Bakalářská práce se věnuje analýze politické komunikace a persony Donalda Trumpa na sociální sítí Twitter po prezidentských volbách v roce 2020. V úvodních kapitolách práce definuje internetové sociální sítě, a především fenomén Twitter. Následně se věnuje twitterovému profilu Donalda Trumpa jako předmětu práce, kde popisuje jeho vznik a vývoj v prezidentském období. V dalších kapitolách práce vymezuje pojmy personalizace politiky, politické komunikace a politického leadershipu, přičemž je dává do spojitosti s personou Donalda Trumpa a dohromady odráží teoretický rámec celé této bakalářské práce. Výzkumné otázky se zaměřují na přítomnost anti-establishmentové a dezinformační rétoriky v twitterových příspěvcích Donalda Trumpa, která se především týkala popírání výsledků prezidentských voleb. Taktéž se věnují převládajícím tématům politické komunikace Donalda Trumpa a jejímu vlivu na jeho příznivce a popularitu. K tomu byla v práci využita metoda obsahové analýzy jak kvantitativním, tak i kvalitativním způsobem, která přinesla náhled na složení, četnost a celkový podíl příspěvků s danou rétorikou. Nakonec došlo v práci k celkovému vyhodnocení dat získaných analýzou a následnému vyvedení závěrů práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the analysis of political communication and the political persona of Donald Trump on his Twitter account after the presidential election in 2020. In the introductory chapters, the thesis defines terms such as internet social networks and, especially, the phenomenon of Twitter. Subsequently, the thesis deals with the twitter profile of Donald Trump as it is the main subject of work, where it describes its origin and development during the Trump´s presidency. In the next chapters, the thesis defines the concepts of personalization of politics, political communication and political leadership as related to the political persona of Donald Trump and reflects the theoretical framework of this bachelor's thesis. The research questions mainly focus on the presence of anti-establishment and disinformative rhetoric in Donald Trump's twitter posts, which mainly concern about the denial of presidential election results. The thesis also addresses the predominant themes of Donald Trump's political communication and its influence on his supporters and popularity. Furthermore, the thesis uses the method of content analysis, both quantitative and qualitative, which provides an insight into the composition, frequency and overall share of contributions of the given rhetoric. Finally, the thesis proceedes to the overall evaluation of data obtained by the analysis and subsequently cocncludes the main results of the work.
Klíčová slova
Donald Trump, Twitter, politická komunikace, personalizace politiky, USA
Klíčová slova v angličtině
Donald Trump, Twitter, political communication, personalisation of politics, USA
Rozsah průvodní práce
59 s. (116 506 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje analýze politické komunikace a persony Donalda Trumpa na sociální sítí Twitter po prezidentských volbách v roce 2020. V úvodních kapitolách práce definuje internetové sociální sítě, a především fenomén Twitter. Následně se věnuje twitterovému profilu Donalda Trumpa jako předmětu práce, kde popisuje jeho vznik a vývoj v prezidentském období. V dalších kapitolách práce vymezuje pojmy personalizace politiky, politické komunikace a politického leadershipu, přičemž je dává do spojitosti s personou Donalda Trumpa a dohromady odráží teoretický rámec celé této bakalářské práce. Výzkumné otázky se zaměřují na přítomnost anti-establishmentové a dezinformační rétoriky v twitterových příspěvcích Donalda Trumpa, která se především týkala popírání výsledků prezidentských voleb. Taktéž se věnují převládajícím tématům politické komunikace Donalda Trumpa a jejímu vlivu na jeho příznivce a popularitu. K tomu byla v práci využita metoda obsahové analýzy jak kvantitativním, tak i kvalitativním způsobem, která přinesla náhled na složení, četnost a celkový podíl příspěvků s danou rétorikou. Nakonec došlo v práci k celkovému vyhodnocení dat získaných analýzou a následnému vyvedení závěrů práce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the analysis of political communication and the political persona of Donald Trump on his Twitter account after the presidential election in 2020. In the introductory chapters, the thesis defines terms such as internet social networks and, especially, the phenomenon of Twitter. Subsequently, the thesis deals with the twitter profile of Donald Trump as it is the main subject of work, where it describes its origin and development during the Trump´s presidency. In the next chapters, the thesis defines the concepts of personalization of politics, political communication and political leadership as related to the political persona of Donald Trump and reflects the theoretical framework of this bachelor's thesis. The research questions mainly focus on the presence of anti-establishment and disinformative rhetoric in Donald Trump's twitter posts, which mainly concern about the denial of presidential election results. The thesis also addresses the predominant themes of Donald Trump's political communication and its influence on his supporters and popularity. Furthermore, the thesis uses the method of content analysis, both quantitative and qualitative, which provides an insight into the composition, frequency and overall share of contributions of the given rhetoric. Finally, the thesis proceedes to the overall evaluation of data obtained by the analysis and subsequently cocncludes the main results of the work.
