Tato diplomová práce se soustředí na problematiku pohybových aktivit u žáků, kteří navštěvují školy pro sluchově postižené. V teoretické části práce jsou popsány důležité pojmy spojené s celkovým tématem jako pohybová aktivita, tělesná výchova ve školách a samotné sluchové postižení. Výzkumná část je věnována porovnání skupiny žáků se sluchovým postižením se skupinou žáků bez postižení. Tyto skupiny byly porovnány v závislosti postojů k pohybu a tělesné výchově.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of physical activities of pupils attending schools for the hearing impaired. The theoretical part describes important concepts related to the overall topic such as physical activity, physical education at schools and hearing impairment itself. The research part is devoted to comparing the group of pupils with hearing impairment to the group of pupils without disabilities. These groups were compared according to attitudes to physical activities and physical education.
Physical activities, health, adapted physical activities, physical activities of the hearing impaired, hearing impairment, pupils with hearing impairment, physical education
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se soustředí na problematiku pohybových aktivit u žáků, kteří navštěvují školy pro sluchově postižené. V teoretické části práce jsou popsány důležité pojmy spojené s celkovým tématem jako pohybová aktivita, tělesná výchova ve školách a samotné sluchové postižení. Výzkumná část je věnována porovnání skupiny žáků se sluchovým postižením se skupinou žáků bez postižení. Tyto skupiny byly porovnány v závislosti postojů k pohybu a tělesné výchově.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of physical activities of pupils attending schools for the hearing impaired. The theoretical part describes important concepts related to the overall topic such as physical activity, physical education at schools and hearing impairment itself. The research part is devoted to comparing the group of pupils with hearing impairment to the group of pupils without disabilities. These groups were compared according to attitudes to physical activities and physical education.
Physical activities, health, adapted physical activities, physical activities of the hearing impaired, hearing impairment, pupils with hearing impairment, physical education
Zásady pro vypracování
1. Sestavení harmonogramu práce. 2. Studium odborné literatury vztahující se k dané problematice. 3. Stanovení cílů a dílčích úkolů práce. 4. Zpracování teoretické části práce. 5. Stanovení vhodné metodiky práce. 6. Realizace výzkumného šetření. 7. Zpracování, vyhodnocení a shrnutí výsledků výzkumu. 8. Pravidelné konzultace u vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
1. Sestavení harmonogramu práce. 2. Studium odborné literatury vztahující se k dané problematice. 3. Stanovení cílů a dílčích úkolů práce. 4. Zpracování teoretické části práce. 5. Stanovení vhodné metodiky práce. 6. Realizace výzkumného šetření. 7. Zpracování, vyhodnocení a shrnutí výsledků výzkumu. 8. Pravidelné konzultace u vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
HÁDKOVÁ, Kateřina. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Komunikační systémy sluchově postižených. Praha: Beakra, 2014. ISBN 978-80-903863-2-7.
LANGER, Jiří. Komunikace osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3674-6.
LANGER, Jiří. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3702-6.
LUPOMĚSKÝ, Roman. Problematika práce s osobami sluchově postiženými v oblasti sociální, zdravotní a vzdělávací. Praha: Neslyšící s nadějí, 2013. ISBN 978-80-260-4508-3.
MŠMT. (2016). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Retrieved from: http://www.msmt.cz/file/37052/
MZ ČR. (2015). Zdraví 2020 - Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. Akční plán č. 1: Podpora pohybové aktivity na období 2015-2020. Retrieved from: http://www.mzcr.cz/Admin/_upload/files/5/akční%20plány%20-%20přílohy/ AP%2001%20podpora%20pohybové%20aktivity.pdf
PANSKÁ, Svatava. Aplikované pohybové aktivity osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Skripta. ISBN 978-80-244-3655-5.
SIGMUND, Erik a Dagmar SIGMUNDOVÁ. Parent-child physical activity, sedentary behaviour, and obesity. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5182-4.
SIGMUNDOVÁ, Dagmar a Erik SIGMUND. Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4839-8.
VOTAVA, Jiří. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2003. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0708-5.
Seznam doporučené literatury
HÁDKOVÁ, Kateřina. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Komunikační systémy sluchově postižených. Praha: Beakra, 2014. ISBN 978-80-903863-2-7.
LANGER, Jiří. Komunikace osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3674-6.
LANGER, Jiří. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3702-6.
LUPOMĚSKÝ, Roman. Problematika práce s osobami sluchově postiženými v oblasti sociální, zdravotní a vzdělávací. Praha: Neslyšící s nadějí, 2013. ISBN 978-80-260-4508-3.
MŠMT. (2016). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Retrieved from: http://www.msmt.cz/file/37052/
MZ ČR. (2015). Zdraví 2020 - Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. Akční plán č. 1: Podpora pohybové aktivity na období 2015-2020. Retrieved from: http://www.mzcr.cz/Admin/_upload/files/5/akční%20plány%20-%20přílohy/ AP%2001%20podpora%20pohybové%20aktivity.pdf
PANSKÁ, Svatava. Aplikované pohybové aktivity osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. Skripta. ISBN 978-80-244-3655-5.
SIGMUND, Erik a Dagmar SIGMUNDOVÁ. Parent-child physical activity, sedentary behaviour, and obesity. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5182-4.
SIGMUNDOVÁ, Dagmar a Erik SIGMUND. Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. Monografie. ISBN 978-80-244-4839-8.
VOTAVA, Jiří. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2003. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0708-5.