Informace o kvalifikační práci Test-retest reliabilita české verze dotazníku PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism)
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Test-retest reliabilita české verze dotazníku PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism)
Hlavní téma v angličtině
Test-retest reliability of the Czech version of the questionnaire PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism)
Název dle studenta
Test-retest reliabilita české verze dotazníku PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism)
Název dle studenta v angličtině
Test-retest reliability of the Czech version of the questionnaire PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism)
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjištění test-retest reliability krátké české verze dotazníku PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism) zaměřeného na zjišťování self-efficacy (sebeúčinnosti) učitelů školní tělesné výchovy (TV) na základních (ZŠ) a středních školách (SŠ) pro práci se žáky sporuchou autistického spektra (PAS). Tato práce je dílčí části procesu standardizace. Celkem na dotazník odpovědělo 20 respondentů v prvním dotazování a následně i v druhém dotazování po 14 dnech. Pedagogové, kteří se zúčastnili výzkumu vyučují na školách v Olomouckém, Moravskoslezském, Zlínském a Jihomoravském kraji. Průměrný věk všech respondentů byl 34 let ? 11,33. Ke zpracování vztahových výsledků byl použit Spearmanův koeficient pořadové korelace, který vyšel v tomto výzkumu jako r = 0,84 a hodnota statistické významnosti jako p = <0,001
Anotace v angličtině
The main goal of the thesis was to find out the test-retest reliability of a short Czech version of the questionnaire PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Towards Including Students with Disabilities-Autism) aimed at detecting the self- efficacy (self-efficacy) of school physical education teachers (PE) at primary and secondary schools for working with pupils with autism spectrum disorder (ASD). This work is part of the standardization process. In total, 20 respondents answered the questionnaire in the first interview and subsequently in the second question after 14 days. Teachers who participated in the research teach at schools in the Olomoucký, Moravskoslezský, Zlínský and Jihomoravský regions. The average age of all respondents was 34 ? 11.33. Spearman's sequence correlation coefficient was used to process the relationship results, which was published in this research as r = 0.84 and the value of statistical significance as p = <0.001
Klíčová slova
poruchy autistického spektra, autismus, inkluze, integrace, PESEISD-A, self-efficacy
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjištění test-retest reliability krátké české verze dotazníku PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Toward Including Students with Disabilities-Autism) zaměřeného na zjišťování self-efficacy (sebeúčinnosti) učitelů školní tělesné výchovy (TV) na základních (ZŠ) a středních školách (SŠ) pro práci se žáky sporuchou autistického spektra (PAS). Tato práce je dílčí části procesu standardizace. Celkem na dotazník odpovědělo 20 respondentů v prvním dotazování a následně i v druhém dotazování po 14 dnech. Pedagogové, kteří se zúčastnili výzkumu vyučují na školách v Olomouckém, Moravskoslezském, Zlínském a Jihomoravském kraji. Průměrný věk všech respondentů byl 34 let ? 11,33. Ke zpracování vztahových výsledků byl použit Spearmanův koeficient pořadové korelace, který vyšel v tomto výzkumu jako r = 0,84 a hodnota statistické významnosti jako p = <0,001
Anotace v angličtině
The main goal of the thesis was to find out the test-retest reliability of a short Czech version of the questionnaire PESEISD-A (Physical Educators' Self-Efficacy Towards Including Students with Disabilities-Autism) aimed at detecting the self- efficacy (self-efficacy) of school physical education teachers (PE) at primary and secondary schools for working with pupils with autism spectrum disorder (ASD). This work is part of the standardization process. In total, 20 respondents answered the questionnaire in the first interview and subsequently in the second question after 14 days. Teachers who participated in the research teach at schools in the Olomoucký, Moravskoslezský, Zlínský and Jihomoravský regions. The average age of all respondents was 34 ? 11.33. Spearman's sequence correlation coefficient was used to process the relationship results, which was published in this research as r = 0.84 and the value of statistical significance as p = <0.001
Klíčová slova
poruchy autistického spektra, autismus, inkluze, integrace, PESEISD-A, self-efficacy