Bakalářská práce je zaměřena na problematiku zrakového
postižení, konkrétně na specifika ve výuce u žáka se zrakovým
postižením a kompenzační pomůcky. Bakalářská práce se skládá ze
dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části získáváme a
shromažďujeme informace o dané problematice. Hlavním cílem
praktické části bylo shromáždění informací o žákovi se zrakovým
postižením na běžné střední škole, vytvoření kazuistiky a doplnění
informací schématem na tuto problematiku od pracovníků školy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the issue of visual impairment,
specifically on the specifics of teaching a visually impaired pupil and
compensatory aids. The bachelor thesis consists of two parts,
theoretical and practical. In the theoretical part we obtain and
collect information on the issue. The main goal of the practical part
was to gather information about a visually impaired pupil at a
regular high school, to create a case study and to supplement the
information with a scheme on this issue from school staff.
Klíčová slova
Osoba se zrakovým postižením, zraková vada, vzdělávání, střední
škola, inkluze, kompenzační pomůcky
Klíčová slova v angličtině
Person with visual imparment, visual impairment, education, high
school, inclusion, compensatory aids
Rozsah průvodní práce
84 s. (157 089 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku zrakového
postižení, konkrétně na specifika ve výuce u žáka se zrakovým
postižením a kompenzační pomůcky. Bakalářská práce se skládá ze
dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části získáváme a
shromažďujeme informace o dané problematice. Hlavním cílem
praktické části bylo shromáždění informací o žákovi se zrakovým
postižením na běžné střední škole, vytvoření kazuistiky a doplnění
informací schématem na tuto problematiku od pracovníků školy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the issue of visual impairment,
specifically on the specifics of teaching a visually impaired pupil and
compensatory aids. The bachelor thesis consists of two parts,
theoretical and practical. In the theoretical part we obtain and
collect information on the issue. The main goal of the practical part
was to gather information about a visually impaired pupil at a
regular high school, to create a case study and to supplement the
information with a scheme on this issue from school staff.
Klíčová slova
Osoba se zrakovým postižením, zraková vada, vzdělávání, střední
škola, inkluze, kompenzační pomůcky
Klíčová slova v angličtině
Person with visual imparment, visual impairment, education, high
school, inclusion, compensatory aids
Zásady pro vypracování
Práce s odbornou literaturou.
Koncepce práce a design výzkumné části.
Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
Analýza a interpretace dat.
Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Práce s odbornou literaturou.
Koncepce práce a design výzkumné části.
Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
Analýza a interpretace dat.
Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita, Libuše LUDÍKOVÁ a Veronika RŮŽIČKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
JESENSKÝ, Ján. Rehabilitace zrakově postižených a způsoby její realizace. Praha: Aeterna, 1992.
KEBLOVÁ, Alena. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše, Dita FINKOVÁ a Kateřina KROUPOVÁ. Teoretická východiska speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3700-2.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita, Libuše LUDÍKOVÁ a Veronika RŮŽIČKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
JESENSKÝ, Ján. Rehabilitace zrakově postižených a způsoby její realizace. Praha: Aeterna, 1992.
KEBLOVÁ, Alena. Zrakově postižené dítě. Praha: Septima, 2001. ISBN 80-7216-191-1.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
LUDÍKOVÁ, Libuše, Dita FINKOVÁ a Kateřina KROUPOVÁ. Teoretická východiska speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3700-2.