Bakalářská práce je zaměřena na názvy výrobků a jejich záměr v komunikaci. Teoretická část obsahuje souhrn dostupných teoretických poznatků různých autorů a jejich rozdělení do skupin. Vysvětluje základní teorie a pojmy související s tématem práce. Dále jsou přiblíženy různé způsoby tvoření názvů výrobků dle jednotlivých autorů a teoretiků. Třetí část pojednává o komunikační funkcích výpovědi, ochranných známkách a právních normách v souvislosti s pojmenováním výrobků. Praktická část uplatňuje poznatky z teoretické části při analýze a třízení vybraných názvů skříní. Dále výsledky zkoumání shrnuje a navrhuje jejich uplatnění ve školské praxi a navrhuje další výzkum.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on product names and their intention in communication. The theoretical part contains a summary of the available theoretical knowledge of different authors and their division into groups. It explains the basic theories and concepts related to the topic of the thesis. Furthermore, different ways of creating product names according to different authors and theorists are presented. The third part discusses the communicative functions of utterances, trademarks and legal norms in relation to product naming. The practical part applies the knowledge from the theoretical part in the analysis and sorting of selected cabinet names. It then summarizes the results of the investigation and suggests their application in school practice and suggests further research.
Proprium, appellativ, chrematonym, pragmatonym, funkction of communication, brand.
Rozsah průvodní práce
40
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na názvy výrobků a jejich záměr v komunikaci. Teoretická část obsahuje souhrn dostupných teoretických poznatků různých autorů a jejich rozdělení do skupin. Vysvětluje základní teorie a pojmy související s tématem práce. Dále jsou přiblíženy různé způsoby tvoření názvů výrobků dle jednotlivých autorů a teoretiků. Třetí část pojednává o komunikační funkcích výpovědi, ochranných známkách a právních normách v souvislosti s pojmenováním výrobků. Praktická část uplatňuje poznatky z teoretické části při analýze a třízení vybraných názvů skříní. Dále výsledky zkoumání shrnuje a navrhuje jejich uplatnění ve školské praxi a navrhuje další výzkum.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on product names and their intention in communication. The theoretical part contains a summary of the available theoretical knowledge of different authors and their division into groups. It explains the basic theories and concepts related to the topic of the thesis. Furthermore, different ways of creating product names according to different authors and theorists are presented. The third part discusses the communicative functions of utterances, trademarks and legal norms in relation to product naming. The practical part applies the knowledge from the theoretical part in the analysis and sorting of selected cabinet names. It then summarizes the results of the investigation and suggests their application in school practice and suggests further research.
Proprium, appellativ, chrematonym, pragmatonym, funkction of communication, brand.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pojednává o smyslu a účelu pojmenovávání výrobků vlastními jmény a o jejich komunikačním záměru za účelem lepší zapamatovatelnosti a přesnější identifikace konkrétního výrobku, tedy efektivnější prodejnosti. Práce čerpá z poznatků onomastiky a komunikační výchovy a chrematonomastiky.
1. Úvod 2. Teoretická část 3. Praktická část 4. Závěr
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pojednává o smyslu a účelu pojmenovávání výrobků vlastními jmény a o jejich komunikačním záměru za účelem lepší zapamatovatelnosti a přesnější identifikace konkrétního výrobku, tedy efektivnější prodejnosti. Práce čerpá z poznatků onomastiky a komunikační výchovy a chrematonomastiky.
1. Úvod 2. Teoretická část 3. Praktická část 4. Závěr
Seznam doporučené literatury
ŠRÁMEK, Rudolf. Úvod do obecné onomastiky. Brno: Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-210-2027-x.
PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2706-6.
MILLER, Jeremy. Brand New Name: A Proven, Step-by-Step Process to Create an Unforgettable Brand Name. Page Two Books, 2019. ISBN 9781989025611.
KUBA, Ludvík a ŠRÁMEK, Rudolf. Chrématonyma z hlediska teorie a praxe. Brno: Onomastická komise, 1988.
Seznam doporučené literatury
ŠRÁMEK, Rudolf. Úvod do obecné onomastiky. Brno: Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-210-2027-x.
PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2706-6.
MILLER, Jeremy. Brand New Name: A Proven, Step-by-Step Process to Create an Unforgettable Brand Name. Page Two Books, 2019. ISBN 9781989025611.
KUBA, Ludvík a ŠRÁMEK, Rudolf. Chrématonyma z hlediska teorie a praxe. Brno: Onomastická komise, 1988.