Bakalářská práce se zabývá možností rozvoje osobnosti dítěte
se sluchovým postižením s důrazem na podporu komunikace
v rodině. Záměrem práce je připomenout význam sluchu jako
smyslového orgánu, cílem je vytvořit soubor cvičení
realizovatelných v domácích podmínkách a následné
praktické ověření přínosnosti pro konkrétní dítě
Anotace v angličtině
The thesis deals with the possibility of developing a
personality of a child with hearing-impairment by putting
emphasis on communication in a family. The purpose of this
thesis is to remain the significance of hearing as one of the
sensory organs. The aim is to create a file of exercises that
could be practised at home and a subsequent check of the
impact on a particular child.
Klíčová slova
dítě se sluchovým postižením, předškolní věk, komunikace
osob se sluchovým postižením, rozvoj dítěte se sluchovým
postižením, úloha rodiny
Klíčová slova v angličtině
child with hearing-impairment, pre-school children, the
communication of people with the hearing-impairment,
development of a hearing-impaired child, the role of a family
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možností rozvoje osobnosti dítěte
se sluchovým postižením s důrazem na podporu komunikace
v rodině. Záměrem práce je připomenout význam sluchu jako
smyslového orgánu, cílem je vytvořit soubor cvičení
realizovatelných v domácích podmínkách a následné
praktické ověření přínosnosti pro konkrétní dítě
Anotace v angličtině
The thesis deals with the possibility of developing a
personality of a child with hearing-impairment by putting
emphasis on communication in a family. The purpose of this
thesis is to remain the significance of hearing as one of the
sensory organs. The aim is to create a file of exercises that
could be practised at home and a subsequent check of the
impact on a particular child.
Klíčová slova
dítě se sluchovým postižením, předškolní věk, komunikace
osob se sluchovým postižením, rozvoj dítěte se sluchovým
postižením, úloha rodiny
Klíčová slova v angličtině
child with hearing-impairment, pre-school children, the
communication of people with the hearing-impairment,
development of a hearing-impaired child, the role of a family
Zásady pro vypracování
1. Vymezení tématu
2. Vytyčení koncepce práce, formulace cíle práce
3. Analýza dostupných zdrojů k tématu
4. Předložení získaných teoretických poznatků včetně jejich komparace
5. Shrnutí, závěry
Zásady pro vypracování
1. Vymezení tématu
2. Vytyčení koncepce práce, formulace cíle práce
3. Analýza dostupných zdrojů k tématu
4. Předložení získaných teoretických poznatků včetně jejich komparace
5. Shrnutí, závěry
Seznam doporučené literatury
SOURALOVÁ, Eva. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2619-8.
LANGER, Jiří. Znakové systémy v komunikaci neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3746-0.
MACUROVÁ, Alena a Radka ZBOŘILOVÁ. Jazyky v komunikaci neslyšících: český znakový jazyk a čeština. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3412-8.
DOUŠOVÁ, Věra, Kristina KRATOCHVÍLOVÁ a Jitka MOTEJZÍKOVÁ. Být neslyšící nemusí být problém: jak postupovat při výchově dětí se sluchovým postižením : postřehy z psychologické poradny. Praha: Centrum pro dětský sluch Tamtam, 2014. ISBN 978-80-86792-38-5.
Seznam doporučené literatury
SOURALOVÁ, Eva. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2619-8.
LANGER, Jiří. Znakové systémy v komunikaci neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3746-0.
MACUROVÁ, Alena a Radka ZBOŘILOVÁ. Jazyky v komunikaci neslyšících: český znakový jazyk a čeština. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3412-8.
DOUŠOVÁ, Věra, Kristina KRATOCHVÍLOVÁ a Jitka MOTEJZÍKOVÁ. Být neslyšící nemusí být problém: jak postupovat při výchově dětí se sluchovým postižením : postřehy z psychologické poradny. Praha: Centrum pro dětský sluch Tamtam, 2014. ISBN 978-80-86792-38-5.