Teoretická část této práce se věnuje tématu street dance a stylům pod street dance spadajících. Je zde popsána také hip hopová kultura, která s tímto tanečním stylem úzce souvisí. Je zde také charakterizován volný čas, jeho funkce a volnočasové aktivity. Dále se teoretická část věnuje osobnosti pedagoga volného času a pedagogice volného času obecně. Je zde charakterizován starší školní věk. Zmíněny jsou zde i všechny olomoucké taneční školy, které se pouličním tancem zabývají. Empirická část této práce se věnuje metodologii kvantitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaká je časová náročnost street dance jako volnočasové aktivity. Pomocí metody dotazování se tato práce zabývá vnímáním street dance žáky druhého stupně základních škol a jejich motivací.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis deals with the topic of street dance and dance styles that belong to street dance. Hip hop culture, which is closely related to street dance, i salso described in this thesis. Leisure time, its functions and leisure activities are also defined in this thesis. There is also described the personality of the leisure pedagog and pedagogy of leisure time in general. There also characteristics of oldes school age children. The last chapter of theoretical part is dealing with a description of all dance schools in Olomouc focusing on street dance. The empirical part of this thesis deals with the methodology of quantitative research, which aims to determine how time-consuming street dance is. Using the method of questioning, this thesis deals with the perception of street dance by secondary school students and their motivation to do street dance as a leisure activity.
Klíčová slova
street dance, volný čas, volnočasová aktivita, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
street dance, leisure time, leisure activity, older school age children
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část této práce se věnuje tématu street dance a stylům pod street dance spadajících. Je zde popsána také hip hopová kultura, která s tímto tanečním stylem úzce souvisí. Je zde také charakterizován volný čas, jeho funkce a volnočasové aktivity. Dále se teoretická část věnuje osobnosti pedagoga volného času a pedagogice volného času obecně. Je zde charakterizován starší školní věk. Zmíněny jsou zde i všechny olomoucké taneční školy, které se pouličním tancem zabývají. Empirická část této práce se věnuje metodologii kvantitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaká je časová náročnost street dance jako volnočasové aktivity. Pomocí metody dotazování se tato práce zabývá vnímáním street dance žáky druhého stupně základních škol a jejich motivací.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis deals with the topic of street dance and dance styles that belong to street dance. Hip hop culture, which is closely related to street dance, i salso described in this thesis. Leisure time, its functions and leisure activities are also defined in this thesis. There is also described the personality of the leisure pedagog and pedagogy of leisure time in general. There also characteristics of oldes school age children. The last chapter of theoretical part is dealing with a description of all dance schools in Olomouc focusing on street dance. The empirical part of this thesis deals with the methodology of quantitative research, which aims to determine how time-consuming street dance is. Using the method of questioning, this thesis deals with the perception of street dance by secondary school students and their motivation to do street dance as a leisure activity.
Klíčová slova
street dance, volný čas, volnočasová aktivita, starší školní věk
Klíčová slova v angličtině
street dance, leisure time, leisure activity, older school age children
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování podkladů pro tvorbu bakalářské práce
2 Zpracování teoretické části bakalářské práce
3. Příprava praktické části bakalářské práce
4. Realizace vlastního edukativního působení na žáky
5. Analýza průběhu práce se žáky, výzkumu a získaných dat
6. Závěrečné shrnutí a kompletizace práce
7.Vyvození závěrů a doporučení z bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování podkladů pro tvorbu bakalářské práce
2 Zpracování teoretické části bakalářské práce
3. Příprava praktické části bakalářské práce
4. Realizace vlastního edukativního působení na žáky
5. Analýza průběhu práce se žáky, výzkumu a získaných dat
6. Závěrečné shrnutí a kompletizace práce
7.Vyvození závěrů a doporučení z bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
1. BAKER, Houston Alfred. Black studies, rap, and the academy. Chicago: University of Chicago Press, 1993. ISBN 02-260-3521-2
2. BALAŠ, Radoslav. Tance 20. století, Olomouc: Nakladatelství Hanex, 2003. ISBN 80-857-8340-1
3. DILLS, Ann and Ann Copper Albright. Moving history - dancing cultures: a dance history reader. Middletown, Conn.: Wesleyan University Press, 2001. ISBN 978-0-8195-6413-9
4. DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3711-9
5. FIEDLER, Martin. HIP HOP FOREVER. Olomouc: Hanex, 2003. ISBN 80-857-8341-X
6. JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada Publishing, 2015. Psyché. ISBN 978-80-247-5447-5.
7. MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4
8. NÁVRATOVÁ, Jana, Roman VAŠEK a Jana BOHUTÍNSKÁ. Tanec v České republice: definice, historie, financování, legislativa, sociální problematika, školství, reflexe oboru. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2010. ISBN 978-80-7008-241-6.
9. Payne, HELEN. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi, Praha: Portál, 1999. ISBN 80-717-8213-0
1. BAKER, Houston Alfred. Black studies, rap, and the academy. Chicago: University of Chicago Press, 1993. ISBN 02-260-3521-2
2. BALAŠ, Radoslav. Tance 20. století, Olomouc: Nakladatelství Hanex, 2003. ISBN 80-857-8340-1
3. DILLS, Ann and Ann Copper Albright. Moving history - dancing cultures: a dance history reader. Middletown, Conn.: Wesleyan University Press, 2001. ISBN 978-0-8195-6413-9
4. DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3711-9
5. FIEDLER, Martin. HIP HOP FOREVER. Olomouc: Hanex, 2003. ISBN 80-857-8341-X
6. JEDLIČKA, Richard. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada Publishing, 2015. Psyché. ISBN 978-80-247-5447-5.
7. MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4
8. NÁVRATOVÁ, Jana, Roman VAŠEK a Jana BOHUTÍNSKÁ. Tanec v České republice: definice, historie, financování, legislativa, sociální problematika, školství, reflexe oboru. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2010. ISBN 978-80-7008-241-6.
9. Payne, HELEN. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi, Praha: Portál, 1999. ISBN 80-717-8213-0