Bakalářská práce se zabývá možnostmi komunikace osob seniorského věku s neurokognitivní poruchou. Teoretická část pomocí odborné literatury a článků popisuje pojmy jako je: osoba seniorského věku, stáří a stárnutí, změny ve stáří, demence u Alzheimerovy nemoci, obdobím dospívání a v neposlední řadě i mezigeneračním soužitím a vnímáním stáří. Praktická část prostřednictvím smíšeného výzkumu zkoumá, jak jsou žáci 8. až 9. ročníků ZŠ informování danou problematikou.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of communication of seniors with neurocognitive disorders. The theoretical basis use professional literature to explain concepts such as: a senior, old age and the process of aging, marks of old age, dementia of people with Alzheimer's disease, an adolescence and last but not least an intergenerational coexistence and a perception of old age itself.
The practical implementation of the project examine how students of 8th and 9th grade are informed of these issues.
Klíčová slova
osoba seniorského věku s neurokognitivní poruchou, stáří, stárnutí, Alzheimerova nemoc, adolescenti, žáci 8. až 9. ročníků ZŠ, mezigenerační vztahy, informovanost
Klíčová slova v angličtině
senior person with Neurocognitive disorder, old age, ageing, Alzheimer's disease, adolescere, pupils od 8th - 9th grades of elementary school, intergenerational relations, information
Rozsah průvodní práce
73 s. (133 972 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možnostmi komunikace osob seniorského věku s neurokognitivní poruchou. Teoretická část pomocí odborné literatury a článků popisuje pojmy jako je: osoba seniorského věku, stáří a stárnutí, změny ve stáří, demence u Alzheimerovy nemoci, obdobím dospívání a v neposlední řadě i mezigeneračním soužitím a vnímáním stáří. Praktická část prostřednictvím smíšeného výzkumu zkoumá, jak jsou žáci 8. až 9. ročníků ZŠ informování danou problematikou.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of communication of seniors with neurocognitive disorders. The theoretical basis use professional literature to explain concepts such as: a senior, old age and the process of aging, marks of old age, dementia of people with Alzheimer's disease, an adolescence and last but not least an intergenerational coexistence and a perception of old age itself.
The practical implementation of the project examine how students of 8th and 9th grade are informed of these issues.
Klíčová slova
osoba seniorského věku s neurokognitivní poruchou, stáří, stárnutí, Alzheimerova nemoc, adolescenti, žáci 8. až 9. ročníků ZŠ, mezigenerační vztahy, informovanost
Klíčová slova v angličtině
senior person with Neurocognitive disorder, old age, ageing, Alzheimer's disease, adolescere, pupils od 8th - 9th grades of elementary school, intergenerational relations, information
Zásady pro vypracování
1. Sestavení programu práce; 2. Studium odborné knižní literatury; 3. Stanovéní cílů; 4. Teoretická část a sběr dat; 5. Výzkumné šetření; 6. Shrnutí výsledků výzkumu; 7. Závěr a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Sestavení programu práce; 2. Studium odborné knižní literatury; 3. Stanovéní cílů; 4. Teoretická část a sběr dat; 5. Výzkumné šetření; 6. Shrnutí výsledků výzkumu; 7. Závěr a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Kalvach, Z. (2004). Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publishing.
Hrdlička, M., & Hrdličková, D. (1999). Demence a poruchy paměti. Praha: Grada.
Buijssen, H. (2006). Demence. Průvodce pro rodinné příslušníky a pečovatele. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Kalvach, Z. (2004). Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publishing.
Hrdlička, M., & Hrdličková, D. (1999). Demence a poruchy paměti. Praha: Grada.
Buijssen, H. (2006). Demence. Průvodce pro rodinné příslušníky a pečovatele. Praha: Portál.