Bakalářská práce se zabývá problematikou aplikace asistenta pedagoga u individuálně integrovaného žáka s lehkým mentálním postižením. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu inkluze a její realizací ve školství, aplikací pozice asistenta pedagoga, problematikou třídního kolektivu a na závěr se věnuje pojmu mentální postižení a s tím spojená školní problematika žáka s mentálním postižením. Empirická část je realizována prostřednictvím kvantitativně orientované metody - dotazník. Hlavním cílem bylo zjistit, zda přítomnost asistenta pedagoga u žáka s lehkým mentálním postižením ovlivňuje třídní kolektiv.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problematics of the teaching assistant's application to individually integrated pupils with a mild intellectual disability. The theoretical part explains the term inclusion and its realization in school education, the application of the teacher assistant position, and the problematics of the class team. The ending of the theoretical part is dedicated to the concept of intellectual disability and the problems that pupils with intellectual disability encounter at school. The empirical part is realized by the quantitative method - the questionnaire. The main goal was to find out whether the presence of the teacher assistant of the pupil with a mild intellectual disability influences the class team.
Klíčová slova
Inkluze, asistent pedagoga, třídní kolektiv, klima třídy, mentální postižení, vzdělání žáků s mentálním postižením
Klíčová slova v angličtině
Inclusion, teacher assistant, class team, class environment, intellectual disability, school education of pupils with intellectual disability
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou aplikace asistenta pedagoga u individuálně integrovaného žáka s lehkým mentálním postižením. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu inkluze a její realizací ve školství, aplikací pozice asistenta pedagoga, problematikou třídního kolektivu a na závěr se věnuje pojmu mentální postižení a s tím spojená školní problematika žáka s mentálním postižením. Empirická část je realizována prostřednictvím kvantitativně orientované metody - dotazník. Hlavním cílem bylo zjistit, zda přítomnost asistenta pedagoga u žáka s lehkým mentálním postižením ovlivňuje třídní kolektiv.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problematics of the teaching assistant's application to individually integrated pupils with a mild intellectual disability. The theoretical part explains the term inclusion and its realization in school education, the application of the teacher assistant position, and the problematics of the class team. The ending of the theoretical part is dedicated to the concept of intellectual disability and the problems that pupils with intellectual disability encounter at school. The empirical part is realized by the quantitative method - the questionnaire. The main goal was to find out whether the presence of the teacher assistant of the pupil with a mild intellectual disability influences the class team.
Klíčová slova
Inkluze, asistent pedagoga, třídní kolektiv, klima třídy, mentální postižení, vzdělání žáků s mentálním postižením
Klíčová slova v angličtině
Inclusion, teacher assistant, class team, class environment, intellectual disability, school education of pupils with intellectual disability
Zásady pro vypracování
1. únor 2020 - studium literatury stanovení desingu práce, s důrazem na parametry plánovaného výzkumu, tvorba obsahu (Konzultace)
2. duben - květen 2020 - zpracování teoretické části práce (Konzultace)
3. červen 2020 - konkretizace postupu při tvorbě praktické části (konzultace)
4. září - říjen 2020 - realizace výzkumu (konzultace)
5. listopad - zpracování výzkumné části práce (konzultace)
6. prosinec kompletace a dokončení práce
Zásady pro vypracování
1. únor 2020 - studium literatury stanovení desingu práce, s důrazem na parametry plánovaného výzkumu, tvorba obsahu (Konzultace)
2. duben - květen 2020 - zpracování teoretické části práce (Konzultace)
3. červen 2020 - konkretizace postupu při tvorbě praktické části (konzultace)
4. září - říjen 2020 - realizace výzkumu (konzultace)
5. listopad - zpracování výzkumné části práce (konzultace)
6. prosinec kompletace a dokončení práce
Seznam doporučené literatury
Šmelová E., Společenské aspekty inkluze, 2017 Kendíková J., Asistent pedagoga, 2017 Čapek R., Třídní klima a školní klima, 2010
Seznam doporučené literatury
Šmelová E., Společenské aspekty inkluze, 2017 Kendíková J., Asistent pedagoga, 2017 Čapek R., Třídní klima a školní klima, 2010