Práce je zaměřena především prakticky na výuku hudební výchovy u dětí se zrakovým postižením. Teoretická část obsahuje náhled do dějin hudební výchovy v českých zemích, hudební výchovu v Rámcovém vzdělávacím programu a metody výuky hudební výchovy u žáků se zrakovým postižením. Praktická část obsahuje osm písní s přípravami k realizaci hodiny hudební výchovy+ další činnosti vážící se k písním.
Anotace v angličtině
Is focused mainly on the teaching of music education for visually impaired children. The theoretical part contains the history of music education in the Czech lands, music education in the Education program and methods of the teaching music education for visually impaired students. The practical part contains eight songs with preparations for implementation of music lessons+ other activities related to the songs.
Klíčová slova
hudební výchova, metodika, přípravy a pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
music education, metodology, preparations and worksheets.
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena především prakticky na výuku hudební výchovy u dětí se zrakovým postižením. Teoretická část obsahuje náhled do dějin hudební výchovy v českých zemích, hudební výchovu v Rámcovém vzdělávacím programu a metody výuky hudební výchovy u žáků se zrakovým postižením. Praktická část obsahuje osm písní s přípravami k realizaci hodiny hudební výchovy+ další činnosti vážící se k písním.
Anotace v angličtině
Is focused mainly on the teaching of music education for visually impaired children. The theoretical part contains the history of music education in the Czech lands, music education in the Education program and methods of the teaching music education for visually impaired students. The practical part contains eight songs with preparations for implementation of music lessons+ other activities related to the songs.
Klíčová slova
hudební výchova, metodika, přípravy a pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
music education, metodology, preparations and worksheets.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Sběr dat a vhodné literatury – komparace zdrojů.
4. Samotné vypracování DP
a) sepsání teoretické části práce
b) vytvoření praktické části práce
5. Stanovení závěrů práce.
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce.
2. Vypracování osnovy práce.
3. Sběr dat a vhodné literatury – komparace zdrojů.
4. Samotné vypracování DP
a) sepsání teoretické části práce
b) vytvoření praktické části práce
5. Stanovení závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, D.; RŮŽIČKOVÁ, V.; STEJSKALOVÁ, K. Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2011. ISBN 978-80-244-2745-4.
JELÍNEK, J. Hudební vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Dostupné na: https://docplayer.cz/2640298-Hudebni-vzdelavani-deti-se-zrakovym-postizenim.html
SMÝKAL, Josef. Gnóze nevidomých v estetice a v umění. Brno: Technické muzeum v Brně, 2018. 211 stran. ISBN 978-80-87896-51-8.
SMÝKAL, Josef. Zvláštnosti a metody rozvoje hudebních schopností nevidomých a slabozrakých žáků základních škol: Ped. čtení. [Praha], [1978].
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, D.; RŮŽIČKOVÁ, V.; STEJSKALOVÁ, K. Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2011. ISBN 978-80-244-2745-4.
JELÍNEK, J. Hudební vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Dostupné na: https://docplayer.cz/2640298-Hudebni-vzdelavani-deti-se-zrakovym-postizenim.html
SMÝKAL, Josef. Gnóze nevidomých v estetice a v umění. Brno: Technické muzeum v Brně, 2018. 211 stran. ISBN 978-80-87896-51-8.
SMÝKAL, Josef. Zvláštnosti a metody rozvoje hudebních schopností nevidomých a slabozrakých žáků základních škol: Ped. čtení. [Praha], [1978].