Diplomová práce se zabývá vlivem asistenta pedagoga na klima školní třídy na prvním stupni základní školy.
Teoretická část se hlouběji věnuje tématům asistent pedagoga, inkluzivní vzdělávání, klima třídy a klima školy.
Hlavní cíl empirické části je posoudit, zda a jak asistenta pedagoga ovlivňuje klima třídy na prvním stupni ZŠ. Dílčími cíli je charakterizovat spolupráci asistenta pedagoga a učitele a posoudit vliv jejich spolupráce na klima třídy. Dalším dílčím cílem je posoudit vztah asistenta se žáky třídy. Výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 80 pedagogů, kteří měli zkušenost se spoluprací s asistentem pedagoga. Dotazník byl přístupný online přes google forms, obsahuje 26 uzavřených, polootevřených i otevřených otázek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of teaching assistant on classroom climate at the first grade of primary school.
The theoretical part applies to theme of a teaching assistant, an inclusive education, a classroom climate and a climate of school deeply.
A main goal of the empirical part is judge how a teaching assistant influences the classroom climate at the first grade of primary school. Partial goals are describe collaboration teaching assistant and teacher and consider the influence of their collaboration on a classroom climate. The another partial goal is consider the relationship of teaching assistant with his pupils.
The research took place by using questionnaire. 80 teachers who have an experience with collaboration with teaching assistant, participate in this research. The questionnaire was online using google forms and included 26 opened, half-opened and closed questions.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, klima třídy, měření klimatu třídy, klima školy, školní třída, inkluzivní vzdělávání, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Teaching assistant, classroom climate, measurement of classroom climate, school climate, inclusive education, questionnaire
Rozsah průvodní práce
87 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem asistenta pedagoga na klima školní třídy na prvním stupni základní školy.
Teoretická část se hlouběji věnuje tématům asistent pedagoga, inkluzivní vzdělávání, klima třídy a klima školy.
Hlavní cíl empirické části je posoudit, zda a jak asistenta pedagoga ovlivňuje klima třídy na prvním stupni ZŠ. Dílčími cíli je charakterizovat spolupráci asistenta pedagoga a učitele a posoudit vliv jejich spolupráce na klima třídy. Dalším dílčím cílem je posoudit vztah asistenta se žáky třídy. Výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 80 pedagogů, kteří měli zkušenost se spoluprací s asistentem pedagoga. Dotazník byl přístupný online přes google forms, obsahuje 26 uzavřených, polootevřených i otevřených otázek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of teaching assistant on classroom climate at the first grade of primary school.
The theoretical part applies to theme of a teaching assistant, an inclusive education, a classroom climate and a climate of school deeply.
A main goal of the empirical part is judge how a teaching assistant influences the classroom climate at the first grade of primary school. Partial goals are describe collaboration teaching assistant and teacher and consider the influence of their collaboration on a classroom climate. The another partial goal is consider the relationship of teaching assistant with his pupils.
The research took place by using questionnaire. 80 teachers who have an experience with collaboration with teaching assistant, participate in this research. The questionnaire was online using google forms and included 26 opened, half-opened and closed questions.
Klíčová slova
Asistent pedagoga, klima třídy, měření klimatu třídy, klima školy, školní třída, inkluzivní vzdělávání, dotazník
Klíčová slova v angličtině
Teaching assistant, classroom climate, measurement of classroom climate, school climate, inclusive education, questionnaire
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Zásady pro vypracování
Sběr literatury
Příprava teoretické části
Příprava výzkumného nástroje
Sběr dat
Vyhodnocování dat
Zpracování empirické části
Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-419-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga: Profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-349-0.
SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0568-7.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GABAŠOVÁ, Jitka a Miroslav VOSMIK. Asistent pedagoga a klima třídy. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-419-0.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga: Profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-009-1.
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-349-0.
SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0568-7.