Bakalářská práce se zabývá učiteli prvního stupně a v tomto kontextu salutoprotektivními faktory (především self-efficacy) a dalším vzděláváním. Cílem práce je identifikovat problémovou oblast (subškálu s nejmenším hrubým skórem) týkající se self-efficacy u těch učitelů prvního stupně, kteří dosahují nejnižší míry self-efficacy. Teoretická část vymezuje salutoprotektivní faktory, především self-efficacy a učitele, jejich další vzdělávání a profesní dráhu. Empirická část pracuje se sesbíranými daty a odpovídá na otázku: v jaké oblasti (subškále) self-efficacy skórují učitelé Moravskoslezského kraje nejméně? Výsledky popisují self-efficacy učitelů prvního stupně v Moravskoslezském kraji.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with primary school teachers and in this context with salutoprotective factors (especially self-efficacy) and further education. The aim of this work is to identify the problem area (subscale with the lowest score) related to self-efficacy in those first-grade teachers who achieve the lowest level of self-efficacy. The theoretical part defines salutoprotective factors, especially self-efficacy and teachers, their further education and career. The empirical part works with the collected data and answers the question: In which area (subscale) of self-efficacy do teachers of the Moravian-Silesian Region score the least? The results describe the self-efficacy of first-grade teachers in the Moravian-Silesian Region.
Klíčová slova
Další vzdělávání učitelů, self-efficacy, profesní dráha učitelů, učitel prvního stupně
Klíčová slova v angličtině
Further teacher education, self-efficacy, career of teachers, first-grade teacher
Rozsah průvodní práce
59 s. (83 485 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá učiteli prvního stupně a v tomto kontextu salutoprotektivními faktory (především self-efficacy) a dalším vzděláváním. Cílem práce je identifikovat problémovou oblast (subškálu s nejmenším hrubým skórem) týkající se self-efficacy u těch učitelů prvního stupně, kteří dosahují nejnižší míry self-efficacy. Teoretická část vymezuje salutoprotektivní faktory, především self-efficacy a učitele, jejich další vzdělávání a profesní dráhu. Empirická část pracuje se sesbíranými daty a odpovídá na otázku: v jaké oblasti (subškále) self-efficacy skórují učitelé Moravskoslezského kraje nejméně? Výsledky popisují self-efficacy učitelů prvního stupně v Moravskoslezském kraji.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with primary school teachers and in this context with salutoprotective factors (especially self-efficacy) and further education. The aim of this work is to identify the problem area (subscale with the lowest score) related to self-efficacy in those first-grade teachers who achieve the lowest level of self-efficacy. The theoretical part defines salutoprotective factors, especially self-efficacy and teachers, their further education and career. The empirical part works with the collected data and answers the question: In which area (subscale) of self-efficacy do teachers of the Moravian-Silesian Region score the least? The results describe the self-efficacy of first-grade teachers in the Moravian-Silesian Region.
Klíčová slova
Další vzdělávání učitelů, self-efficacy, profesní dráha učitelů, učitel prvního stupně
Klíčová slova v angličtině
Further teacher education, self-efficacy, career of teachers, first-grade teacher
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Identifikovat problémovou oblast týkající se self-efficacy u těch učitelů prvního stupně, kteří dosahují nejnižší míry self-efficacy
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Práce se zaměřuje na vybrané sulutoprotektvní faktory (self-efficacy) a učitele prvního stupně základních škol v různých fázích profesní dráhy. Cílem bude identifikovat problémovou oblast, která by mohla vyžadovat další vzdělávání. Self-efficacy souvisí s efektivitou učitelů a také s jejich psychickou odolností, vliv na něj mají mimo jiné zkušenosti. Toto téma není v ČR dostatečně prozkoumáno.
C. Návrh postupu řešení (metodika): Kvantitativní výzkum pomocí dotazníků.
D. Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30.9.2020
hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31.1.2021
odevzdání definitivní verze práce nejpozději do: 31.3.2021
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Identifikovat problémovou oblast týkající se self-efficacy u těch učitelů prvního stupně, kteří dosahují nejnižší míry self-efficacy
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Práce se zaměřuje na vybrané sulutoprotektvní faktory (self-efficacy) a učitele prvního stupně základních škol v různých fázích profesní dráhy. Cílem bude identifikovat problémovou oblast, která by mohla vyžadovat další vzdělávání. Self-efficacy souvisí s efektivitou učitelů a také s jejich psychickou odolností, vliv na něj mají mimo jiné zkušenosti. Toto téma není v ČR dostatečně prozkoumáno.
C. Návrh postupu řešení (metodika): Kvantitativní výzkum pomocí dotazníků.
D. Harmonogram práce:
pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30.9.2020
hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31.1.2021
odevzdání definitivní verze práce nejpozději do: 31.3.2021
Seznam doporučené literatury
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman.
Lazarová, B. (2006). Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Smetáčková, I., Topková, P. & Vozková, A. (2017) Vývoj a pilotáž škály učitelské self-efficacy. Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání, 7(2), 26-46. Dostupné z: http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1702/lll_1702_clanek2.pdf
Seznam doporučené literatury
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: W.H. Freeman.
Lazarová, B. (2006). Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Smetáčková, I., Topková, P. & Vozková, A. (2017) Vývoj a pilotáž škály učitelské self-efficacy. Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání, 7(2), 26-46. Dostupné z: http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1702/lll_1702_clanek2.pdf