Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaných dětí, zaměřuje se hlavně na rizika spojená s jejich výchovou a vzděláváním. Popisuje základní pojmy a vymezuje rizikové faktory, které identifikuje a pojmenovává na straně rodičů nadaných dětí a na straně odborné veřejnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the issue of gifted children, mainly focusing on the risks associated with their upbringing and education. It describes the basic concepts and defines the risk factors that it identifies and names on the part of parents of gifted children and on the part of the professional community.
Klíčová slova
Nadání, nadané děti, inteligence, výchova, vzdělávání, problémy, rizika, rodiče, škola, emocionální prožívání, sociální vztahy
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaných dětí, zaměřuje se hlavně na rizika spojená s jejich výchovou a vzděláváním. Popisuje základní pojmy a vymezuje rizikové faktory, které identifikuje a pojmenovává na straně rodičů nadaných dětí a na straně odborné veřejnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the issue of gifted children, mainly focusing on the risks associated with their upbringing and education. It describes the basic concepts and defines the risk factors that it identifies and names on the part of parents of gifted children and on the part of the professional community.
Klíčová slova
Nadání, nadané děti, inteligence, výchova, vzdělávání, problémy, rizika, rodiče, škola, emocionální prožívání, sociální vztahy
Tvorba praktické části – rozhovory s rodiči, pedagogy a odborníky
Konzultace s vedoucím práce
Formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů
Seznámení se s literaturou a prameny
Studium zdrojů a třídění materiálů
Tvorba teoretické části
Tvorba praktické části – rozhovory s rodiči, pedagogy a odborníky
Konzultace s vedoucím práce
Formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
FOŘTÍKOVÁ, J. Talent a nadání: jejich rozvoj ve volném čase. 1. vyd. Praha: NIDM, 2009, 96 s. ISBN 978-80-86784-75-5.
FOŘTÍK, V. a FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. 1. vyd. Praha: Portál, 2007, 126 s. ISBN 978-80-7367-297-3.
HAVIGEROVÁ, J. M. Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 88 s. ISBN 978-80-247-5150-4.
HAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 144 s. ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 255 s. ISBN 978-80-247-1998-6.
JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. 1. vyd. Praha: IPPP, 2006, 132 s. ISBN 80-8686-19-4.
HAVIGEROVÁ, J. M., KŘOVÁČKOVÁ, B. a kol., Co bychom měli vědět o nadání, 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011, 45 s. ISBN 978-80-7435-092-4.
LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. 3. vyd. Bratislava: Iris, 2012, 394 s. ISBN 978-80-89256-99-0.
PLHÁKOVÁ, A. Přístupy ke studiu inteligence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999, 305 s. ISBN 80-244-0020-0.
Seznam doporučené literatury
FOŘTÍKOVÁ, J. Talent a nadání: jejich rozvoj ve volném čase. 1. vyd. Praha: NIDM, 2009, 96 s. ISBN 978-80-86784-75-5.
FOŘTÍK, V. a FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. 1. vyd. Praha: Portál, 2007, 126 s. ISBN 978-80-7367-297-3.
HAVIGEROVÁ, J. M. Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 88 s. ISBN 978-80-247-5150-4.
HAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 144 s. ISBN 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 255 s. ISBN 978-80-247-1998-6.
JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. 1. vyd. Praha: IPPP, 2006, 132 s. ISBN 80-8686-19-4.
HAVIGEROVÁ, J. M., KŘOVÁČKOVÁ, B. a kol., Co bychom měli vědět o nadání, 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011, 45 s. ISBN 978-80-7435-092-4.
LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. 3. vyd. Bratislava: Iris, 2012, 394 s. ISBN 978-80-89256-99-0.
PLHÁKOVÁ, A. Přístupy ke studiu inteligence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999, 305 s. ISBN 80-244-0020-0.