Informace o kvalifikační práci Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Hlavní téma v angličtině
Attitudes and expectations of parents of visually impaired students in the field of carreer counseling and professional orientation
Název dle studenta
Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Název dle studenta v angličtině
Attitudes and expectations of parents of visually impaired pupils and parents of pupils with hearing impairment in the field of career counseling and professional orientation
Diplomová práce s názvem Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace se rozděluje na teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se zaměřuje na vymezení kariérového poradenství obecně i u osob se zrakovým a sluchovým postižením. Dále se zaměřuje na organizace, které poradenství poskytují. Druhá kapitola se věnuje možnostem zaměstnávání a podpory u osob se zrakovým, sluchovým postižením. Zbylé kapitoly se zaměřují na charakteristiku a klasifikaci zrakového a sluchového postižení a vliv postižení na život člověka.
Praktická část je zaměřena na realizaci výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je zjistit postoje a očekávání rodičů žákům se zrakovým a sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace a porovnat, které zdroje informací jsou nejvíc využívané rodiči dětí se zrakovým a sluchovým postižením.
Anotace v angličtině
The diploma thesis entitled Attitudes and expectations of parents of visually impaired pupils and parents of pupils with hearing impairment in the field of career counseling and professional orientation is divided into theoretical and practical part. The initial chapter of the theoretical part defines career counseling in general for people with visual and hearing impairments. It also focuses on organizations that provide advice. Following chapter devotes employment and support opportunities for people with visual and hearing disablement. Remaining chapters concentrate on the characteristics and classification of visual and hearing damages and the impact of the impairment on the personality and life of a person. The practical part is focused on the implementation of research using a questionnaire survey.
The aim of the research is to find out the attitudes and anticipations of parents of scholars with visual and hearing handicaps in the field of career guidance and professional orientation and to compare which sources of knowledge are most used by parents of children with visual and hearing defects.
Klíčová slova
Osoba se zrakovým postižením, osoba se sluchovým postižením, kariérové poradenství
Klíčová slova v angličtině
Visually impaired person, hearing impaired person, career counseling
Rozsah průvodní práce
99 s., přílohy 6s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Postoje a očekávání rodičů žáků se zrakovým postižením a rodičů žáků se sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace se rozděluje na teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se zaměřuje na vymezení kariérového poradenství obecně i u osob se zrakovým a sluchovým postižením. Dále se zaměřuje na organizace, které poradenství poskytují. Druhá kapitola se věnuje možnostem zaměstnávání a podpory u osob se zrakovým, sluchovým postižením. Zbylé kapitoly se zaměřují na charakteristiku a klasifikaci zrakového a sluchového postižení a vliv postižení na život člověka.
Praktická část je zaměřena na realizaci výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je zjistit postoje a očekávání rodičů žákům se zrakovým a sluchovým postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace a porovnat, které zdroje informací jsou nejvíc využívané rodiči dětí se zrakovým a sluchovým postižením.
Anotace v angličtině
The diploma thesis entitled Attitudes and expectations of parents of visually impaired pupils and parents of pupils with hearing impairment in the field of career counseling and professional orientation is divided into theoretical and practical part. The initial chapter of the theoretical part defines career counseling in general for people with visual and hearing impairments. It also focuses on organizations that provide advice. Following chapter devotes employment and support opportunities for people with visual and hearing disablement. Remaining chapters concentrate on the characteristics and classification of visual and hearing damages and the impact of the impairment on the personality and life of a person. The practical part is focused on the implementation of research using a questionnaire survey.
The aim of the research is to find out the attitudes and anticipations of parents of scholars with visual and hearing handicaps in the field of career guidance and professional orientation and to compare which sources of knowledge are most used by parents of children with visual and hearing defects.
Klíčová slova
Osoba se zrakovým postižením, osoba se sluchovým postižením, kariérové poradenství
Klíčová slova v angličtině
Visually impaired person, hearing impaired person, career counseling
Zásady pro vypracování
Tvorba struktury práce \textendash kapitoly teoretické i praktické části práce (do konce listopadu 2020, následně konzultace)
Tvorba teoretické části práce, příprava desingu výzkumu včetně stanovení okruhů zkoumaných témat i konkrétních otázek (do konce května 2021, následně konzultace)
Výběr respondentů výzkumu, úpravy teoretické části práce (do konce června 2021, následně konzultace )
Realizace výzkumu, dokončení teoretické části práce (do konce listopadu 2021, následně konzultace)
Zpracování získaných dat, tvorba praktické části práce do konce února 2022, následně konzultace
Závěrečné práce (březen 2022)
Zásady pro vypracování
Tvorba struktury práce \textendash kapitoly teoretické i praktické části práce (do konce listopadu 2020, následně konzultace)
Tvorba teoretické části práce, příprava desingu výzkumu včetně stanovení okruhů zkoumaných témat i konkrétních otázek (do konce května 2021, následně konzultace)
Výběr respondentů výzkumu, úpravy teoretické části práce (do konce června 2021, následně konzultace )
Realizace výzkumu, dokončení teoretické části práce (do konce listopadu 2021, následně konzultace)
Zpracování získaných dat, tvorba praktické části práce do konce února 2022, následně konzultace
Závěrečné práce (březen 2022)
Seznam doporučené literatury
HAMADOVÁ, Petra., Lea KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, a Zita NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie: texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1.
HANSEN, Ellen. Kariérové poradenství: příručka pro země s nízkými a středními příjmy. 1. vyd. Praha: Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro evropské vzdělávací programy: Centrum Euroquidance, 2007. ISBN 978-80-904005-2-8.
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VENDEL, Štěpán. Kariérní poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.
Seznam doporučené literatury
HAMADOVÁ, Petra., Lea KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, a Zita NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie: texty k distančnímu vzdělávání. 2. vyd. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1.
HANSEN, Ellen. Kariérové poradenství: příručka pro země s nízkými a středními příjmy. 1. vyd. Praha: Dům zahraničních služeb MŠMT Národní agentura pro evropské vzdělávací programy: Centrum Euroquidance, 2007. ISBN 978-80-904005-2-8.
CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
VENDEL, Štěpán. Kariérní poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1731-9.