Diplomová práce je zaměřena na aktivizační výukové metody ve výuce výchovy ke zdraví se zaměřením na dopravní výchovu. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola je zaměřena na kurikulární dokumenty, které vymezují cíle, koncepci a vzdělávací obsahy ve vzdělávání. Ve druhé kapitole jsou popsány výukové metody ve výuce, jejich význam a také rozdělení. Třetí kapitola pojednává o aktivizačních metodách ve výuce, které jsou obsahem samotného názvu této diplomové práce. Díky aktivizačním metodám jsou žáci aktivně zapojení do průběhu výuky. Čtvrtá a také poslední kapitola této diplomové práce, je zaměřena na dopravní výchovu. Dopravní výchova je v životě každého jedince velmi důležitou součástí, z důvodu bezpečného chování na pozemních komunikacích. Proto je důležité vštípit žákům pravidla silničního provozu již od útlého dětství. Praktická část, této diplomové práce, obsahuje autorský vizuální materiál-edukační video pro dopravní výchovu, kde žáci v rámci opakování vyplňují odpovědi do záznamových archů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on activating teaching methods in the teaching of health education with a focus on traffic education. The theoretical part is divided into 4 chapters. The first chapter is focused on curricular documents that define the objectives, concept and educational content in education. The second chapter describes the teaching methods in teaching, their meaning and also the division. The third chapter deals with activation methods in teaching, which are the content of the very title of this diploma thesis. Thanks to activation methods, pupils are actively involved in the course of teaching. The fourth and also the last chapter of this diploma thesis is focused on traffic education. Traffic education is a very important part of every individual's life, because of the safe behavior on the roads. Therefore, it is important to instill in pupils the rules of the road from early childhood. The practical part, of this diploma thesis, contains the author's visual material - educational video for traffic education, where pupils fill in the answers in the record sheets as part of the repetition.
Klíčová slova
Výchova ke zdraví, výukové metody, aktivizační výukové metody, doprava, dopravní výchova, bezpečnost
Diplomová práce je zaměřena na aktivizační výukové metody ve výuce výchovy ke zdraví se zaměřením na dopravní výchovu. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola je zaměřena na kurikulární dokumenty, které vymezují cíle, koncepci a vzdělávací obsahy ve vzdělávání. Ve druhé kapitole jsou popsány výukové metody ve výuce, jejich význam a také rozdělení. Třetí kapitola pojednává o aktivizačních metodách ve výuce, které jsou obsahem samotného názvu této diplomové práce. Díky aktivizačním metodám jsou žáci aktivně zapojení do průběhu výuky. Čtvrtá a také poslední kapitola této diplomové práce, je zaměřena na dopravní výchovu. Dopravní výchova je v životě každého jedince velmi důležitou součástí, z důvodu bezpečného chování na pozemních komunikacích. Proto je důležité vštípit žákům pravidla silničního provozu již od útlého dětství. Praktická část, této diplomové práce, obsahuje autorský vizuální materiál-edukační video pro dopravní výchovu, kde žáci v rámci opakování vyplňují odpovědi do záznamových archů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on activating teaching methods in the teaching of health education with a focus on traffic education. The theoretical part is divided into 4 chapters. The first chapter is focused on curricular documents that define the objectives, concept and educational content in education. The second chapter describes the teaching methods in teaching, their meaning and also the division. The third chapter deals with activation methods in teaching, which are the content of the very title of this diploma thesis. Thanks to activation methods, pupils are actively involved in the course of teaching. The fourth and also the last chapter of this diploma thesis is focused on traffic education. Traffic education is a very important part of every individual's life, because of the safe behavior on the roads. Therefore, it is important to instill in pupils the rules of the road from early childhood. The practical part, of this diploma thesis, contains the author's visual material - educational video for traffic education, where pupils fill in the answers in the record sheets as part of the repetition.
Klíčová slova
Výchova ke zdraví, výukové metody, aktivizační výukové metody, doprava, dopravní výchova, bezpečnost