Práce předkládá kvantitativní studii, ve které
byl uplatněn výzkumný design kvantitativní
neexperimentální. Zkoumání bylo realizováno
u učitelů středních škol v Havlíčkově Brodě.
Jako nástroj ke sběru dat bylo
uplatněno dotazníkové šetření za pomoci
modifikovaného standardizovaného dotazníku
"Inventář zdravotních stesků" Osecké,
Řehulkové a Macka (1998, 2001). Data byla
sbírána kvůli přítomnosti zdravotních
symptomů v horizontu jednoho roku u
respondentů.
Anotace v angličtině
The work presents a quantitative study in
which a quantitative non - experimental
research design was applied. The research was
carried out at secondary school teachers in
Havlíčkův Brod. As a tool for data collection
it was applied a questionnaire survey with the
help of a modified standardized questionnaire
"Inventář zdravotních stesků" Osecká,
Řehulková and Macka (1998, 2001). Data
were collected due to the presence of health
symptoms at the one-year horizon in the
respondents.
Klíčová slova
Učitelé, střední škola, dotazník, hodnocení,
subjektivní zdravotní stav, duševní zdraví.
Klíčová slova v angličtině
Teachers, high school, questionnaire,
evaluation, subjective health status, mental
health.
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Práce předkládá kvantitativní studii, ve které
byl uplatněn výzkumný design kvantitativní
neexperimentální. Zkoumání bylo realizováno
u učitelů středních škol v Havlíčkově Brodě.
Jako nástroj ke sběru dat bylo
uplatněno dotazníkové šetření za pomoci
modifikovaného standardizovaného dotazníku
"Inventář zdravotních stesků" Osecké,
Řehulkové a Macka (1998, 2001). Data byla
sbírána kvůli přítomnosti zdravotních
symptomů v horizontu jednoho roku u
respondentů.
Anotace v angličtině
The work presents a quantitative study in
which a quantitative non - experimental
research design was applied. The research was
carried out at secondary school teachers in
Havlíčkův Brod. As a tool for data collection
it was applied a questionnaire survey with the
help of a modified standardized questionnaire
"Inventář zdravotních stesků" Osecká,
Řehulková and Macka (1998, 2001). Data
were collected due to the presence of health
symptoms at the one-year horizon in the
respondents.
Klíčová slova
Učitelé, střední škola, dotazník, hodnocení,
subjektivní zdravotní stav, duševní zdraví.
Klíčová slova v angličtině
Teachers, high school, questionnaire,
evaluation, subjective health status, mental
health.
Zásady pro vypracování
1. Sestavení programu práce
2. Studium odborné literatury k uvedené problematice
3. Sestavení cíle a dílčích úkolů práce
4. Navázání kontaktu s institucemi/jedinci, kde se uskuteční výzkumné šetření
5. Realizace výzkumného šetření (sběr dat)
6. Vyhodnocení výsledků výzkumu
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Sestavení programu práce
2. Studium odborné literatury k uvedené problematice
3. Sestavení cíle a dílčích úkolů práce
4. Navázání kontaktu s institucemi/jedinci, kde se uskuteční výzkumné šetření
5. Realizace výzkumného šetření (sběr dat)
6. Vyhodnocení výsledků výzkumu
7. Pravidelná konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
ČAPKOVÁ, Naďa a kol. Zdravotní stav české populace: výsledky studie EHES 2014. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2016. 32 s. ISBN 978-80-7071-356-3.
ČELEDOVÁ, Libuše, HOLČÍK, Jan a kol. Social medicine: an introduction to new public health. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. 168 s. ISBN 978-80-246-4276-5.
FARKAŠOVÁ, Dana a kol. The determinants of health. 1. vyd. Praha: Galén, 2018. 118 s. ISBN 978-80-7492-370-8.
GURKOVÁ, Elena. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. 1. vyd. přel. Vlasta Wirthová. Praha: Grada, 2011. 223 s. ISBN 978-80-247-3625-9.
JANDERKOVÁ, Dita. Rozvoj učitele a péče o sebe. 1. vyd. Praha: Raabe, 2019. 131 s. ISBN 978-80-7496-437-4.
RABOCH, Jiří a kol. Duševní zdraví a životní styl: psychiatrie životním stylem. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2019. 295 s. ISBN 978-80-204-5501-7.
RAČKOVÁ, Mariana. Psychohygiena v živote moderného člověka. 1. vyd. Slovenská republika, Košice: Technická univerzita v Košiciach, Centrum protidrogových a poradenských služieb, 2016. 168 s. ISBN 978-80-553-2284-1.
SEDLÁČKOVÁ, Eva a kol. Zpráva o zdraví obyvatel Zlínského kraje. 1. vyd. Zlín: Krajská hygienická stanice Zlínského kraje se sídlem ve Zlíně, 2016. 166 s. ISBN 978-80-270-1597-9.
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. 1. vyd. Brno: Paido, 2018. 183 s. ISBN 978-80-7315-269-7.
Seznam doporučené literatury
ČAPKOVÁ, Naďa a kol. Zdravotní stav české populace: výsledky studie EHES 2014. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 2016. 32 s. ISBN 978-80-7071-356-3.
ČELEDOVÁ, Libuše, HOLČÍK, Jan a kol. Social medicine: an introduction to new public health. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. 168 s. ISBN 978-80-246-4276-5.
FARKAŠOVÁ, Dana a kol. The determinants of health. 1. vyd. Praha: Galén, 2018. 118 s. ISBN 978-80-7492-370-8.
GURKOVÁ, Elena. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. 1. vyd. přel. Vlasta Wirthová. Praha: Grada, 2011. 223 s. ISBN 978-80-247-3625-9.
JANDERKOVÁ, Dita. Rozvoj učitele a péče o sebe. 1. vyd. Praha: Raabe, 2019. 131 s. ISBN 978-80-7496-437-4.
RABOCH, Jiří a kol. Duševní zdraví a životní styl: psychiatrie životním stylem. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2019. 295 s. ISBN 978-80-204-5501-7.
RAČKOVÁ, Mariana. Psychohygiena v živote moderného člověka. 1. vyd. Slovenská republika, Košice: Technická univerzita v Košiciach, Centrum protidrogových a poradenských služieb, 2016. 168 s. ISBN 978-80-553-2284-1.
SEDLÁČKOVÁ, Eva a kol. Zpráva o zdraví obyvatel Zlínského kraje. 1. vyd. Zlín: Krajská hygienická stanice Zlínského kraje se sídlem ve Zlíně, 2016. 166 s. ISBN 978-80-270-1597-9.
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. 1. vyd. Brno: Paido, 2018. 183 s. ISBN 978-80-7315-269-7.