Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou silné a slabé stránky úloh zaměřených na prezentaci a procvičování jazykových systémů a dovedností v učebnicích anglického jazyka prvního stupně základní školy z pohledu učitele. K naplnění cíle bylo použito metody dotazníkového šetření a kvalitativní analýzy vybraných učebnic. Ty byly následně porovnány s výsledky dotazníků, jejichž výsledky byly shrnuty v kapitole Diskuze a Závěr.
Anotace v angličtině
The aim was to determine the most frequent strengths and weaknesses of the presentation and practice of language skills and systems in textbooks according to English teachers. In order to do so, selected textbooks were analysed and questionnaires for teachers were evaluated. Subsequently, the results were compared with the questionnaire responses and conclusion was made and discussed in the chapter of Discussion and Conclusion.
Klíčová slova
učebnice, jazykový systém, jazyková dovednost, SERR, RVP ZV, gramatika, slovní zásoba, výslovnost, poslech, mluvení, čtení, psaní
Klíčová slova v angličtině
Textbook, language system, language skill, CEFR, FEP EE, grammar, vocabulary, pronunciation, listening, speaking, reading, writing
Rozsah průvodní práce
122
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaké jsou silné a slabé stránky úloh zaměřených na prezentaci a procvičování jazykových systémů a dovedností v učebnicích anglického jazyka prvního stupně základní školy z pohledu učitele. K naplnění cíle bylo použito metody dotazníkového šetření a kvalitativní analýzy vybraných učebnic. Ty byly následně porovnány s výsledky dotazníků, jejichž výsledky byly shrnuty v kapitole Diskuze a Závěr.
Anotace v angličtině
The aim was to determine the most frequent strengths and weaknesses of the presentation and practice of language skills and systems in textbooks according to English teachers. In order to do so, selected textbooks were analysed and questionnaires for teachers were evaluated. Subsequently, the results were compared with the questionnaire responses and conclusion was made and discussed in the chapter of Discussion and Conclusion.
Klíčová slova
učebnice, jazykový systém, jazyková dovednost, SERR, RVP ZV, gramatika, slovní zásoba, výslovnost, poslech, mluvení, čtení, psaní
Klíčová slova v angličtině
Textbook, language system, language skill, CEFR, FEP EE, grammar, vocabulary, pronunciation, listening, speaking, reading, writing
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury - do konce září 2021 (a dále průběžně)
2. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části - do konce září 2021
3. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce - do konce ledna 2022
4. Realizace výzkumu - podzim 2021
5. Zpracování praktické části diplomové práce - do 15. března 2022
6. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi - duben 2022
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury - do konce září 2021 (a dále průběžně)
2. Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části - do konce září 2021
3. Zpracování tématu v teoretické části diplomové práce - do konce ledna 2022
4. Realizace výzkumu - podzim 2021
5. Zpracování praktické části diplomové práce - do 15. března 2022
6. Shrnutí, závěry, doporučení pro praxi - duben 2022
Seznam doporučené literatury
BUCKMASTER, R.A. Coursebook absurdities. Modern English Teacher, 1999, roč. 8, č. 4, s.57-59.
HARWOOD, N. a RICHARDS, J. C. English Language Teaching Materials. Cambridge: CUP, 2010.
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Universita CDVU, 1996.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
TOMLINSON, B. Materials Development in Language Teaching. 2nd edition. Cambridge: CUP, 2011.
Seznam doporučené literatury
BUCKMASTER, R.A. Coursebook absurdities. Modern English Teacher, 1999, roč. 8, č. 4, s.57-59.
HARWOOD, N. a RICHARDS, J. C. English Language Teaching Materials. Cambridge: CUP, 2010.
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Universita CDVU, 1996.
PRŮCHA, J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
TOMLINSON, B. Materials Development in Language Teaching. 2nd edition. Cambridge: CUP, 2011.