Práce se zabývá problematikou uplatnění absolventů a absolventek oborů Sociální pedagogika, Vychovatelství a Řízení volnočasových aktivit Pedagogické fakulty a Cyrilometodějské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na trhu práce. Byla zaměřena jednak na oblast pracovního a odborného uplatnění, tak i na hodnocení studia z perspektivy jeho přiměřenosti potřebám praxe. Cílem práce bylo zjistit, zda u absolventů prezenční a kombinované formy studia oboru Sociální pedagogika a oborů příbuzných se sociální pedagogikou na Univerzitě Palackého v Olomouci existují rozdíly při přechodu do praxe, v oblastech jejich aktuálního zaměstnání či v těžkostech a problémech, se kterými se v praxi po studiu potýkali.
Prezentované údaje jsou koncipované s ohledem na současný diskurz o zaměstnatelnosti absolventů vysokých škol jako kritérium kvality.
Annotation in English
The thesis deals with the issue of employment of graduates of the fields of Social Pedagogy, Education and Management of Leisure Activities of the Faculty of Education and the Cyril and Methodius Faculty of Palacký University in Olomouc on the labor market. It focused both on the area of work and professional employment, as well as on the evaluation of the study from the perspective of its adequacy to the needs of practice. The aim of the work was to find out whether the graduates of full-time and combined forms of study in the field of Social Pedagogy and fields related to social pedagogy at Palacký University in Olomouc have differences in transition to practice, in areas of their current employment or in difficulties after studying they struggled.
The presented data are designed with regard to the current discourse on the employability of university graduates as a quality criterion.
Keywords
sociální pedagogika, absolvent, uplatnění, trh práce
Keywords in English
social pedagogy, graduate, application, labor market
Length of the covering note
82 s. (119 619 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá problematikou uplatnění absolventů a absolventek oborů Sociální pedagogika, Vychovatelství a Řízení volnočasových aktivit Pedagogické fakulty a Cyrilometodějské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na trhu práce. Byla zaměřena jednak na oblast pracovního a odborného uplatnění, tak i na hodnocení studia z perspektivy jeho přiměřenosti potřebám praxe. Cílem práce bylo zjistit, zda u absolventů prezenční a kombinované formy studia oboru Sociální pedagogika a oborů příbuzných se sociální pedagogikou na Univerzitě Palackého v Olomouci existují rozdíly při přechodu do praxe, v oblastech jejich aktuálního zaměstnání či v těžkostech a problémech, se kterými se v praxi po studiu potýkali.
Prezentované údaje jsou koncipované s ohledem na současný diskurz o zaměstnatelnosti absolventů vysokých škol jako kritérium kvality.
Annotation in English
The thesis deals with the issue of employment of graduates of the fields of Social Pedagogy, Education and Management of Leisure Activities of the Faculty of Education and the Cyril and Methodius Faculty of Palacký University in Olomouc on the labor market. It focused both on the area of work and professional employment, as well as on the evaluation of the study from the perspective of its adequacy to the needs of practice. The aim of the work was to find out whether the graduates of full-time and combined forms of study in the field of Social Pedagogy and fields related to social pedagogy at Palacký University in Olomouc have differences in transition to practice, in areas of their current employment or in difficulties after studying they struggled.
The presented data are designed with regard to the current discourse on the employability of university graduates as a quality criterion.
Keywords
sociální pedagogika, absolvent, uplatnění, trh práce
Keywords in English
social pedagogy, graduate, application, labor market
Research Plan
Studium literatury a pramenů k tématu - květen-červen 2020.
Návrh osnovy teoretické části práce - květen-červen 2020.
Vypracování teoretické části práce - srpen-září 2020.
Návrh osnovy praktické části - září 2020.
Provedení praktické části - výzkumu a zpracování výsledků - říjen-prosinec 2020.
Korektura práce - leden-únor 2021.
Odevzdání práce - březen 2021.
Research Plan
Studium literatury a pramenů k tématu - květen-červen 2020.
Návrh osnovy teoretické části práce - květen-červen 2020.
Vypracování teoretické části práce - srpen-září 2020.
Návrh osnovy praktické části - září 2020.
Provedení praktické části - výzkumu a zpracování výsledků - říjen-prosinec 2020.
Korektura práce - leden-únor 2021.
Odevzdání práce - březen 2021.
Recommended resources
LITERATURA
1. BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika (vybrané problémy). Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 1994. ISBN 80-223-0817.
2. Cyrilometodějská teologická fakulta: příručka pro studenty. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017-2018.
3. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
4. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. ISBN 80-7067-669-8.
5. KLÍMA, P. Koncepce studijního oboru a vzdělávacího programu sociální pedagogiky. Praha: PdF UK, 1993.
6. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80- 7367-383-3
Recommended resources
LITERATURA
1. BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika (vybrané problémy). Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 1994. ISBN 80-223-0817.
2. Cyrilometodějská teologická fakulta: příručka pro studenty. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017-2018.
3. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
4. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. ISBN 80-7067-669-8.
5. KLÍMA, P. Koncepce studijního oboru a vzdělávacího programu sociální pedagogiky. Praha: PdF UK, 1993.
6. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80- 7367-383-3