Bakalářská práce je zaměřena na připravenost dětí na povinnou školní docházku z hlediska ovládání jemné motoriky. Je zde vymezen vývoj dítěte předškolního věku, jemná a hrubá motorika a specifika motorického učení dítěte. Praktická část je zaměřena na testování úrovně jemné motoriky předškolních dětí testovou baterií MABC - 2.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on children's readiness for compulsory schooling in terms of fine motor control. There is a delineation of the child's preschool development, fine and rough motor skills and the specifics of the child's motor learning. The practical part is aimed at testing the level of fine motor skills of pre-school children with the MABC test battery - 2.
Klíčová slova
Motorický vývoj, jemná motorika, hrubá motorika, předškolní věk, test MABC-2
Klíčová slova v angličtině
Motor development, fine motor skills, gross motor skills, preschool age, MABC-2 test
Rozsah průvodní práce
39 s. (62 831), Přílohy - 4 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na připravenost dětí na povinnou školní docházku z hlediska ovládání jemné motoriky. Je zde vymezen vývoj dítěte předškolního věku, jemná a hrubá motorika a specifika motorického učení dítěte. Praktická část je zaměřena na testování úrovně jemné motoriky předškolních dětí testovou baterií MABC - 2.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on children's readiness for compulsory schooling in terms of fine motor control. There is a delineation of the child's preschool development, fine and rough motor skills and the specifics of the child's motor learning. The practical part is aimed at testing the level of fine motor skills of pre-school children with the MABC test battery - 2.
Klíčová slova
Motorický vývoj, jemná motorika, hrubá motorika, předškolní věk, test MABC-2
Klíčová slova v angličtině
Motor development, fine motor skills, gross motor skills, preschool age, MABC-2 test
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a dalších zdrojů při dodržení etiky citování.
Samostatnost při plánování, organizaci a realizaci výzkumného šetření.
Dodržení etiky výzkumu při realizaci výzkumného šetření.
Pečlivost při zpracování získaných dat.
Dodržení formální stránky při zpracování bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše odborné literatury a dalších zdrojů při dodržení etiky citování.
Samostatnost při plánování, organizaci a realizaci výzkumného šetření.
Dodržení etiky výzkumu při realizaci výzkumného šetření.
Pečlivost při zpracování získaných dat.
Dodržení formální stránky při zpracování bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
PSOTTA, Rudolf. MABC-2 Test motoriky pro děti. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2014.
DYLEVSKÝ, Ivan. Somatologie: Učebnice pro zdravotnické školy a bakalářské studium. Olomouc: Epava, 2000. ISBN 978-80-86297-05-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2018. 50 s. [cit. 2020-11-10]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/45304/.
Seznam doporučené literatury
PSOTTA, Rudolf. MABC-2 Test motoriky pro děti. Praha: Hogrefe - Testcentrum, 2014.
DYLEVSKÝ, Ivan. Somatologie: Učebnice pro zdravotnické školy a bakalářské studium. Olomouc: Epava, 2000. ISBN 978-80-86297-05-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2018. 50 s. [cit. 2020-11-10]. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/45304/.