Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretické část je
zaměřena na sluchové postižení, vývoj dítěte v předškolním
věku a specifika rozvoje dítěte se sluchovým postižením,
významem dětské hry a základní pravidla chování v dopravní
výchově. Praktická část obsahuje zhodnocení herních činností
na téma "dopravní výchova" realizované v Mateřské škole pro
děti se sluchovým postižením v Olomouci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis consists of two parts. Practical part focuses
on hearimg impairments, the developement of children
suffering from such impairments, the importance of children's
games, and basic rules of traffic education. The empirical part
evaluates game-like activities used in traffic education which
were carried out in a kindergarden for hearing impaired
children in Olomouc
Klíčová slova
Speciální pedagogika, děti předškolního věku, sluchové
postižení, hry, dopravní výchova, volnočasové aktivity,
volnočasová pedagogika
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretické část je
zaměřena na sluchové postižení, vývoj dítěte v předškolním
věku a specifika rozvoje dítěte se sluchovým postižením,
významem dětské hry a základní pravidla chování v dopravní
výchově. Praktická část obsahuje zhodnocení herních činností
na téma "dopravní výchova" realizované v Mateřské škole pro
děti se sluchovým postižením v Olomouci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis consists of two parts. Practical part focuses
on hearimg impairments, the developement of children
suffering from such impairments, the importance of children's
games, and basic rules of traffic education. The empirical part
evaluates game-like activities used in traffic education which
were carried out in a kindergarden for hearing impaired
children in Olomouc
Klíčová slova
Speciální pedagogika, děti předškolního věku, sluchové
postižení, hry, dopravní výchova, volnočasové aktivity,
volnočasová pedagogika
1. JUNGWIRTHOVÁ, Iva. 2015. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Portál, s. r. o., Praha. ISBN 978-80-262-0944-7.
2. MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘĚDÍ. 2003. Děti na cestách bezpečně po městě : informace pro zástupce měst a obcí. Praha: Ministerstvo životního prostředí. ISBN 80-7212-269-X.
3. ROUČKOVÁ, Jarmila. 2006. Cvičení a hry pro děti se sluchovým postižením. Praha: Portál. ISBN 80-7367-158-1.
4. SOURALOVÁ, Eva. LANGER, Jiří. 2005. Surdopedie: studijní opora pro kombinované studium. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1084-2.
5. TANSKÁ, Nataša. Co mi řekl semafor. Praha: MAC. ISBN 80-86783-09-X
Seznam doporučené literatury
1. JUNGWIRTHOVÁ, Iva. 2015. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Portál, s. r. o., Praha. ISBN 978-80-262-0944-7.
2. MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘĚDÍ. 2003. Děti na cestách bezpečně po městě : informace pro zástupce měst a obcí. Praha: Ministerstvo životního prostředí. ISBN 80-7212-269-X.
3. ROUČKOVÁ, Jarmila. 2006. Cvičení a hry pro děti se sluchovým postižením. Praha: Portál. ISBN 80-7367-158-1.
4. SOURALOVÁ, Eva. LANGER, Jiří. 2005. Surdopedie: studijní opora pro kombinované studium. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1084-2.
5. TANSKÁ, Nataša. Co mi řekl semafor. Praha: MAC. ISBN 80-86783-09-X
Přílohy volně vložené
1 Sborník her ("Dopravní výchova dětí se sluchovým postižením")