Cílem projektu je umožnit dětem mladšího školního věku ze základní školy a seniorům z místního centra trávit společný čas, který v běžných rodinných podmínkách občas postrádají. První část projektu se věnuje charakteristice dětí mladšího školního věku a seniorů, jejich volnému času a mezigeneračním vztahům. Vzájemné setkávání nad deskovými hrami vybízí ke vzájemné komunikaci a prohloubení mezigeneračních vztahů.
Anotace v angličtině
The goal of the project is to enable elementary school children of younger school age and seniors from the local center to spend time together, whitch they sometimes lack in normal family conditions. The first part of the projeckt is devoted to the characteristics of children of younger school age and seniors, their free time, and intergenerational relations. Meeting each other over board games encourages mutual communication and the deepening of intergenerational relationships.
Klíčová slova
základní škola, školní družina, volný čas, mezigenerační vztahy, deskové hry, děti 1. stupně základní školy, senior, setkávání
Klíčová slova v angličtině
elementary school, after-school childcare, free time, intergenerational relations, board games, 1 st-grade elementary school children, senior, meeting
Rozsah průvodní práce
73 s. (97 276 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem projektu je umožnit dětem mladšího školního věku ze základní školy a seniorům z místního centra trávit společný čas, který v běžných rodinných podmínkách občas postrádají. První část projektu se věnuje charakteristice dětí mladšího školního věku a seniorů, jejich volnému času a mezigeneračním vztahům. Vzájemné setkávání nad deskovými hrami vybízí ke vzájemné komunikaci a prohloubení mezigeneračních vztahů.
Anotace v angličtině
The goal of the project is to enable elementary school children of younger school age and seniors from the local center to spend time together, whitch they sometimes lack in normal family conditions. The first part of the projeckt is devoted to the characteristics of children of younger school age and seniors, their free time, and intergenerational relations. Meeting each other over board games encourages mutual communication and the deepening of intergenerational relationships.
Klíčová slova
základní škola, školní družina, volný čas, mezigenerační vztahy, deskové hry, děti 1. stupně základní školy, senior, setkávání
Klíčová slova v angličtině
elementary school, after-school childcare, free time, intergenerational relations, board games, 1 st-grade elementary school children, senior, meeting
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle BP (leden - březen 2020)
2. Výběr a studium literatury (březen - květen 2020)
3. Zpracování teoretické části BP (květen - září 2020)
4. Tvorba BP - inovativní činnost (září - listopad 2020)
5. Zpracování BP (listopad - leden 2020/2021)
6. Vypracování celkové podoby BP (leden - únor 2021)
7. Tvorba příloh, kompletace, předložení koncové verze BP (březen 2021)
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle BP (leden - březen 2020)
2. Výběr a studium literatury (březen - květen 2020)
3. Zpracování teoretické části BP (květen - září 2020)
4. Tvorba BP - inovativní činnost (září - listopad 2020)
5. Zpracování BP (listopad - leden 2020/2021)
6. Vypracování celkové podoby BP (leden - únor 2021)
7. Tvorba příloh, kompletace, předložení koncové verze BP (březen 2021)
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. 2007. Práce s hrou: pro profesionály.Praha: Grada, 115 s. ISBN 978-80-247-1974-0
HERMOCHOVÁ, Soňa a VAŇKOVÁ, Jana. 2014. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 180 s. ISBN 978-80-262-0727-6
CHRÁSKA, Miroslav. 2006. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 200 s. ISBN 80-244-1367-1
KLEIN, Zamyat. 2012.100 kreativních metod a her na semináře a workshopy. Praha: Grada, 179 s. ISBN 978-80-247-4023-2
PELÁNEK, Radek. 2008. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 205 s. ISBN 978-80-7367-353-6
PETILLON, Hanns. 2013. 1000 her pro školy, kroužky a volný čas. Brno: Edika, 464 s. ISBN 978-80-266-0095-4
PORTMANN, Rosemarie. 2018. 99 her pro trénink mozku u seniorů. Praha: Portál, 112 s. ISBN 978-80-262-1297-3
Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 2005. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 554 s. ISBN 80-246-0924-X
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a SMÉKALOVÁ Lucie. 2015. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-5446-8
VETEŠKA, Jaroslav. 2017. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika a aktivizace seniorů. Praha: Česká andragogická společnost, 175 s. ISBN 978-80-905460-7-3
VOHRALÍKOVÁ, Lenka a RABUŠIC, Ladislav. 2004. Čeští senioři včera, dnes a zítra. Praha: VÚPSV, 90 s. Dostupné z: http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_149.pdf
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, Jan. 2007. Práce s hrou: pro profesionály.Praha: Grada, 115 s. ISBN 978-80-247-1974-0
HERMOCHOVÁ, Soňa a VAŇKOVÁ, Jana. 2014. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 180 s. ISBN 978-80-262-0727-6
CHRÁSKA, Miroslav. 2006. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 200 s. ISBN 80-244-1367-1
KLEIN, Zamyat. 2012.100 kreativních metod a her na semináře a workshopy. Praha: Grada, 179 s. ISBN 978-80-247-4023-2
PELÁNEK, Radek. 2008. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 205 s. ISBN 978-80-7367-353-6
PETILLON, Hanns. 2013. 1000 her pro školy, kroužky a volný čas. Brno: Edika, 464 s. ISBN 978-80-266-0095-4
PORTMANN, Rosemarie. 2018. 99 her pro trénink mozku u seniorů. Praha: Portál, 112 s. ISBN 978-80-262-1297-3
Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. 2005. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 554 s. ISBN 80-246-0924-X
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a SMÉKALOVÁ Lucie. 2015. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-5446-8
VETEŠKA, Jaroslav. 2017. Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika a aktivizace seniorů. Praha: Česká andragogická společnost, 175 s. ISBN 978-80-905460-7-3
VOHRALÍKOVÁ, Lenka a RABUŠIC, Ladislav. 2004. Čeští senioři včera, dnes a zítra. Praha: VÚPSV, 90 s. Dostupné z: http://praha.vupsv.cz/Fulltext/vz_149.pdf