Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou projevy rizikového chování a podoby primární prevence na Vyšší policejní škole a Střední policejní škole Ministerstva vnitra v Holešově. V přehledu poznatků charakterizuji období adolescence, pojem rizikové chování a jeho formy, primární prevence rizikového chování, charakteristiku Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra. Využitá metodika sběru dat je strukturovaný rozhovor s pedagogickými pracovníky a vytvořené anketní šetření pro žáky školy. Výsledky popisují, že se rizikové chování na škole vyskytuje velice málo. Z pohledu pedagogů i žáků jde většinou o ignorování, zesměšňování či odloučení od rodičů. Žáci se na škole cítí bezpečně. Pro žáky jsou vyhrazeny projektové dny, besedy, adaptační kurzy, sportovní akce a volnočasové aktivity v rámci školy.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor's thesis is to find out what the manifestations of risky behaviour and the form of primary prevention are at the Higher Police School and the Central Police School of the Ministry of the Interior in Carlisle. In the knowledge sheet, I characterise periods of adolescence, the notion of risky behaviour and forms, primary prevention of risky behaviour, the characteristics of the Higher Police School and the Central Police School of the Ministry of the Interior. The data collection methodology employed is a structured interview with teaching staff and a created poll investigation for school pupils. Results describe very little risky behaviour at school. From the perspective of both educators and pupils, it is mostly about ignoring, mocking or separating from parents. Pupils feel safe at school. Project days, sittings, adaptation courses, sporting events and leisure activities within the school are reserved for pupils.
Klíčová slova
adolescence, rizikové chování, prevence, programy primární prevence, Vyšší policejní škola a Střední policejní škola Ministerstva vnitra
Klíčová slova v angličtině
adolescence, risk behavior, prevention, primary prevention programs, Higher Police School and Central Police School of the Ministry of the Interior
Rozsah průvodní práce
68 s. (77 651 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou projevy rizikového chování a podoby primární prevence na Vyšší policejní škole a Střední policejní škole Ministerstva vnitra v Holešově. V přehledu poznatků charakterizuji období adolescence, pojem rizikové chování a jeho formy, primární prevence rizikového chování, charakteristiku Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra. Využitá metodika sběru dat je strukturovaný rozhovor s pedagogickými pracovníky a vytvořené anketní šetření pro žáky školy. Výsledky popisují, že se rizikové chování na škole vyskytuje velice málo. Z pohledu pedagogů i žáků jde většinou o ignorování, zesměšňování či odloučení od rodičů. Žáci se na škole cítí bezpečně. Pro žáky jsou vyhrazeny projektové dny, besedy, adaptační kurzy, sportovní akce a volnočasové aktivity v rámci školy.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor's thesis is to find out what the manifestations of risky behaviour and the form of primary prevention are at the Higher Police School and the Central Police School of the Ministry of the Interior in Carlisle. In the knowledge sheet, I characterise periods of adolescence, the notion of risky behaviour and forms, primary prevention of risky behaviour, the characteristics of the Higher Police School and the Central Police School of the Ministry of the Interior. The data collection methodology employed is a structured interview with teaching staff and a created poll investigation for school pupils. Results describe very little risky behaviour at school. From the perspective of both educators and pupils, it is mostly about ignoring, mocking or separating from parents. Pupils feel safe at school. Project days, sittings, adaptation courses, sporting events and leisure activities within the school are reserved for pupils.
Klíčová slova
adolescence, rizikové chování, prevence, programy primární prevence, Vyšší policejní škola a Střední policejní škola Ministerstva vnitra
Klíčová slova v angličtině
adolescence, risk behavior, prevention, primary prevention programs, Higher Police School and Central Police School of the Ministry of the Interior