V teoretické části své bakalářské práce autorka vymezila oblast mentálního postižení, oblast výživy a přidružená onemocnění, která jsou při mentálním postižení častá, a jsou úzce propojena s výživou. V kapitole mentálního postižení byla pozornost věnována především jednotlivým stupňům mentálního postižení a edukaci při jednotlivých stupních. Druhá kapitola byla věnovaná výživě. Autorka popsala význam jednotlivých složek výživy a obecná doporučení zdravé výživy. V poslední kapitole autorka uvedla onemocnění, která jsou úzce spjata s výživou jedince. V praktické části si autorka stanovila cíle, které pak plnila vytvořením návrhů edukačních materiálů.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of her bachelor thesis, the author defined the area of mental disability, nutrition and related diseases, which are common in mental disabilities and are closely related to nutrition. The second chapter was devoted to nutrition. The author described the importance of individual components of nutrition and general recommendations for a healthy diet. In the last chapter, the author mentioned diseases that are closely related to individual nutrition. In the practical part, the author set goals, which she then met by creating proposals for educational materials.
Klíčová slova
Mentální postižení, edukace, výživa, přidružená onemocnění
Klíčová slova v angličtině
Mental disabilities, education, nutrition, related diseases
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části své bakalářské práce autorka vymezila oblast mentálního postižení, oblast výživy a přidružená onemocnění, která jsou při mentálním postižení častá, a jsou úzce propojena s výživou. V kapitole mentálního postižení byla pozornost věnována především jednotlivým stupňům mentálního postižení a edukaci při jednotlivých stupních. Druhá kapitola byla věnovaná výživě. Autorka popsala význam jednotlivých složek výživy a obecná doporučení zdravé výživy. V poslední kapitole autorka uvedla onemocnění, která jsou úzce spjata s výživou jedince. V praktické části si autorka stanovila cíle, které pak plnila vytvořením návrhů edukačních materiálů.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of her bachelor thesis, the author defined the area of mental disability, nutrition and related diseases, which are common in mental disabilities and are closely related to nutrition. The second chapter was devoted to nutrition. The author described the importance of individual components of nutrition and general recommendations for a healthy diet. In the last chapter, the author mentioned diseases that are closely related to individual nutrition. In the practical part, the author set goals, which she then met by creating proposals for educational materials.
Klíčová slova
Mentální postižení, edukace, výživa, přidružená onemocnění
Klíčová slova v angličtině
Mental disabilities, education, nutrition, related diseases
Zásady pro vypracování
1. Vymezení tématu
2. Sběr literatury a dalších zdrojů k tématu a jejich nastudování
3. Vytyčení koncepce práce, formulace cíle práce
4. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
5. Realizace teoretické části.
6. Zvolení metody a postupu výzkumného šetření v praktické části
7. Realizace praktické části práce.
8. Zpracování výsledků výzkumu a jejich interpretace
9. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi.
10. Diskuze a doporučení pro praxi.
11. Shrnutí, závěry
Zásady pro vypracování
1. Vymezení tématu
2. Sběr literatury a dalších zdrojů k tématu a jejich nastudování
3. Vytyčení koncepce práce, formulace cíle práce
4. Pravidelné konzultace s vedoucím práce
5. Realizace teoretické části.
6. Zvolení metody a postupu výzkumného šetření v praktické části
7. Realizace praktické části práce.
8. Zpracování výsledků výzkumu a jejich interpretace
9. Komparace teoretických východisek se získanými informacemi.
10. Diskuze a doporučení pro praxi.
11. Shrnutí, závěry
Seznam doporučené literatury
1. Přehled speciální pedagogiky (Milan valenta a kol.), Portál 2014
2. Mentální postižení (Milan Valenta, Jan michalík, Martin Lečbych a kolektiv), Grada 2018
3. Klinická výživa v psychiatrii (Miroslava navrátilová, Eva Češková, Luboš Sobotka), Maxdorf s.r. o. 2000
4. Diagnostika poruch polykání (Mandysová Petra, Škvrňáková Petra), Grada 2016
5. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů (Jarmila Pipeková), MSD 2006
6. Komunikace s dětským pacientem (Ilona Plevová, Regína Slowík), Grada 2010
7. Abeceda moderního rodiče (Kateřina Cajthamlová), Vyšehrad 2017
8. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi (Petra Juřeníková), Grada 2010
9. Poradenská psychologie pro děti a mládež (Ilona Pešová, Miroslav Šamalík), Grada 2006
10.Lákavá i chutná- Úprava stravy u poruch polykání (Grofová Zuzana), Forsapi 2018
Seznam doporučené literatury
1. Přehled speciální pedagogiky (Milan valenta a kol.), Portál 2014
2. Mentální postižení (Milan Valenta, Jan michalík, Martin Lečbych a kolektiv), Grada 2018
3. Klinická výživa v psychiatrii (Miroslava navrátilová, Eva Češková, Luboš Sobotka), Maxdorf s.r. o. 2000
4. Diagnostika poruch polykání (Mandysová Petra, Škvrňáková Petra), Grada 2016
5. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů (Jarmila Pipeková), MSD 2006
6. Komunikace s dětským pacientem (Ilona Plevová, Regína Slowík), Grada 2010
7. Abeceda moderního rodiče (Kateřina Cajthamlová), Vyšehrad 2017
8. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi (Petra Juřeníková), Grada 2010
9. Poradenská psychologie pro děti a mládež (Ilona Pešová, Miroslav Šamalík), Grada 2006
10.Lákavá i chutná- Úprava stravy u poruch polykání (Grofová Zuzana), Forsapi 2018