Cílem této práce je charakterizovat oblast zdravotní gramotnosti a zaměření na konkrétní skupinu populace na definované lokalitě. Pro výzkum a vyhodnocení zdravotní gramotnosti bylo provedeno výzkumné šetření korespondenční formou dotazníků na zvolené lokalitě okres Blansko. S ohledem na výchovně-vzdělávací proces žáků v České republice byl pro tuto výzkumnou činnost zvolen vzorek velmi konkrétní - pedagogové ZŠ. Práce se zaměřuje na vyhodnocení zdravotní gramotnosti učitelů různých věkových kategorií, různého zdravotního stavu na základních školách v okrese Blansko. Součástí je vyhodnocení využití získaných poznatků učitelů základních škol.
Annotation in English
The aim of this thesis is characterizing the area of health literacy and focus on a specific population group on a defined locality. For the research and evaluation of health literacy, a research survey was done by worksheet in the correspondence form at the selected location of the Blansko district. With regard to the educational process of students in the Czech Republic, a very specific sample was chosen for this research activity - elementary school teachers. The thesis focuses to the evaluation of health literacy of teachers with different ages, different health status at elementary schools in the Blansko district. Thesis includes an evaluation of the application acquired knowledge of elementary school teachers.
Keywords
pedagog, zdravotní gramotnost, zdraví, model zdraví, hygiena, Zdraví 2030
Keywords in English
pedagogue, health literacy, health, health model, hygiene, Health 2030
Length of the covering note
121
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce je charakterizovat oblast zdravotní gramotnosti a zaměření na konkrétní skupinu populace na definované lokalitě. Pro výzkum a vyhodnocení zdravotní gramotnosti bylo provedeno výzkumné šetření korespondenční formou dotazníků na zvolené lokalitě okres Blansko. S ohledem na výchovně-vzdělávací proces žáků v České republice byl pro tuto výzkumnou činnost zvolen vzorek velmi konkrétní - pedagogové ZŠ. Práce se zaměřuje na vyhodnocení zdravotní gramotnosti učitelů různých věkových kategorií, různého zdravotního stavu na základních školách v okrese Blansko. Součástí je vyhodnocení využití získaných poznatků učitelů základních škol.
Annotation in English
The aim of this thesis is characterizing the area of health literacy and focus on a specific population group on a defined locality. For the research and evaluation of health literacy, a research survey was done by worksheet in the correspondence form at the selected location of the Blansko district. With regard to the educational process of students in the Czech Republic, a very specific sample was chosen for this research activity - elementary school teachers. The thesis focuses to the evaluation of health literacy of teachers with different ages, different health status at elementary schools in the Blansko district. Thesis includes an evaluation of the application acquired knowledge of elementary school teachers.
Keywords
pedagog, zdravotní gramotnost, zdraví, model zdraví, hygiena, Zdraví 2030
Keywords in English
pedagogue, health literacy, health, health model, hygiene, Health 2030
Research Plan
Student v rámci této diplomové práce zjistí a vyhodnotí úroveň zdravotní gramotnosti učitelů na základních školách v okrese Blansko. Problematika vyhodnocení zdravotní gramotnosti učitelů bude řešena komplexně, tzn. se zaměřením na schopnost získání informací týkající se zdravotní gramotnosti a také pochopení této problematiky u učitelů základních škol. Student dále vyhodnotí využití získaných poznatků učitelů základních škol v procesu vzdělávání žáků.
Research Plan
Student v rámci této diplomové práce zjistí a vyhodnotí úroveň zdravotní gramotnosti učitelů na základních školách v okrese Blansko. Problematika vyhodnocení zdravotní gramotnosti učitelů bude řešena komplexně, tzn. se zaměřením na schopnost získání informací týkající se zdravotní gramotnosti a také pochopení této problematiky u učitelů základních škol. Student dále vyhodnotí využití získaných poznatků učitelů základních škol v procesu vzdělávání žáků.
Recommended resources
BÁRTLOVÁ, S. 2019. Zdravotní gramotnost u vybraných skupin obyvatelstva Jihočeského kraje. České Budějovice: Grada, 170 s.
HAMPLOVÁ, L. 2019. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 132 s.
Recommended resources
BÁRTLOVÁ, S. 2019. Zdravotní gramotnost u vybraných skupin obyvatelstva Jihočeského kraje. České Budějovice: Grada, 170 s.
HAMPLOVÁ, L. 2019. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 132 s.