Bakalářská práce spojuje oblasti psychosomatiky a specifických poruch učení skrze problematiku školního stresu, reflektuje vývojové zvláštnosti dětí středního školního věku a přináší obraz častých školních stresorů. Praktická část práce se zabývá vztahem mezi specifickými poruchami učení a psychosomatickými onemocněními. Daná problematika je zkoumána skrze školní stres.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis brings together areas of psychosomatics and specific learning disabilities through school stress, reflects the developmental period of middle school-aged children and presents frequent school stressors. The practical part of the work deals with the relationship between specific learning disabilities and psychosomatic diseases. The issue is explored through school stress.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, psychosomatika, stres
Klíčová slova v angličtině
Specific Learning Disabilities, Psychosomatics, Stress
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce spojuje oblasti psychosomatiky a specifických poruch učení skrze problematiku školního stresu, reflektuje vývojové zvláštnosti dětí středního školního věku a přináší obraz častých školních stresorů. Praktická část práce se zabývá vztahem mezi specifickými poruchami učení a psychosomatickými onemocněními. Daná problematika je zkoumána skrze školní stres.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis brings together areas of psychosomatics and specific learning disabilities through school stress, reflects the developmental period of middle school-aged children and presents frequent school stressors. The practical part of the work deals with the relationship between specific learning disabilities and psychosomatic diseases. The issue is explored through school stress.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, psychosomatika, stres
Klíčová slova v angličtině
Specific Learning Disabilities, Psychosomatics, Stress
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Příprava zpracování kval. práce
Průběžná tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce
Konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Příprava zpracování kval. práce
Průběžná tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce
Konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
DAHLKE, Rüdiger. Nemoc jako symbol: [příručka pro výklad příznaků psychosomatických chorob a jejich řešení]. Brno: CPress, 2014. ISBN 9788026403692.
HONZÁK, Radkin. Psychosomatická prvouka. V Praze: Vyšehrad, 2017. ISBN 9788074299124.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4.
MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2016. ISBN 9788073111663.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 9788026208754.
Seznam doporučené literatury
DAHLKE, Rüdiger. Nemoc jako symbol: [příručka pro výklad příznaků psychosomatických chorob a jejich řešení]. Brno: CPress, 2014. ISBN 9788026403692.
HONZÁK, Radkin. Psychosomatická prvouka. V Praze: Vyšehrad, 2017. ISBN 9788074299124.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Specifické poruchy učení a chování. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-657-4.
MICHALOVÁ, Zdeňka. Specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2016. ISBN 9788073111663.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 9788026208754.