Tato diplomová práce se zabývá intervenčními programy pro osoby se specifickými poruchami chování. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou část a na přehledovou studii.
První část diplomové práce -tj. teoretická část je rozdělena na tři sekce. Druhá část je přehledová studie, jejímž cílem je popis zkoumaných výzkumů týkajících se intervenčních programů a výsledky těchto výzkumů. V rámci přehledové studie je analyzováno 19 výzkumných článků. Zjišťovány jsou používané výzkumné metody a výsledky výzkumů.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with intervention programs for people with specific behavioural disorders. It is divided into two parts - the theoretical part and the overview study. The theoretical part is divided into three sections.
The first part of the thesis - ie. the theoretical part is divided into three sections. The second part is a review study, which describes the research of intervention programs and their results. Nineteen research articles were reviewed in process of doing this review study and their results and research methods were analysed.
Klíčová slova
ADHD, hyperkinetický syndrom, intervence, intervenční programy, specifické poruchy chování, přehledová studie
Klíčová slova v angličtině
ADHD, hyperkinetic syndrome, intervention, intervention programs, specific behavioral disorders, overview study
Rozsah průvodní práce
77 s. (114 307 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá intervenčními programy pro osoby se specifickými poruchami chování. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou část a na přehledovou studii.
První část diplomové práce -tj. teoretická část je rozdělena na tři sekce. Druhá část je přehledová studie, jejímž cílem je popis zkoumaných výzkumů týkajících se intervenčních programů a výsledky těchto výzkumů. V rámci přehledové studie je analyzováno 19 výzkumných článků. Zjišťovány jsou používané výzkumné metody a výsledky výzkumů.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with intervention programs for people with specific behavioural disorders. It is divided into two parts - the theoretical part and the overview study. The theoretical part is divided into three sections.
The first part of the thesis - ie. the theoretical part is divided into three sections. The second part is a review study, which describes the research of intervention programs and their results. Nineteen research articles were reviewed in process of doing this review study and their results and research methods were analysed.
Klíčová slova
ADHD, hyperkinetický syndrom, intervence, intervenční programy, specifické poruchy chování, přehledová studie
Klíčová slova v angličtině
ADHD, hyperkinetic syndrome, intervention, intervention programs, specific behavioral disorders, overview study
Zásady pro vypracování
1. sběr literatury
2. stanovení cíle diplomové práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. stanovení výzkumného problému
5. realizace výzkumné čási
6. Finalizace práce
Zásady pro vypracování
1. sběr literatury
2. stanovení cíle diplomové práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. stanovení výzkumného problému
5. realizace výzkumné čási
6. Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
KUCHARSKÁ, Anna. Specifické poruchy učení a chování: sborník 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 224 s. ISBN 80-8656-13-5
VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování.1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-802-1065-185.
BOĎOVÁ Veronika, Hutyrová Miluše, RŮŽIČKA Michal. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1. 1.vyd. v Olomouci: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 103 s. ISBN: 978-80-244-3723-1
HUTYROVÁ Miluše a kolektiv. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. 1. Vyd. V Olomouci: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 94 s. ISBN: 978-80-244-3724-8
KOLEKTIV, Ivo Paclt a. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 8024714264
Seznam doporučené literatury
KUCHARSKÁ, Anna. Specifické poruchy učení a chování: sborník 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 224 s. ISBN 80-8656-13-5
VOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování.1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 179 s. ISBN 978-802-1065-185.
BOĎOVÁ Veronika, Hutyrová Miluše, RŮŽIČKA Michal. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 1. 1.vyd. v Olomouci: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 103 s. ISBN: 978-80-244-3723-1
HUTYROVÁ Miluše a kolektiv. Možnosti intervence u osob se specifickými poruchami chování a poruchami chování 2. 1. Vyd. V Olomouci: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 94 s. ISBN: 978-80-244-3724-8
KOLEKTIV, Ivo Paclt a. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 8024714264