Informace o kvalifikační práci Porovnání znalostí v přírodovědných předmětech u žáků třetího až pátého ročníku na základní škole ve Finsku a základní škole v České republice - vybrané speciálně pedagogické aspekty
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Pregraduální vzdělávání učitelů 1. stupně základních škol ve Finsku a v České republice - speciálně pedagogické aspekty
Hlavní téma v angličtině
The undergraduate education of elementary school teachers in Finland and the Czech Republic - the aspects of special education
Název dle studenta
Porovnání znalostí v přírodovědných předmětech u žáků třetího až pátého ročníku na základní škole ve Finsku a základní škole v České republice - vybrané speciálně pedagogické aspekty
Název dle studenta v angličtině
Comparison of knowledge in science subjects for third to fifth year pupils at primary school in Finland and primary school in the Czech Republic - selected special pedagogical aspects
Tato diplomová práce se zaměřuje na školské vzdělávací systémy v České republice a ve Finsku. Teoretická část se zaměřuje na popis a porovnání vzdělávacích systémů. Cílem práce je porovnat znalosti žáků třetího až pátého ročníku základní školy z oblasti přírodovědeckých předmětů a anglického jazyka.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is educational systems in the Czech Republic and in Finland. The theoretical part focuses on the description and comparison of educational systems. The main goal is to compare the knowledge of third- to fifth-grade pupils in primary school science subjects and the English language level.
Klíčová slova
Finsko, Česká republika, vzdělávací systém, porovnání, základní škola, žák
Klíčová slova v angličtině
Finland, the Czech Republic, educational system, comparison, primary school, pupil
Rozsah průvodní práce
110
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na školské vzdělávací systémy v České republice a ve Finsku. Teoretická část se zaměřuje na popis a porovnání vzdělávacích systémů. Cílem práce je porovnat znalosti žáků třetího až pátého ročníku základní školy z oblasti přírodovědeckých předmětů a anglického jazyka.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is educational systems in the Czech Republic and in Finland. The theoretical part focuses on the description and comparison of educational systems. The main goal is to compare the knowledge of third- to fifth-grade pupils in primary school science subjects and the English language level.
Klíčová slova
Finsko, Česká republika, vzdělávací systém, porovnání, základní škola, žák
Klíčová slova v angličtině
Finland, the Czech Republic, educational system, comparison, primary school, pupil
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování literatury a jiných zdrojů
Vymezení cíle diplomové práce
Vypracování teoretické části DP
Vypracování praktické části DP
Pravidelné konzultace s vedoucím DP
Kompletace a finalizace DP
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování literatury a jiných zdrojů
Vymezení cíle diplomové práce
Vypracování teoretické části DP
Vypracování praktické části DP
Pravidelné konzultace s vedoucím DP
Kompletace a finalizace DP
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (online). Praha: MŠMT, 2017. Dostupné z: RVP ZV_2017_červen-2.pdf
Finnish Lessons 3.0: What Can the World Learn from Educational Change in Finland?, Sahlberg, P., & Gardner, H. (2021). Teachers College Press. ISBN13: 9780807764817
Ministerstvo školství, m. a. (2013-2021). MŠMT. Načteno z www.msmt.cz: https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/ceske-skolstvi-v-mezinarodnim-srovnani-1
Hammerness, K., Ahtianen, R., & Sahlberg, P. (2017). Empowered Educators in Finland. San Francisco: Jossey-Bass. ISBN:978-1-119-36971-4
Education, F. N. (2021). Education Finland. Načteno z Finnish National Agency for Education: https://www.educationfinland.fi/
Culture, M. o. (2017). Ministry of Education and Culture. Načteno z www.minedu.fi/en/: https://minedu.fi/en/frontpage
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (online). Praha: MŠMT, 2017. Dostupné z: RVP ZV_2017_červen-2.pdf
Finnish Lessons 3.0: What Can the World Learn from Educational Change in Finland?, Sahlberg, P., & Gardner, H. (2021). Teachers College Press. ISBN13: 9780807764817
Ministerstvo školství, m. a. (2013-2021). MŠMT. Načteno z www.msmt.cz: https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/ceske-skolstvi-v-mezinarodnim-srovnani-1
Hammerness, K., Ahtianen, R., & Sahlberg, P. (2017). Empowered Educators in Finland. San Francisco: Jossey-Bass. ISBN:978-1-119-36971-4
Education, F. N. (2021). Education Finland. Načteno z Finnish National Agency for Education: https://www.educationfinland.fi/
Culture, M. o. (2017). Ministry of Education and Culture. Načteno z www.minedu.fi/en/: https://minedu.fi/en/frontpage