Diplomová práce se zabývá televizní výukou matematiky 1. stupně v pořadu UčíTelka, která se stala alternativní formou vyučovacích hodin během prvního období distanční výuky z důvodu šíření onemocnění Covid-19. Teoretická část vymezuje ukotvení předmětu v kurikulárním dokumentu, pojmy k uchopení průběhu výuky. Uvádí také do problematiky distančního vzdělávání v souvislosti s pandemií Covid-19. Praktická část představuje analýzu pořadu se zaměřením na matematiku a interpretaci zjištěných dat dle jednotlivých kategorií.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the process of teaching the 1st degree mathematics in the program UčíTelka, which became an alternative form of holding classes during the first period of distance learning due to the spread of Covid-19. The theoretical part defines the subject's anchoring within the curricular document & the concepts for channelling the course of teaching. It also introduces the issue of distance education in connection with the Covid-19 pandemic. The practical part presents the analysis of the programme with a focus on mathematics and interpretation of data obtained according to individual categories.
Klíčová slova
Matematika, distanční výuka, Covid-19, televizní výuka, pořad UčíTelka, analýza
Klíčová slova v angličtině
Mathematics, distance learning, Covid-19 pandemic, teaching through television, program UčíTelka, analysis
Rozsah průvodní práce
112 s. (161 451 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá televizní výukou matematiky 1. stupně v pořadu UčíTelka, která se stala alternativní formou vyučovacích hodin během prvního období distanční výuky z důvodu šíření onemocnění Covid-19. Teoretická část vymezuje ukotvení předmětu v kurikulárním dokumentu, pojmy k uchopení průběhu výuky. Uvádí také do problematiky distančního vzdělávání v souvislosti s pandemií Covid-19. Praktická část představuje analýzu pořadu se zaměřením na matematiku a interpretaci zjištěných dat dle jednotlivých kategorií.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the process of teaching the 1st degree mathematics in the program UčíTelka, which became an alternative form of holding classes during the first period of distance learning due to the spread of Covid-19. The theoretical part defines the subject's anchoring within the curricular document & the concepts for channelling the course of teaching. It also introduces the issue of distance education in connection with the Covid-19 pandemic. The practical part presents the analysis of the programme with a focus on mathematics and interpretation of data obtained according to individual categories.
Klíčová slova
Matematika, distanční výuka, Covid-19, televizní výuka, pořad UčíTelka, analýza
Klíčová slova v angličtině
Mathematics, distance learning, Covid-19 pandemic, teaching through television, program UčíTelka, analysis
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vypracování teoretické části DP
Vypracování praktické části DP
Pravidelné předem stanovené konzultace s vedoucím práce podle stanoveného harmonogramu
Kompletace diplomové práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Vypracování teoretické části DP
Vypracování praktické části DP
Pravidelné předem stanovené konzultace s vedoucím práce podle stanoveného harmonogramu
Kompletace diplomové práce
Seznam doporučené literatury
Polák, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Fraus, 2014. ISBN 978-807239-449-5
Stehlíková, Naďa. Náměty na podnětné vyučování v matematice. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2007. ISBN 978-80-7290-342-9
Pasch, Marvin a kolektiv. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: Jak pracovat s kurikulem. Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2
Průcha, Jan. Moderní pedagogika: Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7
Říčan, Pavel a Pithartová Drahomíra. Krotíme obrazovku. Jak vést děti k rozumnému užívání médii. Portál, 1995. ISBN 80-7178-084-7
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016.
UčíTelka (když dětí učí telka). Archív ČT, 2020.
Seznam doporučené literatury
Polák, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Fraus, 2014. ISBN 978-807239-449-5
Stehlíková, Naďa. Náměty na podnětné vyučování v matematice. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2007. ISBN 978-80-7290-342-9
Pasch, Marvin a kolektiv. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: Jak pracovat s kurikulem. Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2
Průcha, Jan. Moderní pedagogika: Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7
Říčan, Pavel a Pithartová Drahomíra. Krotíme obrazovku. Jak vést děti k rozumnému užívání médii. Portál, 1995. ISBN 80-7178-084-7
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016.