Diplomová práce je zaměřena na motivaci ke čtení u žáků s dyslektickými obtížemi. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako je dyslexie, specifické poruchy učení, motivace a čtenářská gramotnost. Praktická část se zabývá postoji učitelů k motivaci žáků se specifickými poruchami učení, zvláště s dyslexií. Volbou vhodných motivačních a aktivizačních prostředků.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the motivation to read for pupils with dyslexic difficulties. In the teoretical part there is explained the basic terminology such as dyslexia, specific learning disabilities, motivation and reading literacy. The practical part deals with teachers' attitudes to motivate pupils with specific learning disabilities, especially dyslexia. Choosing suitable motivational and activating means included.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, dyslexie, motivace, čtení, čtenářská gramotnost
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, dyslexia, motivation, reading, reading literacy
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na motivaci ke čtení u žáků s dyslektickými obtížemi. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako je dyslexie, specifické poruchy učení, motivace a čtenářská gramotnost. Praktická část se zabývá postoji učitelů k motivaci žáků se specifickými poruchami učení, zvláště s dyslexií. Volbou vhodných motivačních a aktivizačních prostředků.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the motivation to read for pupils with dyslexic difficulties. In the teoretical part there is explained the basic terminology such as dyslexia, specific learning disabilities, motivation and reading literacy. The practical part deals with teachers' attitudes to motivate pupils with specific learning disabilities, especially dyslexia. Choosing suitable motivational and activating means included.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, dyslexie, motivace, čtení, čtenářská gramotnost
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, dyslexia, motivation, reading, reading literacy
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literarutury a textů.
2. Vypracování teoretické části práce.
3. Definice a příprava praktické části.
4. Sběr výzkumného materiálu.
5. Zpracování výzkumných dat.
6. Analýza a rozbor zpracovaného výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literarutury a textů.
2. Vypracování teoretické části práce.
3. Definice a příprava praktické části.
4. Sběr výzkumného materiálu.
5. Zpracování výzkumných dat.
6. Analýza a rozbor zpracovaného výzkumu.
Seznam doporučené literatury
CLEGG, Brian. Motivace v kostce. Praha: Biz Books, 2005. ISBN 978-80-251-0550-4.
JELÍNEK, Marian, KUCHAŘ Jiří. Motivace. Praha: Eminenet, 2013. ISBN 978-80-7281-458-9.
JOŠT, Jiří. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011, Pedagogika. ISBN 978-80-247-3030-1.
KREJČOVÁ, Lenka. Specifické poruchy učení. Nakladatelství Edika, 2018. ISBN 978-80-266-1219-3.
KREJČOVÁ, Lenka. Dyslexie. Psychologické souvislosti. Praha: Grada, 2019. ISBN978-80-247-3950-2.
POKORNÁ, VĚRA. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-931-6.
RŮŽIČKOVÁ, Dora. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Pedagogika v praxi. ISBN 978-80-244-3177-2.
SVOBODA, Pavel. Speciálněpedagogická diagnostika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN: 978-80-244-3694-4.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2015. 264 s. ISBN 978-80-262-0875-4.
Seznam doporučené literatury
CLEGG, Brian. Motivace v kostce. Praha: Biz Books, 2005. ISBN 978-80-251-0550-4.
JELÍNEK, Marian, KUCHAŘ Jiří. Motivace. Praha: Eminenet, 2013. ISBN 978-80-7281-458-9.
JOŠT, Jiří. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011, Pedagogika. ISBN 978-80-247-3030-1.
KREJČOVÁ, Lenka. Specifické poruchy učení. Nakladatelství Edika, 2018. ISBN 978-80-266-1219-3.
KREJČOVÁ, Lenka. Dyslexie. Psychologické souvislosti. Praha: Grada, 2019. ISBN978-80-247-3950-2.
POKORNÁ, VĚRA. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál. 2010. ISBN 978-80-7367-931-6.
RŮŽIČKOVÁ, Dora. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Pedagogika v praxi. ISBN 978-80-244-3177-2.
SVOBODA, Pavel. Speciálněpedagogická diagnostika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN: 978-80-244-3694-4.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2015. 264 s. ISBN 978-80-262-0875-4.