Tato diplomová práce se zabývá využitím textů písní a kreativního psaní v hodinách Anglického jazyka. Zaměřuje se na možnost zakomponování těchto aktivit do hodin AJ a zabývá se výhodami i nevýhodami s tím spojenými. Teoretická část se zabývá výukou AJ, výukou jednotlivých dovedností AJ a zakořenění cizího jazyka v rámci kurikulárních dokumentů. Praktická část obsahuje dotazník pro žáky, dotazník pro učitele a vybrané aktivity.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the use of song lyrics and creative writing in ELT. It aims at the possibility of involvement of such activities into ELT lessons. It also examines advantages and disadvantages of such activities in ELT lessons. The theoretical part deals with the teaching of English skills, and with the problematics of foreign language in national curricula. The practical part consists of questionnaire for students, questionnaire for teachers and list of activities.
Klíčová slova
Výuka Anglického jazyka, Poslech, Hudba, Texty Písní, Psaní, Kreativita
Klíčová slova v angličtině
ELT, Listening skill, Music, Song lyrics, Writing skill, Creativity
Rozsah průvodní práce
146
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím textů písní a kreativního psaní v hodinách Anglického jazyka. Zaměřuje se na možnost zakomponování těchto aktivit do hodin AJ a zabývá se výhodami i nevýhodami s tím spojenými. Teoretická část se zabývá výukou AJ, výukou jednotlivých dovedností AJ a zakořenění cizího jazyka v rámci kurikulárních dokumentů. Praktická část obsahuje dotazník pro žáky, dotazník pro učitele a vybrané aktivity.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the use of song lyrics and creative writing in ELT. It aims at the possibility of involvement of such activities into ELT lessons. It also examines advantages and disadvantages of such activities in ELT lessons. The theoretical part deals with the teaching of English skills, and with the problematics of foreign language in national curricula. The practical part consists of questionnaire for students, questionnaire for teachers and list of activities.
Klíčová slova
Výuka Anglického jazyka, Poslech, Hudba, Texty Písní, Psaní, Kreativita
Klíčová slova v angličtině
ELT, Listening skill, Music, Song lyrics, Writing skill, Creativity
Zásady pro vypracování
Chapters:
Introduction
English Language Teaching
Motivation
Song lyrics in English language teaching
Creative writing in English language teaching
Research
Conclusion
Zásady pro vypracování
Chapters:
Introduction
English Language Teaching
Motivation
Song lyrics in English language teaching
Creative writing in English language teaching
Research
Conclusion
Seznam doporučené literatury
BURNS, Anne a Jack C. RICHARDS, ed. The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching. New York, NY: Cambridge University Press, 2012.
HILL, David A. a Andrew C. ROUSE. Traditional Folk Songs. 15 Folk Songs from Britain and Ireland to Liven up Your Lessons. Book with CD. Helbling Languages, 2012.
UR, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
CRYSTAL, David. The Cambridge encyclopedia of the English language. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
MURPHEY, Tim. Music and Song. Oxford: Oxford University Press, 1992.
Seznam doporučené literatury
BURNS, Anne a Jack C. RICHARDS, ed. The Cambridge guide to pedagogy and practice in second language teaching. New York, NY: Cambridge University Press, 2012.
HILL, David A. a Andrew C. ROUSE. Traditional Folk Songs. 15 Folk Songs from Britain and Ireland to Liven up Your Lessons. Book with CD. Helbling Languages, 2012.
UR, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
CRYSTAL, David. The Cambridge encyclopedia of the English language. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
MURPHEY, Tim. Music and Song. Oxford: Oxford University Press, 1992.