Klíčová slova
Donald Trump, Twitter, politická komunikace, personalizace politiky, USA
Klíčová slova v angličtině
Donald Trump, Twitter, political communication, personalisation of politics, USA
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se věnuje analýze politické komunikace a persony Donalda Trumpa na sociální sítí Twitter po prezidentských volbách v roce 2020. Práce se především zaměřuje na sociální síť Twitter, která byla ze všech Trumpových sociálních sítí nejvlivnější. Práce se zabývá teoretickým vymezením pojmů politické komunikace, politické persony, personalizace a politického leadershipu. S pomocí předem stanovených kritérií je v analytické části zkoumáno v duchu obsahové analýzy, zda Donald Trump zvyšoval četnost své anti-establishmentové rétoriky v twitterových příspěvcích, přičemž mobilizoval své příznivce. Dále si práce v analytické části všímá nárustu počtu sledujících Trumpa a událostí kolem vniknutí do Kapitolu. Práce se pokusí zodpovědět na následující výzkumné otázky: Jaký podíl příspěvků Donald Trumpa mělo anti establishmentovou rétoriku ve vztahu k diskreditaci vítěze voleb a delegitimizace jejich výsledků? Jak se měnila podpora a popularita Donalda Trumpa na Twitteru ve zkoumaném období? Jaký podíl na Trumpově twitteru tvoří příspěvky s nepravdivými informacemi o výsledcích voleb oproti pravdivým informacím o volbách? Cílem práce je tedy zjistit, jakou rétorikou používal Donald Trump na svém Twitteru pro diskreditaci prezidentských voleb v roce 2020, a jaký to mělo na jeho popularitu u jeho sledujících.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se věnuje analýze politické komunikace a persony Donalda Trumpa na sociální sítí Twitter po prezidentských volbách v roce 2020. Práce se především zaměřuje na sociální síť Twitter, která byla ze všech Trumpových sociálních sítí nejvlivnější. Práce se zabývá teoretickým vymezením pojmů politické komunikace, politické persony, personalizace a politického leadershipu. S pomocí předem stanovených kritérií je v analytické části zkoumáno v duchu obsahové analýzy, zda Donald Trump zvyšoval četnost své anti-establishmentové rétoriky v twitterových příspěvcích, přičemž mobilizoval své příznivce. Dále si práce v analytické části všímá nárustu počtu sledujících Trumpa a událostí kolem vniknutí do Kapitolu. Práce se pokusí zodpovědět na následující výzkumné otázky: Jaký podíl příspěvků Donald Trumpa mělo anti establishmentovou rétoriku ve vztahu k diskreditaci vítěze voleb a delegitimizace jejich výsledků? Jak se měnila podpora a popularita Donalda Trumpa na Twitteru ve zkoumaném období? Jaký podíl na Trumpově twitteru tvoří příspěvky s nepravdivými informacemi o výsledcích voleb oproti pravdivým informacím o volbách? Cílem práce je tedy zjistit, jakou rétorikou používal Donald Trump na svém Twitteru pro diskreditaci prezidentských voleb v roce 2020, a jaký to mělo na jeho popularitu u jeho sledujících.
Seznam doporučené literatury
Aharony, N. (2012). Twitter use by three political leaders: An exploratory analysis.
Information Review, 36 (4), 587\textendash603. DOI: https://doi.org /10.1108/14684521211254086
Allcott, H., Gentzkow, M. (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31 (2), 211\textendash236. DOI: https://doi.org /10.1257/jep.31.2.211
Andrews, T. (2020, 14. říjen). Commander in tweets. WashingtonPost.com. Dostupné z: https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/technology/trump-twitter-tweets-president/
Aswad, N. (2018). Exploring Charismatic Leadership: A Comparative Analysis of the Rhetoric of Hillary Clinton and Donald Trump in the 2016 Presidential Election. Presidential Studies Quarterly. 49 (2), 56\textendash74. DOI: https://doi.org /10.1111/psq.12490
Babb, C. (2020, 9. listopadu). Trump Fires Defense Secretary Via Twitter. VoaNews.com. Dostupné z: https://www.voanews.com/usa/trump-fires-defense-secretary-twitter
Barnes, J. (1954). Class and Committees in a Norwegian Island Parish. Human Relations, 7 (1), 39\textendash58. DOI: https://doi.org/10.1177/001872675400700102
Blanquart, G., & Cook, D. M. (2013). Twitter Influence and Cumulative Perceptions of Extremist Support: A Case Study of Geert Wilders. Journal of Cyber Criminology 13 (2). 439\textendash459. DOI: https://doi.org/10.5072/73/579718df55b02
Bruns, A., Hallvard, M. (2014). Structural layers of communication on Twitter. In A. Bruns & M. Mahrt (Eds.), Twitter and society (s. 15\textendash28). United States of America: Peter Lang Publishing.
