Cílem této diplomové práce je prozkoumat úroveň tělesné zdatnosti žáků staršího školního věku a porovnat je s populační normou. Sekundárním cílem je tyto zjištěné výsledky analyzovat a porovnat mezi sebou. Obě školy mají téměř totožný počet chlapců i dívek v 7. ročníku . Pro posouzení zdatnosti byly v této práci použit standardizované motorické testy, které jsou součástí testové baterie UNIFITTET (6-60). V teoretické části jsou rozebrány klíčové pojmy, které úzce souvisí s testováním tělesné zdatnosti, cílovou skupinou testovaných žáků a pohybovou aktivitou obecně. Testovaný soubor tvořilo 97 žáků základní školy. Výzkumný soubor zahrnoval chlapce a dívky z vesnické základní školy Hošťálková a chlapce a dívky z městské školy Luh. Celkově práce eviduje 388 naměřených výsledků ve čtyřech různých motorických testech. Ukázalo se, že nejlepších výsledků v součtu všech motorických testů dosahují dívky z vesnické základní školy, a naopak nejhorší celkové výsledky mají dívky z městské základní školy. V případě konkrétních testů vychází v celkovém součtu (n=97) nejlépe "člunkový běh 4x10 metrů", který se zaměřuje na zjišťování rychlostních a obratnostních dispozic. Nejhůře v tomto ohledu dopadl "vytrvalostní člunkový běh", který úzce souvisí s aerobním výkonem.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to check the level of physical fitness of older school-aged pupils and compare them with the population norm. The secondary goal is to analyze and compare these results. Both schools have almost the same number of boys and girls in the 7th grade. Standardized motor tests, which are part of the UNIFITTET test battery (6-60), were used in this work to assess fitness. In the theoretical part, key concepts related to physical fitness testing, the target group of tested pupils and physical activity in general are analyzed. The tested group consisted of 97 elementary school pupils. The research group included boys and girls from the village elementary school Hošťálková and boys and girls from the city school Luh. In total, the thesis records 388 measured results in four different motor tests. they all say that the best results in the sum of all motor tests are achieved by girls from the village primary school, and on the contrary, the girls from the urban primary school have the worst overall results. In the case of specific tests, the overall result (n=97) is the best "shuttle run 4x10 meters", which focuses on determining speed and dexterity dispositions. The worst in this regard was the "endurance shuttle run", which is closely related to aerobic performance.
Klíčová slova
tělesná zdatnost, pohybová aktivita, UNIFITTEST, starší školní věk, měření
Klíčová slova v angličtině
physical fitness, physical activity, UNIFITTEST, older school age, measurement
Rozsah průvodní práce
57 s. (61 200 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je prozkoumat úroveň tělesné zdatnosti žáků staršího školního věku a porovnat je s populační normou. Sekundárním cílem je tyto zjištěné výsledky analyzovat a porovnat mezi sebou. Obě školy mají téměř totožný počet chlapců i dívek v 7. ročníku . Pro posouzení zdatnosti byly v této práci použit standardizované motorické testy, které jsou součástí testové baterie UNIFITTET (6-60). V teoretické části jsou rozebrány klíčové pojmy, které úzce souvisí s testováním tělesné zdatnosti, cílovou skupinou testovaných žáků a pohybovou aktivitou obecně. Testovaný soubor tvořilo 97 žáků základní školy. Výzkumný soubor zahrnoval chlapce a dívky z vesnické základní školy Hošťálková a chlapce a dívky z městské školy Luh. Celkově práce eviduje 388 naměřených výsledků ve čtyřech různých motorických testech. Ukázalo se, že nejlepších výsledků v součtu všech motorických testů dosahují dívky z vesnické základní školy, a naopak nejhorší celkové výsledky mají dívky z městské základní školy. V případě konkrétních testů vychází v celkovém součtu (n=97) nejlépe "člunkový běh 4x10 metrů", který se zaměřuje na zjišťování rychlostních a obratnostních dispozic. Nejhůře v tomto ohledu dopadl "vytrvalostní člunkový běh", který úzce souvisí s aerobním výkonem.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to check the level of physical fitness of older school-aged pupils and compare them with the population norm. The secondary goal is to analyze and compare these results. Both schools have almost the same number of boys and girls in the 7th grade. Standardized motor tests, which are part of the UNIFITTET test battery (6-60), were used in this work to assess fitness. In the theoretical part, key concepts related to physical fitness testing, the target group of tested pupils and physical activity in general are analyzed. The tested group consisted of 97 elementary school pupils. The research group included boys and girls from the village elementary school Hošťálková and boys and girls from the city school Luh. In total, the thesis records 388 measured results in four different motor tests. they all say that the best results in the sum of all motor tests are achieved by girls from the village primary school, and on the contrary, the girls from the urban primary school have the worst overall results. In the case of specific tests, the overall result (n=97) is the best "shuttle run 4x10 meters", which focuses on determining speed and dexterity dispositions. The worst in this regard was the "endurance shuttle run", which is closely related to aerobic performance.
Klíčová slova
tělesná zdatnost, pohybová aktivita, UNIFITTEST, starší školní věk, měření
Klíčová slova v angličtině
physical fitness, physical activity, UNIFITTEST, older school age, measurement
Zásady pro vypracování
1. Seznámení s problematikou tělesné zdatnosti, navázání na bakalářskou práci
2. Zajištění výzkumného vzorku dětí 2. stupně.
3. Organizace výzkumného šetření; testy fyzické zdatnosti.
4. Zpracování dat. Grafické vyjádření výsledků.
5. Napsání manuskriptu diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Seznámení s problematikou tělesné zdatnosti, navázání na bakalářskou práci
2. Zajištění výzkumného vzorku dětí 2. stupně.
3. Organizace výzkumného šetření; testy fyzické zdatnosti.
4. Zpracování dat. Grafické vyjádření výsledků.
5. Napsání manuskriptu diplomové práce.