Hlavním cílem této práce je zachytit a popsat strategie, které účastníci uplatňují ke zvládání zátěžových situací (jak fyzické, tak i sociální, psychické) na kurzu zážitkového typu.
Hlavní výzkumnou otázkou je:
Jaké strategie používají účastníci na kurzu, aby zvládli zátěžové situace?
Dílčí výzkumnou otázkou je:
Jaké faktory ovlivňují zátěžové situace účastníků?
Vytvoření výzkumného designu s ohledem na cíl práce.
Zvyšování teoretické citlivosti studiem primárních a sekundárních zdrojů.
Polostrukturované rozhovory v průběhu zážitkového kurzu.
Zpracování dat, analýza dat, tvorba a interpretace výsledků.
Závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to capture and describe the strategies that participants apply to manage stress situations (both physical and social, psychological) on an experiential-type course.The main research question is: What strategies do participants use on the course to manage stress situations?The part-time research question is:What factors influence the stress situations of participants?
Creating a research design with respect to the goal of the work.Increasing theoretical sensitivity by studying primary and secondary sources.Semistructured interviews during the experience course.Data processing, data analysis, production and interpretation of results.Conclusions and recommendations.
Hlavním cílem této práce je zachytit a popsat strategie, které účastníci uplatňují ke zvládání zátěžových situací (jak fyzické, tak i sociální, psychické) na kurzu zážitkového typu.
Hlavní výzkumnou otázkou je:
Jaké strategie používají účastníci na kurzu, aby zvládli zátěžové situace?
Dílčí výzkumnou otázkou je:
Jaké faktory ovlivňují zátěžové situace účastníků?
Vytvoření výzkumného designu s ohledem na cíl práce.
Zvyšování teoretické citlivosti studiem primárních a sekundárních zdrojů.
Polostrukturované rozhovory v průběhu zážitkového kurzu.
Zpracování dat, analýza dat, tvorba a interpretace výsledků.
Závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The main aim of this work is to capture and describe the strategies that participants apply to manage stress situations (both physical and social, psychological) on an experiential-type course.The main research question is: What strategies do participants use on the course to manage stress situations?The part-time research question is:What factors influence the stress situations of participants?
Creating a research design with respect to the goal of the work.Increasing theoretical sensitivity by studying primary and secondary sources.Semistructured interviews during the experience course.Data processing, data analysis, production and interpretation of results.Conclusions and recommendations.