Bakalářská práce se zabývala ovlivněním oficiálních periodik vydávaných samosprávami, konkrétně měsíčníkem Olomoucký kraj (dříve Krajánek). Cílem práce bylo dokázat hlavní hypotézu - oficiální krajské periodikum Olomoucký kraj (Krajánek) byl použit pro politickou propagaci. Bakalářská práce byla rozdělena na dvě části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývala definováním pojmů a zařazením krajského tisku do české mediální krajiny. Zároveň byl představen měsíčník Olomoucký kraj (dříve Krajánek) a jeho struktura. Výzkumná část byla provedena na stanovených číslech měsíčníku. Bylo využito kvalitativní metody a obsahové analýzy. Výsledky byly následně vyhodnoceny a komparovány se současnými čísly měsíčníku.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on official regional media. The main aid was to prove main hypotesis which was that monthly journal Olomoucký kraj (Krajánek) was used for political publicity. This bachelor thesis consists of two parts - theoretical part and a research. The theoretical part consists of explanations basic terms which are used through the thesis. The research is based on qualitative analysis and analysis of contents. The final results are evaluated and compared with actual forms of the monhtly journal.
Keywords
regionální žurnalistika, krajský tisk, Olomoucký kraj, analýza, Ladislav Okleštěk, případová studie
Keywords in English
regional media, journalism, district newspaper, Olomoucký kraj, analysis, Ladislav Okleštěk, case study
Length of the covering note
66 s. (87 199 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývala ovlivněním oficiálních periodik vydávaných samosprávami, konkrétně měsíčníkem Olomoucký kraj (dříve Krajánek). Cílem práce bylo dokázat hlavní hypotézu - oficiální krajské periodikum Olomoucký kraj (Krajánek) byl použit pro politickou propagaci. Bakalářská práce byla rozdělena na dvě části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývala definováním pojmů a zařazením krajského tisku do české mediální krajiny. Zároveň byl představen měsíčník Olomoucký kraj (dříve Krajánek) a jeho struktura. Výzkumná část byla provedena na stanovených číslech měsíčníku. Bylo využito kvalitativní metody a obsahové analýzy. Výsledky byly následně vyhodnoceny a komparovány se současnými čísly měsíčníku.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on official regional media. The main aid was to prove main hypotesis which was that monthly journal Olomoucký kraj (Krajánek) was used for political publicity. This bachelor thesis consists of two parts - theoretical part and a research. The theoretical part consists of explanations basic terms which are used through the thesis. The research is based on qualitative analysis and analysis of contents. The final results are evaluated and compared with actual forms of the monhtly journal.
Keywords
regionální žurnalistika, krajský tisk, Olomoucký kraj, analýza, Ladislav Okleštěk, případová studie
Keywords in English
regional media, journalism, district newspaper, Olomoucký kraj, analysis, Ladislav Okleštěk, case study
Research Plan
1. mediální kontext - zasazení oficiálních krajských tiskovin do české mediální krajiny (funkční, legislativní)
2. problém potenciálního zneužívání oficiálních tiskovin pro politickou kampaň
3. stanovení hypotéz a výzkumných otázek
4. určení vzorku, popis metody - kvantitativní metoda, komparace časových úseků
5. stanovení výzkumných jednotek: zaměření na obrazovou informaci, srovnání vybraných obsahových prvků
6. sběr a analýza dat, popis výsledků
7. interpretace výsledků
8. závěr práce v kontextu mediální krajiny
Research Plan
1. mediální kontext - zasazení oficiálních krajských tiskovin do české mediální krajiny (funkční, legislativní)
2. problém potenciálního zneužívání oficiálních tiskovin pro politickou kampaň
3. stanovení hypotéz a výzkumných otázek
4. určení vzorku, popis metody - kvantitativní metoda, komparace časových úseků
5. stanovení výzkumných jednotek: zaměření na obrazovou informaci, srovnání vybraných obsahových prvků
6. sběr a analýza dat, popis výsledků
7. interpretace výsledků
8. závěr práce v kontextu mediální krajiny
Recommended resources
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 978-80-210-3800-4
CHYTILEK, Roman, EIBL Otto a MATUŠKOVÁ Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
KEITH F. PUNCH. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-468-7
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-574-5.
OSVALDOVÁ, Barbora. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001, 155 s. ISBN 978-80-246-1899-9
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií, nejvyužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3568-9.
ŠARADÍN, Pavel (ed.). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. ISBN 978-80-86624-36-5.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
Recommended resources
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 978-80-210-3800-4
CHYTILEK, Roman, EIBL Otto a MATUŠKOVÁ Anna. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
KEITH F. PUNCH. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN: 978-80-7367-468-7
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-574-5.
OSVALDOVÁ, Barbora. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001, 155 s. ISBN 978-80-246-1899-9
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií, nejvyužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3568-9.
ŠARADÍN, Pavel (ed.). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. ISBN 978-80-86624-36-5.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.