Diplomová práce Zážitková pedagogika a její využití
v muzejní a galerijní pedagogice se věnuje zkoumání
fenoménu zážitkové pedagogiky a její využití v konkrétním
edukačním programu v muzeu. Práce je rozdělena
na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autorka
popisuje principy zážitkové pedagogiky. Soustředí
se na důležité poznatky pro aplikaci do praktické části,
jež se zabývá návrhem, realizací, analýzou a zhodnocením
dvoudenního programu navrhnutého pro Klášter svaté
Anežky české a Národní galerii. Tento program je vhodný
pro žáky prvního stupně základních škol.
Anotace v angličtině
The diploma thesis The experience pedagogy and its use
in museum and gallery pedagogy is concerned with
exploring of the phenomenon of the experience pedagogy
and its use in a specific educational program in a museum.
The thesis is divided into the theoretical and practical parts.
In the theoretical part, the author describes the principles
of experience pedagogy focusing on knowledge important
for its application in the practical part. Design,
implementation, analysis and evaluation of the two-day
program designed for the St. Agnes Monastery of the Czech
National Gallery suitable for primary school pupils are dealt
with in the practical part.
Klíčová slova
Zážitková pedagogika, Klášter svaté Anežky české, Národní
galerie, edukační program, aktivity v přírodě
Klíčová slova v angličtině
Experiential Pedagogy, Convent of St. Agnes of Bohemia,
National Gallery, educational program, activities in nature
Rozsah průvodní práce
112 s. (155 412znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Zážitková pedagogika a její využití
v muzejní a galerijní pedagogice se věnuje zkoumání
fenoménu zážitkové pedagogiky a její využití v konkrétním
edukačním programu v muzeu. Práce je rozdělena
na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autorka
popisuje principy zážitkové pedagogiky. Soustředí
se na důležité poznatky pro aplikaci do praktické části,
jež se zabývá návrhem, realizací, analýzou a zhodnocením
dvoudenního programu navrhnutého pro Klášter svaté
Anežky české a Národní galerii. Tento program je vhodný
pro žáky prvního stupně základních škol.
Anotace v angličtině
The diploma thesis The experience pedagogy and its use
in museum and gallery pedagogy is concerned with
exploring of the phenomenon of the experience pedagogy
and its use in a specific educational program in a museum.
The thesis is divided into the theoretical and practical parts.
In the theoretical part, the author describes the principles
of experience pedagogy focusing on knowledge important
for its application in the practical part. Design,
implementation, analysis and evaluation of the two-day
program designed for the St. Agnes Monastery of the Czech
National Gallery suitable for primary school pupils are dealt
with in the practical part.
Klíčová slova
Zážitková pedagogika, Klášter svaté Anežky české, Národní
galerie, edukační program, aktivity v přírodě
Klíčová slova v angličtině
Experiential Pedagogy, Convent of St. Agnes of Bohemia,
National Gallery, educational program, activities in nature
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje tématu zážitkové pedagogiky a hledání jejích specifik a potenciálu v kontextu muzejní a galerijní edukace. Kromě teoretického vstupu do problematiky bude obsahovat návrh a dokumentaci edukačních programů s prvky zážitkové pedagogiky, jež diplomantka připraví a zrealizuje v některé muzejní instituci. Cílem práce je hlouběji objasnit pojem zážitková pedagogika a nastínit její výhody a nevýhody při práci s cílovými skupinami v rámci muzejních a galerijních programů.
Dílčí témata:
Teoretický úvod do zážitkové pedagogiky, jejích metod a možnosti využití v MGP
Vhled do situace v České republice a ostatních zemí v rámci Evropy
Blok konkrétního programu s prvky zážitkové pedagogiky
Realizace, analýza a evaluace konkrétního programu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje tématu zážitkové pedagogiky a hledání jejích specifik a potenciálu v kontextu muzejní a galerijní edukace. Kromě teoretického vstupu do problematiky bude obsahovat návrh a dokumentaci edukačních programů s prvky zážitkové pedagogiky, jež diplomantka připraví a zrealizuje v některé muzejní instituci. Cílem práce je hlouběji objasnit pojem zážitková pedagogika a nastínit její výhody a nevýhody při práci s cílovými skupinami v rámci muzejních a galerijních programů.
Dílčí témata:
Teoretický úvod do zážitkové pedagogiky, jejích metod a možnosti využití v MGP
Vhled do situace v České republice a ostatních zemí v rámci Evropy
Blok konkrétního programu s prvky zážitkové pedagogiky
Realizace, analýza a evaluace konkrétního programu.
Seznam doporučené literatury
ŠUEROVÁ, Markéta. Zážitková pedagogika a možnosti jejího využití při práci s vybranými cílovými skupinami. 1. vydání. Praha: Palestra. 2013.
KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství. 1.vydání. Praha: CPress. 2010
FRANC, Daniel. Učení zážitkem a hrou, příručka instruktora. 1.vydání. Praha: Computer Press. 2007.
Seznam doporučené literatury
ŠUEROVÁ, Markéta. Zážitková pedagogika a možnosti jejího využití při práci s vybranými cílovými skupinami. 1. vydání. Praha: Palestra. 2013.
KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství. 1.vydání. Praha: CPress. 2010
FRANC, Daniel. Učení zážitkem a hrou, příručka instruktora. 1.vydání. Praha: Computer Press. 2007.