum, který zjišťuje vliv specifických poruch učení na studium a běžný život jedince.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with people with specific learning disabilities that affect them in their studies and in life in general. The theoretical part of the thesis describes the general characteristics of specific learning disabilities. It also deals with individual types of learning disabilities, educating students with this issue and the impact of specific learning disabilities on life. In the practical part, a survey is conducted, which finds out the influence of specific learning disabilities on the study and everyday life of an individual.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, obtíže, studium, běžný život.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, difficulties, learning, daily life.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace tématu s odbornou vedoucí bakalářské práce
2. Stanovení cíle bakalářské práce
3. Studium odborné literatury
4. Vypracování teoretické a praktické části bakalářské práce
5. Splnění cíle
Zásady pro vypracování
1. Konzultace tématu s odbornou vedoucí bakalářské práce
2. Stanovení cíle bakalářské práce
3. Studium odborné literatury
4. Vypracování teoretické a praktické části bakalářské práce
5. Splnění cíle
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-807-3151-584.
MANDZÁKOVÁ, Stanislava. Špecifické poruchy učenia a správania v kontexte inkluzívnej edukácie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2008. ISBN 978-80-8068-801-1.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozšíř. vyd. Jinočany: Portál, 1995. ISBN 80-857-8727-X.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování: specifické poruchy čtení. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
RENOTIÉROVÁ, Marie a Libuše LUDÍKOVÁ. Speciální pedagogika: texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd., dopl. a aktualiz. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0873-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-807-3151-584.
MANDZÁKOVÁ, Stanislava. Špecifické poruchy učenia a správania v kontexte inkluzívnej edukácie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2008. ISBN 978-80-8068-801-1.
MATĚJČEK, Zdeněk. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozšíř. vyd. Jinočany: Portál, 1995. ISBN 80-857-8727-X.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování: specifické poruchy čtení. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
RENOTIÉROVÁ, Marie a Libuše LUDÍKOVÁ. Speciální pedagogika: texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd., dopl. a aktualiz. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0873-2.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.