- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Analýza tlumočení projevů Simona Sineka studenty tlumočení se zaměřením na interpersonální složku a mluvenost
Hlavní téma v angličtině
An Analysis of Interpreting Strategies Adopted by Student Interpreters with Focus on the Interpersonal Aspect and Orality Features in Simon Sinek's Speeches
Název dle studenta
Analýza projevů motivačního řečníka Simona Sineka a jejich následného tlumočení začínajícími tlumočníky
Název dle studenta v angličtině
Motivational Speaker Simon Sinek:
Analysis of Speech and Strategies Adopted by Novice Interpreters
Tato diplomová práce se zabývá motivačním jazykem a zkoumá projevy motivačního řečníka Simona Sineka. Práce představuje teoretické poznatky z oblasti motivace a analyzuje dva vybrané projevy se zaměřením na interpersonální složku. Dále je v teoretické části popsán tlumočnický proces a jsou uvedeny nejčastěji používané tlumočnické strategie. Praktická část popisuje experiment, který je založen na metodě pozorování. Vybrané projevy jsou dány k tlumočení studentům tlumočení a následně jsou zkoumány strategie, které studenti při tlumočení používají. Práce se zaměřuje na řešení interpersonálních prvků v projevech, tedy na komunikaci s posluchači a navazování vztahu s posluchači.
Anotace v angličtině
The thesis deals with motivational language and analyses Simon Sinek's speeches. The theoretical part presents theoretical background of motivation and analyses two Sinek's speeches with a focus on the interpersonal language function. The theoretical part also describes the process of interpreting and the most common interpreting strategies. The practical part of this thesis uses descriptive approach and describes an experiment - Sinek's speeches interpreted by student interpreters. The aim of this thesis is to comment on interpersonal features of Sinek's speeches and examine the strategies adopted by student interpreters.
motivation, motivational speaker, motivational language, simultaneous interpreting, process of interpreting, interpreting strategies
Rozsah průvodní práce
146 s. (230 360)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá motivačním jazykem a zkoumá projevy motivačního řečníka Simona Sineka. Práce představuje teoretické poznatky z oblasti motivace a analyzuje dva vybrané projevy se zaměřením na interpersonální složku. Dále je v teoretické části popsán tlumočnický proces a jsou uvedeny nejčastěji používané tlumočnické strategie. Praktická část popisuje experiment, který je založen na metodě pozorování. Vybrané projevy jsou dány k tlumočení studentům tlumočení a následně jsou zkoumány strategie, které studenti při tlumočení používají. Práce se zaměřuje na řešení interpersonálních prvků v projevech, tedy na komunikaci s posluchači a navazování vztahu s posluchači.
Anotace v angličtině
The thesis deals with motivational language and analyses Simon Sinek's speeches. The theoretical part presents theoretical background of motivation and analyses two Sinek's speeches with a focus on the interpersonal language function. The theoretical part also describes the process of interpreting and the most common interpreting strategies. The practical part of this thesis uses descriptive approach and describes an experiment - Sinek's speeches interpreted by student interpreters. The aim of this thesis is to comment on interpersonal features of Sinek's speeches and examine the strategies adopted by student interpreters.
motivation, motivational speaker, motivational language, simultaneous interpreting, process of interpreting, interpreting strategies
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se bude zabývat projevy motivačního řečníka Simona Sineka. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy z oblasti motivace a koučinku a bude obecně popsán jazyk koučů a motivačních řečníků. Následně bude představen řečník Simon Sinek a budou analyzovány jeho dva projevy. Analýza projevů vychází z analýzy registru a změřuje se na interpersonální složku a prvky mluvenosti. Dále budou v teoretické části popsány tlumočnické strategie. Vybrané projevy budou dány k tlumočení pokročilým studentům tlumočení. Praktická část se bude věnovat analýze tlumočení se zaměřením na vybrané aspekty projevů. Cílem práce bude zjistit, jaké strategie tlumočníci volí a jak se vypořádávají s interpersonálními a nonverbálními prvky Sinekových projevů.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se bude zabývat projevy motivačního řečníka Simona Sineka. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy z oblasti motivace a koučinku a bude obecně popsán jazyk koučů a motivačních řečníků. Následně bude představen řečník Simon Sinek a budou analyzovány jeho dva projevy. Analýza projevů vychází z analýzy registru a změřuje se na interpersonální složku a prvky mluvenosti. Dále budou v teoretické části popsány tlumočnické strategie. Vybrané projevy budou dány k tlumočení pokročilým studentům tlumočení. Praktická část se bude věnovat analýze tlumočení se zaměřením na vybrané aspekty projevů. Cílem práce bude zjistit, jaké strategie tlumočníci volí a jak se vypořádávají s interpersonálními a nonverbálními prvky Sinekových projevů.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 2006. A handbook of human resource management practice. 10. vyd. Philadelphia: Kogan Page. BIBER, Douglas a Susan CONRAD, 2009. Register, Genre, and Style. Cambridge: Cambridge University Press. BUNGAY STANIER, Michael, 2017. Správné návyky kouče: říkejte méně, žádejte více a změňte způsob vedení. Praha: Dobrovský. Knihy Omega. BURDETT, John O., 1998. Forty things every manager should know about coaching. In: Journal of Management Development [online] 17(2), s. 142-152. Doi: 10.1108/02621719810206050. DRAPELA, J. V., HRABAL, V. a kol., 1995. Vybrané poradenské směry. Teorie a strategie. Praha: Karolinum. ERICSSON, Anders K., 2000. Expertise in interpreting: An expert-performance perspective. In: Interpreting. International Journal of Research and Practice in Interpreting, 5(2), s.187-220. Doi: 10.1075/intp.5.2.08eri GRANT, Anthony M. a Michael J. CAVANAGH, 2007. Evidence-Based Coaching: Flourishing or Languishing? In: Australian Psychologist, 42(4), s. 239-254.
