Bakalářská práce se zabývá efektivním učením se slovní zásoby ve větších celcích. Teoretická část nejdříve popisuje, co znamená znát slovo. Dále pohlíží na učení z hlediska paměti. Poté ukazuje, jak slovíčka vytváří větší celky. Nakonec popisuje několik metod, jak se lze slovíčka učit. Praktická část následně zkoumá, jestli se studenti učí efektivně podle zjištění z teoretické části.
Anotace v angličtině
The bachelor's project deals with the efficient learning of vocabulary in greater units. The theoretical part firstly describes what it means to know a word. Further, it looks at learning from the point of view of memory. Then it shows how words create larger units. Lastly, it describes several methods of learning vocabulary. The practical part examines whether students learn efficiently according to the findings from the theoretical part.
Klíčová slova
Efektivní učení, kombinace, paměť, slovní zásoba, způsoby učení
Bakalářská práce se zabývá efektivním učením se slovní zásoby ve větších celcích. Teoretická část nejdříve popisuje, co znamená znát slovo. Dále pohlíží na učení z hlediska paměti. Poté ukazuje, jak slovíčka vytváří větší celky. Nakonec popisuje několik metod, jak se lze slovíčka učit. Praktická část následně zkoumá, jestli se studenti učí efektivně podle zjištění z teoretické části.
Anotace v angličtině
The bachelor's project deals with the efficient learning of vocabulary in greater units. The theoretical part firstly describes what it means to know a word. Further, it looks at learning from the point of view of memory. Then it shows how words create larger units. Lastly, it describes several methods of learning vocabulary. The practical part examines whether students learn efficiently according to the findings from the theoretical part.
Klíčová slova
Efektivní učení, kombinace, paměť, slovní zásoba, způsoby učení
NATION, I. S. P. Learning vocabulary in another language. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. Cambridge applied linguistics series. ISBN 978-1-107-62302--6.
THORNDIKE, Edward L. The fundamentals of learning. New York: Teachers College, Columbia University, 1932.
PAVIČIĆ TAKAČ, Višnja. Vocabulary learning strategies and foreign language acquisition. Buffalo, NY: Multilingual Matters, c2008. Second language acquisition (Clevedon, England), 27. ISBN 1847690408.
Seznam doporučené literatury
NATION, I. S. P. Learning vocabulary in another language. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. Cambridge applied linguistics series. ISBN 978-1-107-62302--6.
THORNDIKE, Edward L. The fundamentals of learning. New York: Teachers College, Columbia University, 1932.
PAVIČIĆ TAKAČ, Višnja. Vocabulary learning strategies and foreign language acquisition. Buffalo, NY: Multilingual Matters, c2008. Second language acquisition (Clevedon, England), 27. ISBN 1847690408.