Tato práce se zabývá technikou mindfulness (všímavost) a možnostmi jejího využití v rámci školního prostředí. Teoretická část poskytuje úvod do tématu duševní hygieny, v rámci které následně představuje mindfulness jako jednu z jejích metod. Mindfulness je dále detailně představena a v závěru je uvedena v kontextu školního prostředí. Praktická část práce se zabývá tím, jaký vliv na názory a postoje člověka k mindfuless má osobní zkušenost s touto technikou.
Anotace v angličtině
This thesis examines the mindfulness technique and its possible uses in the school environment. The theoretical part provides an introduction into the topic of mental hygiene and introduces mindfulness as one of its possible methods. Mindfuless is then thoroughly explained and put into context with the school environment. The practical part examines the effects of a personal experience with mindfulness on one's opinions and approaches to this technique.
Klíčová slova
mindfulness, všímavost, duševní hygiena, relaxace, stres, učitelé, žáci, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
mindfulness, mental hygiene, relaxation, stress, teachers, students, school environment
Rozsah průvodní práce
86 s. (94 900 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá technikou mindfulness (všímavost) a možnostmi jejího využití v rámci školního prostředí. Teoretická část poskytuje úvod do tématu duševní hygieny, v rámci které následně představuje mindfulness jako jednu z jejích metod. Mindfulness je dále detailně představena a v závěru je uvedena v kontextu školního prostředí. Praktická část práce se zabývá tím, jaký vliv na názory a postoje člověka k mindfuless má osobní zkušenost s touto technikou.
Anotace v angličtině
This thesis examines the mindfulness technique and its possible uses in the school environment. The theoretical part provides an introduction into the topic of mental hygiene and introduces mindfulness as one of its possible methods. Mindfuless is then thoroughly explained and put into context with the school environment. The practical part examines the effects of a personal experience with mindfulness on one's opinions and approaches to this technique.
Klíčová slova
mindfulness, všímavost, duševní hygiena, relaxace, stres, učitelé, žáci, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
mindfulness, mental hygiene, relaxation, stress, teachers, students, school environment
Zásady pro vypracování
1) Stanovení cílů práce.
2) Studium pramenů a literatury.
3) Vypracování teoretické části práce.
4) Vypracování empirické části práce.
5) Vyslovení závěrů a doporučení pro praxi.
6) Předpokládaný termín pro odevzdání k poslednímu čtení - únor 2021. Změny budou upřesněny na konzultacích.
Zásady pro vypracování
1) Stanovení cílů práce.
2) Studium pramenů a literatury.
3) Vypracování teoretické části práce.
4) Vypracování empirické části práce.
5) Vyslovení závěrů a doporučení pro praxi.
6) Předpokládaný termín pro odevzdání k poslednímu čtení - únor 2021. Změny budou upřesněny na konzultacích.
Seznam doporučené literatury
1) HASSON, Gill. Technika Mindfulness: jak se vyvarovat duševní prokrastinace pomocí všímavosti a bdělé pozornosti. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5213-6.
2) PUDDICOMBE, Andy. Ukliďte si v hlavě: stačí 10 minut denně. Přeložila Lenka VLČKOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5652-3.
3) SINCLAIR, Michael a Josie SEYDEL. Všímavost: cesta ke zklidnění mysli pro ty, co nestíhají. Přeložila Ivana SÝKOROVÁ. Praha: Alferia, 2015. ISBN 978-80-247-5554-0.
4) WILLIAMS, J. Mark G. a Danny PENMAN. Všímavost: jak najít klid v uspěchaném světě. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-7263-906-9.
5) HANH, Nhat a Katherine WEARE. Happy teachers change the world: a guide for cultivating mindfulness in education. Berkeley, California: Parallax Press, [2017]. ISBN 9781941529638.
Seznam doporučené literatury
1) HASSON, Gill. Technika Mindfulness: jak se vyvarovat duševní prokrastinace pomocí všímavosti a bdělé pozornosti. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5213-6.
2) PUDDICOMBE, Andy. Ukliďte si v hlavě: stačí 10 minut denně. Přeložila Lenka VLČKOVÁ. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5652-3.
3) SINCLAIR, Michael a Josie SEYDEL. Všímavost: cesta ke zklidnění mysli pro ty, co nestíhají. Přeložila Ivana SÝKOROVÁ. Praha: Alferia, 2015. ISBN 978-80-247-5554-0.
4) WILLIAMS, J. Mark G. a Danny PENMAN. Všímavost: jak najít klid v uspěchaném světě. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-7263-906-9.
5) HANH, Nhat a Katherine WEARE. Happy teachers change the world: a guide for cultivating mindfulness in education. Berkeley, California: Parallax Press, [2017]. ISBN 9781941529638.