Práce se zabývá způsobem vyobrazení dětských hrdinů v próze Petry Soukupové Klub divných dětí a její interpretací. První kapitola se věnuje současné české literatuře pro děti a mládež - konkrétně motivům rodiny, outsiderství a hendikepu. Následuje kapitola představující spisovatelku Soukupovou. Stěžejní část práce je zaměřena na knihu Klub divných dětí.
Anotace v angličtině
Thesis follows up way of picturing child heroes in Petra Soukupova's prose Klub divných dětí and interpretation of the book. First chapter is about current czech literature for kids and youngsters - specifically about motives as family, outsiders and handicap. Next chapter introduces the writer Soukupová. Key part of thesis focuses on the book Klub divných dětí.
Klíčová slova
Petra Soukupová, Klub divných dětí, česká literatura pro děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
Petra Soukupova, Klub divných dětí, czech literature for kids and youngsters
Rozsah průvodní práce
36 s. (67 070 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá způsobem vyobrazení dětských hrdinů v próze Petry Soukupové Klub divných dětí a její interpretací. První kapitola se věnuje současné české literatuře pro děti a mládež - konkrétně motivům rodiny, outsiderství a hendikepu. Následuje kapitola představující spisovatelku Soukupovou. Stěžejní část práce je zaměřena na knihu Klub divných dětí.
Anotace v angličtině
Thesis follows up way of picturing child heroes in Petra Soukupova's prose Klub divných dětí and interpretation of the book. First chapter is about current czech literature for kids and youngsters - specifically about motives as family, outsiders and handicap. Next chapter introduces the writer Soukupová. Key part of thesis focuses on the book Klub divných dětí.
Klíčová slova
Petra Soukupová, Klub divných dětí, česká literatura pro děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
Petra Soukupova, Klub divných dětí, czech literature for kids and youngsters
Zásady pro vypracování
Sestavení bibliografie primární a sekundární literatury
Studium sekundární literatury
Analýza a interpretace vybraného díla Petry Soukupové Klub divných dětí
Syntéza získaných poznatků
Písemné vyjádření poznatků a závěrů
Zásady pro vypracování
Sestavení bibliografie primární a sekundární literatury
Studium sekundární literatury
Analýza a interpretace vybraného díla Petry Soukupové Klub divných dětí
Syntéza získaných poznatků
Písemné vyjádření poznatků a závěrů
Seznam doporučené literatury
GEJGUŠOVÁ, I. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
NOVÁKOVÁ, L. (2009). Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů.
PETERKA, J. (2007). Teorie literatury pro učitele. Jíloviště: MME Mercury Music & Entertainment s.r.o.
SEGI LUKAVSKÁ, J. (2018). Dítěti vstříc: teorie literatury pro děti a mládež. Brno: Host; Ústav pro českou literaturu AV ČR.
SLADOVÁ, J. (2016). Umělecká literatura v procesu osobnostní a sociální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
SLADOVÁ, J. (2014). Dětství a dospívání v současné literatuře pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého.
VÁGNEROVÁ, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
GEJGUŠOVÁ, I. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
NOVÁKOVÁ, L. (2009). Literatura pro děti a mládež na začátku tisíciletí: kontexty, problémy, trendy. Praha: Obec spisovatelů.
PETERKA, J. (2007). Teorie literatury pro učitele. Jíloviště: MME Mercury Music & Entertainment s.r.o.
SEGI LUKAVSKÁ, J. (2018). Dítěti vstříc: teorie literatury pro děti a mládež. Brno: Host; Ústav pro českou literaturu AV ČR.
SLADOVÁ, J. (2016). Umělecká literatura v procesu osobnostní a sociální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
SLADOVÁ, J. (2014). Dětství a dospívání v současné literatuře pro děti a mládež. Olomouc: Univerzita Palackého.
VÁGNEROVÁ, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.