Práce se zabývá pohledem studentů pedagogické fakulty na primární prevenci realizovanou na základních a středních školách. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření je blíže zkoumána osobní zkušenost studentů s primární prevencí a jejich pohled na realizaci prevence na školách. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů týkající se primární prevence a rizikového chování.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the view of students of the Faculty of Education on the primary prevention implemented in primary and secondary schools.Based on the interviews and a questionnaire survey, the personal experience of students with the primary prevention and their view on theimplementation of prevention in schools is examined in more detail. The theoretical part contains the definition of concepts related to the primary prevention and risky behavior.
Klíčová slova
primární prevence rizikového chování, školní metodik prevence, rizikové chování, studenti pedagogické fakulty
Klíčová slova v angličtině
primary prevention of risky behavior, school methods of prevention, risky behavior, students of the Faculty od Education
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá pohledem studentů pedagogické fakulty na primární prevenci realizovanou na základních a středních školách. Na základě rozhovorů a dotazníkového šetření je blíže zkoumána osobní zkušenost studentů s primární prevencí a jejich pohled na realizaci prevence na školách. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů týkající se primární prevence a rizikového chování.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the view of students of the Faculty of Education on the primary prevention implemented in primary and secondary schools.Based on the interviews and a questionnaire survey, the personal experience of students with the primary prevention and their view on theimplementation of prevention in schools is examined in more detail. The theoretical part contains the definition of concepts related to the primary prevention and risky behavior.
Klíčová slova
primární prevence rizikového chování, školní metodik prevence, rizikové chování, studenti pedagogické fakulty
Klíčová slova v angličtině
primary prevention of risky behavior, school methods of prevention, risky behavior, students of the Faculty od Education
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury
Zpracování teoretické části
Zpracování empirické části
Závěr
Použitá literatura
Zásady pro vypracování
Prostudování odborné literatury
Zpracování teoretické části
Zpracování empirické části
Závěr
Použitá literatura
Seznam doporučené literatury
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
DOLEJŠ, Martin. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2642-6.
KUBÁTOVÁ, Dagmar, ed. Primární prevence, sociálně patologických jevů v pedagogické praxi. Ústí nad Labem: Uvinerzita J.E. Purkyně, 1998. ISBN 807044-203-4.
POLÍNEK, Martin Dominik. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování: expresivně-formativní potenciál základního uměleckého vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4842-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Metodik prevence a jeho role na základní škole. V Praze: Pasparta, 2019. ISBN 978-80-88290-28-5.
Seznam doporučené literatury
BÁRTÍK, Pavel, MIOVSKÝ, Michal, ed. Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie. Praha: Sdružení SCAN, c2010. ISBN 978-80-87258-47-7.
DOLEJŠ, Martin. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2642-6.
KUBÁTOVÁ, Dagmar, ed. Primární prevence, sociálně patologických jevů v pedagogické praxi. Ústí nad Labem: Uvinerzita J.E. Purkyně, 1998. ISBN 807044-203-4.
POLÍNEK, Martin Dominik. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování: expresivně-formativní potenciál základního uměleckého vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4842-8.
PROCHÁZKA, Miroslav. Metodik prevence a jeho role na základní škole. V Praze: Pasparta, 2019. ISBN 978-80-88290-28-5.