Diplomová práce je zaměřena na Informovanost žáků 2. stupně ZŠ o zdravém životním stylu. Teoretická část je zaměřena na zdraví, zdravý životní styl a jeho aspekty a rizika spojené se špatným životním stylem. Praktická část cílí na zjištění úrovně informovanosti o zdravém životním stylu i z pohledu rozdílu mezi dívkami a chlapci a nižšími a vyššími ročníky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the awareness of 2nd grade elementary school students about a healthy lifestyle. The theoretical part focuses on health, a healthy lifestyle and its aspects and risks associated with a bad lifestyle. The practical part aims to determine the level of awareness of a healthy lifestyle in terms of the difference between girls and boys and lower and higher grades.
Klíčová slova
zdraví, zdravý životní styl, výživa, pitný režim, pohyb, stres, návykové látky, výchova ke zdraví, žáci
Diplomová práce je zaměřena na Informovanost žáků 2. stupně ZŠ o zdravém životním stylu. Teoretická část je zaměřena na zdraví, zdravý životní styl a jeho aspekty a rizika spojené se špatným životním stylem. Praktická část cílí na zjištění úrovně informovanosti o zdravém životním stylu i z pohledu rozdílu mezi dívkami a chlapci a nižšími a vyššími ročníky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the awareness of 2nd grade elementary school students about a healthy lifestyle. The theoretical part focuses on health, a healthy lifestyle and its aspects and risks associated with a bad lifestyle. The practical part aims to determine the level of awareness of a healthy lifestyle in terms of the difference between girls and boys and lower and higher grades.
Klíčová slova
zdraví, zdravý životní styl, výživa, pitný režim, pohyb, stres, návykové látky, výchova ke zdraví, žáci
2. Stanovení obsahu diplomové práce (Teoretická část - definice zdraví, faktory ovlivňující zdraví, zdravotní gramotnost, zdravý životní styl, výchova ke zdraví apod. Praktická část - metodologie, průběh šetření.
3. Stanovení cílů diplomové práce (zjištění úrovně informovanosti žáků 2. stupně ZŠ o zdravém životním stylu; srovnání výsledků mezi jednotlivými věkovými kategoriemi a také mezi pohlavími).
4. Metodika a organizace výzkumu (kvantitativně orientovaný výzkum; dotazníkové šetření).
5. Analýza získaných dat s využitím grafů a tabulek, shrnutí výsledků, formulace závěrů
Zásady pro vypracování
1. Studium vstupní literatury
2. Stanovení obsahu diplomové práce (Teoretická část - definice zdraví, faktory ovlivňující zdraví, zdravotní gramotnost, zdravý životní styl, výchova ke zdraví apod. Praktická část - metodologie, průběh šetření.
3. Stanovení cílů diplomové práce (zjištění úrovně informovanosti žáků 2. stupně ZŠ o zdravém životním stylu; srovnání výsledků mezi jednotlivými věkovými kategoriemi a také mezi pohlavími).
4. Metodika a organizace výzkumu (kvantitativně orientovaný výzkum; dotazníkové šetření).
5. Analýza získaných dat s využitím grafů a tabulek, shrnutí výsledků, formulace závěrů
FARKAŠOVÁ, Dana et al. The determinants of health. Praha: Galén, 2018. 118 stran. ISBN 978-80-7492-370-8.
FIALOVÁ, Ludmila, ed., KAŠPAR, Ladislav, ed. a KRÁLOVÁ, Kateřina, ed. Aktualizované poznatky ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví [CD-ROM]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2015. ISBN 978-80-87647-23-3 .
FREJ, David. Tvoje imunita je tvůj nejlepší lékař: vyvážený životní styl a přírodní prostředky pro dokonalou imunitu. Praha: Eminent, 2020. 177 stran. ISBN 978-80-7281-556-2.
HAVEL, Jiří et al. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 229 stran. Tělesná výchova a výchova ke zdraví; svazek 1. ISBN 978-80-210-8463-6.
KERNOVÁ, Věra et al. Všech pět pohromadě: výchova ke správné výživě dětí a mládeže. 1. vyd. Liberec: Venkovský prostor, 2012. 92, [434] s. ISBN 978-80-903897-7-9.
KOPECKÝ, Miroslav et al. Úvod do výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 80 s. Studijní opora. ISBN 978-80-244-3369-1.
KREJČÍ, Milada et al. Výchova ke zdravému životnímu stylu: pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2017-2018. 2 svazky. ISBN 978-80-7489-358-2.
FARKAŠOVÁ, Dana et al. The determinants of health. Praha: Galén, 2018. 118 stran. ISBN 978-80-7492-370-8.
FIALOVÁ, Ludmila, ed., KAŠPAR, Ladislav, ed. a KRÁLOVÁ, Kateřina, ed. Aktualizované poznatky ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví [CD-ROM]. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2015. ISBN 978-80-87647-23-3 .
FREJ, David. Tvoje imunita je tvůj nejlepší lékař: vyvážený životní styl a přírodní prostředky pro dokonalou imunitu. Praha: Eminent, 2020. 177 stran. ISBN 978-80-7281-556-2.
HAVEL, Jiří et al. Analýza a perspektivy utváření pohybového a výživového režimu žáků na prvním stupni základní školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 229 stran. Tělesná výchova a výchova ke zdraví; svazek 1. ISBN 978-80-210-8463-6.
KERNOVÁ, Věra et al. Všech pět pohromadě: výchova ke správné výživě dětí a mládeže. 1. vyd. Liberec: Venkovský prostor, 2012. 92, [434] s. ISBN 978-80-903897-7-9.
KOPECKÝ, Miroslav et al. Úvod do výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 80 s. Studijní opora. ISBN 978-80-244-3369-1.
KREJČÍ, Milada et al. Výchova ke zdravému životnímu stylu: pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2017-2018. 2 svazky. ISBN 978-80-7489-358-2.