Bakalářská práce, která nese název Kvalita života osob se sluchovým postižení má za cíl zjistit retrospektivní pohled osob s lehkou vadou sluchu na jejich kvalitu života v oblasti vzdělávání na běžné základní škole. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmů týkající se kvality života, integrace a vzdělávání osob se sluchovým postižením a sluchového ústrojí. Praktická část vychází z teoretické části a je věnována kvalitativnímu šetření, kterým je zjišťován retrospektivní pohled osob s lehkou vadou sluchu na jejich kvalitu života v oblasti vzdělávání na běžné základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of bachelor thesis, called Quality of life of people with hearing impairment, is to find out the retrospective view of people with mild hearing loss on their quality of life in the field of education in an ordinary primary school. The thesis consists of two parts theoretical and practical. The theoretical part is aimed at defining concepts relating to quality of life, integration and education of people with hearing impairments and the auditory system. The practical part is based on the theoretical and is devoted to a qualitative investigation, witch examines the retrospective view of people with mild hearing loss on their quality of life in the field of education in an ordinary primary school.
Klíčová slova
Kvalita života, osoba s lehkou vadou sluchu, integrace, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Quality of life, person with mild hearing loss, integration, education
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce, která nese název Kvalita života osob se sluchovým postižení má za cíl zjistit retrospektivní pohled osob s lehkou vadou sluchu na jejich kvalitu života v oblasti vzdělávání na běžné základní škole. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmů týkající se kvality života, integrace a vzdělávání osob se sluchovým postižením a sluchového ústrojí. Praktická část vychází z teoretické části a je věnována kvalitativnímu šetření, kterým je zjišťován retrospektivní pohled osob s lehkou vadou sluchu na jejich kvalitu života v oblasti vzdělávání na běžné základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of bachelor thesis, called Quality of life of people with hearing impairment, is to find out the retrospective view of people with mild hearing loss on their quality of life in the field of education in an ordinary primary school. The thesis consists of two parts theoretical and practical. The theoretical part is aimed at defining concepts relating to quality of life, integration and education of people with hearing impairments and the auditory system. The practical part is based on the theoretical and is devoted to a qualitative investigation, witch examines the retrospective view of people with mild hearing loss on their quality of life in the field of education in an ordinary primary school.
Klíčová slova
Kvalita života, osoba s lehkou vadou sluchu, integrace, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Quality of life, person with mild hearing loss, integration, education
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Konzultace s vedoucím práce
Příprava a provedení kvalitativního výzkumu
Metoda volného rozhovoru
Zpracování a vyhodnocování získaných informací
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Konzultace s vedoucím práce
Příprava a provedení kvalitativního výzkumu
Metoda volného rozhovoru
Zpracování a vyhodnocování získaných informací
Seznam doporučené literatury
Krahulcová-Žatková, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 218 s. ISBN 80-7184-239-7.)
Hrubý, J. Průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu ? 1. díl. 2., aktual. vyd. Praha: FRPSP, 1999. 396 s. ISBN 80-7216-096-6.
LANGER, J.; SOURALOVÁ, E. Surdopedie ? andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 53 s. ISBN 80-244-1206-3.
Sovák, M. aj. Defektologický slovník. 3. vyd. Jinočany: H&H, 2000. 418 s. ISBN 80-86022-76-5.
Jabůrek, J. Bilingvální vzdělávání neslyšících. Praha: SEPTIMA, 1998. 43 s. ISBN 80-7216-052-4.
LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. 156 s. ISBN 80-7315-038-7.
Seznam doporučené literatury
Krahulcová-Žatková, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 218 s. ISBN 80-7184-239-7.)
Hrubý, J. Průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu ? 1. díl. 2., aktual. vyd. Praha: FRPSP, 1999. 396 s. ISBN 80-7216-096-6.
LANGER, J.; SOURALOVÁ, E. Surdopedie ? andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 53 s. ISBN 80-244-1206-3.
Sovák, M. aj. Defektologický slovník. 3. vyd. Jinočany: H&H, 2000. 418 s. ISBN 80-86022-76-5.
Jabůrek, J. Bilingvální vzdělávání neslyšících. Praha: SEPTIMA, 1998. 43 s. ISBN 80-7216-052-4.
LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. 156 s. ISBN 80-7315-038-7.