Diplomová práce pojednává o způsobu organizace výuky poslechových dovedností za účelem jejich rozvoje a zdokonalování žáků. Teoretická část předkládá organizační prvky a strukturu výuky a praktická dotazníkovým šetřením a praktickými lekcemi realizovanými na zkoumané škole vyhodnocuje faktory ovlivňující efektivní výuku poslechu
Anotace v angličtině
The thesis deals with the way of organizing the teaching of listening skills in order to develop and improve them. The theoretical part presents the organizational elements and structure of a lesson and the practical part evaluates the factors influencing the effective teaching of listening skills by means of a questionnaire survey and practical lessons carried out in the researched school.
Klíčová slova
poslech, výuka poslechu, organizace výuky, zpětná vazba, vybavení učebny
Klíčová slova v angličtině
listening, teaching listening, lesson structure, feedback, language classroom facilities
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce pojednává o způsobu organizace výuky poslechových dovedností za účelem jejich rozvoje a zdokonalování žáků. Teoretická část předkládá organizační prvky a strukturu výuky a praktická dotazníkovým šetřením a praktickými lekcemi realizovanými na zkoumané škole vyhodnocuje faktory ovlivňující efektivní výuku poslechu
Anotace v angličtině
The thesis deals with the way of organizing the teaching of listening skills in order to develop and improve them. The theoretical part presents the organizational elements and structure of a lesson and the practical part evaluates the factors influencing the effective teaching of listening skills by means of a questionnaire survey and practical lessons carried out in the researched school.
Klíčová slova
poslech, výuka poslechu, organizace výuky, zpětná vazba, vybavení učebny
Klíčová slova v angličtině
listening, teaching listening, lesson structure, feedback, language classroom facilities
Zásady pro vypracování
1. Výběr a prostudování odborné literatury. 2. Vypracování teoretické části a výběr vhodných témat k reflexi v praktické části 3. Volba metody a způsobu pro vypracování praktické části. 4. Vypracování praktické části a reflexe výsledků výzkumu. 5. Shrnutí práce a výsledků. 6. Dodržení rozsahu práce.
Zásady pro vypracování
1. Výběr a prostudování odborné literatury. 2. Vypracování teoretické části a výběr vhodných témat k reflexi v praktické části 3. Volba metody a způsobu pro vypracování praktické části. 4. Vypracování praktické části a reflexe výsledků výzkumu. 5. Shrnutí práce a výsledků. 6. Dodržení rozsahu práce.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Gillian a George YULE. Teaching the spoken language: an approach based on the analysis of conversational English. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge language teaching library. ISBN 0521273846.. CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 978-80-200-2274-5. FIELD, John. Listening in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, x, 366 s. Cambridge language teaching library. ISBN 978-0-521- 68570-2 GREEN, Rita. Designing Listening Tests: A Practical Approach. London: Palgrave Macmillan UK, 2017, XX, 210 p. 42 illus., 3 illus. in color. ISBN 9781349687718 HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman, 2007. ISBN 978-1-4058-5311-8 RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2014, x, 410 s. Cambridge language teaching library. ISBN 978-1-107-67596-4. RICHARDS C. J., RENANDYA A.W.: Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. Cambridge University Press. 2002. ISBN: 978-0-521-80829-3 RIES, Lumír, Radomír CHODĚRA, František MALÍŘ, Jarmila MOTHEJZÍKOVÁ a Marie HANZLÍKOVÁ. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. RIXON, Shelagh. Developing Listening Skills. London: Macmillan, 1986, 136 p, ill, pbk, 19 cm. ISBN 0333417054 ROST, Michael. Listening in language learning. London: Longman, 1990. Applied linguistics and language study. ISBN 0582016509 Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Přeložil Jaroslava IVANOVÁ. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. UR, Penny.Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, x, 172 s. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521287812
WRIGHT, Andrew, David BETTERIDGE a Michael BUCKBY. Games for language learning. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 052127737X.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Gillian a George YULE. Teaching the spoken language: an approach based on the analysis of conversational English. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge language teaching library. ISBN 0521273846.. CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013, 209 s. ISBN 978-80-200-2274-5. FIELD, John. Listening in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, x, 366 s. Cambridge language teaching library. ISBN 978-0-521- 68570-2 GREEN, Rita. Designing Listening Tests: A Practical Approach. London: Palgrave Macmillan UK, 2017, XX, 210 p. 42 illus., 3 illus. in color. ISBN 9781349687718 HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman, 2007. ISBN 978-1-4058-5311-8 RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2014, x, 410 s. Cambridge language teaching library. ISBN 978-1-107-67596-4. RICHARDS C. J., RENANDYA A.W.: Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. Cambridge University Press. 2002. ISBN: 978-0-521-80829-3 RIES, Lumír, Radomír CHODĚRA, František MALÍŘ, Jarmila MOTHEJZÍKOVÁ a Marie HANZLÍKOVÁ. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Rudná u Prahy: Editpress, 2001, 196 s. ISBN 8023874829. RIXON, Shelagh. Developing Listening Skills. London: Macmillan, 1986, 136 p, ill, pbk, 19 cm. ISBN 0333417054 ROST, Michael. Listening in language learning. London: Longman, 1990. Applied linguistics and language study. ISBN 0582016509 Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Přeložil Jaroslava IVANOVÁ. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. UR, Penny.Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, x, 172 s. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521287812
WRIGHT, Andrew, David BETTERIDGE a Michael BUCKBY. Games for language learning. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 052127737X.