Diplomová práce se zabývá tématem sociálních sítí a jejich využití ve volném čase žáků na konkrétní Základní škole. V konceptuální části je popsán volný čas, sociální sítě a jejich rizika a také tělesná, emocionální a socializační proměna cílové skupiny, která je v diplomové práci využita jako výzkumný vzorek.
Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, ve kterém se nachází vymezení výzkumného problému, cílů výzkumu, výzkumné metody, výzkumného souboru a místa šetření a následné zpracování dat.
Cílem diplomové práce je popsat volný čas, sociální sítě, cílovou skupinu a zjistit, jak velkou část volného času žáci věnují využívání sociálních sítí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of social networks and their use in the free time of pupils at a specific primary school. The conceptual part describes leisure time, social networks and their risks, as well as the physical, emotional and social transformation of the target group, which is used in the thesis as a research sample.
The empirical part deals with the research investigation, which contains the definition of the research problem, research objectives, research method, research file and place of investigation and subsequent data processing.
The aim of the diploma thesis is to describe free time, social networks, the target group and to find out how much of the free time pupils spend using social networks.
Klíčová slova
Volný čas, sociální sítě, žáci druhého stupně, rodina, socializace, rizika sociálních sítí, prevence.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, social networks, secondary school pupils, family, socialization, risks of social networks, prevention.
Rozsah průvodní práce
93 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem sociálních sítí a jejich využití ve volném čase žáků na konkrétní Základní škole. V konceptuální části je popsán volný čas, sociální sítě a jejich rizika a také tělesná, emocionální a socializační proměna cílové skupiny, která je v diplomové práci využita jako výzkumný vzorek.
Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, ve kterém se nachází vymezení výzkumného problému, cílů výzkumu, výzkumné metody, výzkumného souboru a místa šetření a následné zpracování dat.
Cílem diplomové práce je popsat volný čas, sociální sítě, cílovou skupinu a zjistit, jak velkou část volného času žáci věnují využívání sociálních sítí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of social networks and their use in the free time of pupils at a specific primary school. The conceptual part describes leisure time, social networks and their risks, as well as the physical, emotional and social transformation of the target group, which is used in the thesis as a research sample.
The empirical part deals with the research investigation, which contains the definition of the research problem, research objectives, research method, research file and place of investigation and subsequent data processing.
The aim of the diploma thesis is to describe free time, social networks, the target group and to find out how much of the free time pupils spend using social networks.
Klíčová slova
Volný čas, sociální sítě, žáci druhého stupně, rodina, socializace, rizika sociálních sítí, prevence.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, social networks, secondary school pupils, family, socialization, risks of social networks, prevention.
Zásady pro vypracování
Cíl - popsat využívání sociálních sítí žáky osmého ročníku ZŠ a analyzovat jejich význam a využívání se zřetelem k volnému času
Metoda - hlavní metodou DP bude kvalitativní polostrukturovaný rozhovor, který povedu s žáky 8. třídy, využiji i doplňující techniky (kupř. schéma dne, dotazník)
Zásady pro vypracování
Cíl - popsat využívání sociálních sítí žáky osmého ročníku ZŠ a analyzovat jejich význam a využívání se zřetelem k volnému času
Metoda - hlavní metodou DP bude kvalitativní polostrukturovaný rozhovor, který povedu s žáky 8. třídy, využiji i doplňující techniky (kupř. schéma dne, dotazník)
Seznam doporučené literatury
SEKNIČKOVÁ, Pavla. On-line komunikace očima mladistvých. In: E- bezpečí.cz [online]. BLINKA, Lukas a kol. Online závislosti: jednání jako droga? ? online hry, sex a sociální sítě ? diagnostika závislostí na internetu ? prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. HÁJEK, Bedřich ? HOFBAUER, Břetislav ? PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. SULER, John. Adolescents in Cyberspace. In: The Psychology of Cyberspace, 2005.
Seznam doporučené literatury
SEKNIČKOVÁ, Pavla. On-line komunikace očima mladistvých. In: E- bezpečí.cz [online]. BLINKA, Lukas a kol. Online závislosti: jednání jako droga? ? online hry, sex a sociální sítě ? diagnostika závislostí na internetu ? prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. HÁJEK, Bedřich ? HOFBAUER, Břetislav ? PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. SULER, John. Adolescents in Cyberspace. In: The Psychology of Cyberspace, 2005.