Bakalářská práce Specifické poruchy učení u dospělých a dospívajících je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části se věnuji na teoretické problematice specifických poruch učení, zaměřuji se na jejich vymezení, etiologii, diagnostiku a reedukaci. Dále uvádím jednotlivé druhy specifických poruch učení. Ve druhé - praktické - části uvádím vlastní výzkumné šetření a následné vyhodnocování získaných dat.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Specific learning disorders in adults and adolescents" is divided into two mainparts. In the first part, I focus on the theoretical issues of specific learning disorders, focusing on their definition, etiology, diagnosis and re-education. Next, I present individual types of specific learning disabilities. In the second, practical part, I present my own research, investigation and the subsequent evaluation of the obtained data.
Bakalářská práce Specifické poruchy učení u dospělých a dospívajících je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části se věnuji na teoretické problematice specifických poruch učení, zaměřuji se na jejich vymezení, etiologii, diagnostiku a reedukaci. Dále uvádím jednotlivé druhy specifických poruch učení. Ve druhé - praktické - části uvádím vlastní výzkumné šetření a následné vyhodnocování získaných dat.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Specific learning disorders in adults and adolescents" is divided into two mainparts. In the first part, I focus on the theoretical issues of specific learning disorders, focusing on their definition, etiology, diagnosis and re-education. Next, I present individual types of specific learning disabilities. In the second, practical part, I present my own research, investigation and the subsequent evaluation of the obtained data.