Bryant, N. (2020, 7. prosinec). US election 2020: Why Donald Trump lost. Bbc.com. Dostupné z: https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54788636
Bovet, A., Makse, A. (2019). Influence of fake news in Twitter during the 2016 US presidential election. Nat Commun 10 (7). DOI: https://doi.org/10.1038/s41467-018-07761-2
Drezner, D. W. (2020). Immature leadership: Donald Trump and the American presidency. International Affairs. DOI:10.1093/ia/iiaa009
Dwoskin, E. Tiku, N. (2021, 17. leden). How Twitter, on the front lines of history, finally decided to ban Trump. WashingtonPost.com. Dostupné: https://www.washingtonpost.com/technology/2021/01/16/how-twitter-banned-trump/
Eddington, S. M. (2018). The Communicative Constitution of Hate Organizations Online: A Semantic Network Analysis of "Make America Great Again.” Social Media + Society, 4 (3). DOI: https://doi.org /10.1177/2056305118790763
Seznam doporučené literatury
Aharony, N. (2012). Twitter use by three political leaders: An exploratory analysis.
Information Review, 36 (4), 587\textendash603. DOI: https://doi.org /10.1108/14684521211254086
Allcott, H., Gentzkow, M. (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31 (2), 211\textendash236. DOI: https://doi.org /10.1257/jep.31.2.211
Andrews, T. (2020, 14. říjen). Commander in tweets. WashingtonPost.com. Dostupné z: https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/technology/trump-twitter-tweets-president/
Aswad, N. (2018). Exploring Charismatic Leadership: A Comparative Analysis of the Rhetoric of Hillary Clinton and Donald Trump in the 2016 Presidential Election. Presidential Studies Quarterly. 49 (2), 56\textendash74. DOI: https://doi.org /10.1111/psq.12490
Babb, C. (2020, 9. listopadu). Trump Fires Defense Secretary Via Twitter. VoaNews.com. Dostupné z: https://www.voanews.com/usa/trump-fires-defense-secretary-twitter
Barnes, J. (1954). Class and Committees in a Norwegian Island Parish. Human Relations, 7 (1), 39\textendash58. DOI: https://doi.org/10.1177/001872675400700102
Blanquart, G., & Cook, D. M. (2013). Twitter Influence and Cumulative Perceptions of Extremist Support: A Case Study of Geert Wilders. Journal of Cyber Criminology 13 (2). 439\textendash459. DOI: https://doi.org/10.5072/73/579718df55b02
Bruns, A., Hallvard, M. (2014). Structural layers of communication on Twitter. In A. Bruns & M. Mahrt (Eds.), Twitter and society (s. 15\textendash28). United States of America: Peter Lang Publishing.
Bryant, N. (2020, 7. prosinec). US election 2020: Why Donald Trump lost. Bbc.com. Dostupné z: https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54788636
Bovet, A., Makse, A. (2019). Influence of fake news in Twitter during the 2016 US presidential election. Nat Commun 10 (7). DOI: https://doi.org/10.1038/s41467-018-07761-2
Drezner, D. W. (2020). Immature leadership: Donald Trump and the American presidency. International Affairs. DOI:10.1093/ia/iiaa009
Dwoskin, E. Tiku, N. (2021, 17. leden). How Twitter, on the front lines of history, finally decided to ban Trump. WashingtonPost.com. Dostupné: https://www.washingtonpost.com/technology/2021/01/16/how-twitter-banned-trump/
Eddington, S. M. (2018). The Communicative Constitution of Hate Organizations Online: A Semantic Network Analysis of "Make America Great Again.” Social Media + Society, 4 (3). DOI: https://doi.org /10.1177/2056305118790763
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant představil cíl své bakalářské diplomové práce, motivaci pro výběr tématu a závěry bádání. V posudcích byla oceňována především volba tématu, naopak vytýkány byly některé formální nedostatky, nedostatečné vyhodnocení hypotéz a chybějící diskuse. Diplomant se k posudkům vyjádřil a reagoval na dotazy komise. Práce prošla systémem Theses a nejedná se o plagiát.