HALLIDAY, M.A.K., 2004. An Introduction to Functional Grammar, 3. vyd. London: Hodder Arnold. HERZBERG, Frederick, et al., 1957. The Motivation to Work. In: ARMSTRONG, Michael. A handbook of human resource management practice. 10. vyd. Philadelphia: Kogan Page, 2006. HIRSH, Wendy a Alison CARTER, 2002. New directions in Management development. Brighton: The Institute for Employment Studies. KUBR, Milan, 2002. Management Consulting. A Guide To The Profession. 4. vyd. Geneva: International Labour Organization. LAWRENCE, Paul, 2017. Managerial coaching: A literature review. In: International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring. Vol. 15(2). DOI: 10.24384/IJEBCM/15/2 MUNDAY, Jeremy, 2008. Introducing Translation Studies: Theories and Applications. 2.vyd. London and New York: Routledge. NAKONEČNÝ, Milan, 2014. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. Praha: Triton.
SCHULZ, Florian a Chris STEYAERT, 2014. Studying Talk-at-Work. In: COOREN, Francois. Language and Communication at Work. Oxford: Oxford University Press, s. 173-195. URBANOVÁ, Ludmila a Andrew OAKLAND, 2002. Úvod do anglické stylistiky. Brno: Barrister & Principal.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 2006. A handbook of human resource management practice. 10. vyd. Philadelphia: Kogan Page. BIBER, Douglas a Susan CONRAD, 2009. Register, Genre, and Style. Cambridge: Cambridge University Press. BUNGAY STANIER, Michael, 2017. Správné návyky kouče: říkejte méně, žádejte více a změňte způsob vedení. Praha: Dobrovský. Knihy Omega. BURDETT, John O., 1998. Forty things every manager should know about coaching. In: Journal of Management Development [online] 17(2), s. 142-152. Doi: 10.1108/02621719810206050. DRAPELA, J. V., HRABAL, V. a kol., 1995. Vybrané poradenské směry. Teorie a strategie. Praha: Karolinum. ERICSSON, Anders K., 2000. Expertise in interpreting: An expert-performance perspective. In: Interpreting. International Journal of Research and Practice in Interpreting, 5(2), s.187-220. Doi: 10.1075/intp.5.2.08eri GRANT, Anthony M. a Michael J. CAVANAGH, 2007. Evidence-Based Coaching: Flourishing or Languishing? In: Australian Psychologist, 42(4), s. 239-254.
HALLIDAY, M.A.K., 2004. An Introduction to Functional Grammar, 3. vyd. London: Hodder Arnold. HERZBERG, Frederick, et al., 1957. The Motivation to Work. In: ARMSTRONG, Michael. A handbook of human resource management practice. 10. vyd. Philadelphia: Kogan Page, 2006. HIRSH, Wendy a Alison CARTER, 2002. New directions in Management development. Brighton: The Institute for Employment Studies. KUBR, Milan, 2002. Management Consulting. A Guide To The Profession. 4. vyd. Geneva: International Labour Organization. LAWRENCE, Paul, 2017. Managerial coaching: A literature review. In: International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring. Vol. 15(2). DOI: 10.24384/IJEBCM/15/2 MUNDAY, Jeremy, 2008. Introducing Translation Studies: Theories and Applications. 2.vyd. London and New York: Routledge. NAKONEČNÝ, Milan, 2014. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. Praha: Triton.
SCHULZ, Florian a Chris STEYAERT, 2014. Studying Talk-at-Work. In: COOREN, Francois. Language and Communication at Work. Oxford: Oxford University Press, s. 173-195. URBANOVÁ, Ludmila a Andrew OAKLAND, 2002. Úvod do anglické stylistiky. Brno: Barrister & Principal.