Diplomová práce se věnuje oblasti spolupráce mezi učitelem a rodičem v českých a polských mateřských školách. Teoretická část pojednává o mateřské škole, rodině, komunikaci a spolupráci mateřské školy s rodinou. Empirická část prezentuje výsledky provedeného výzkumného šetření se zaměřením na zkušenosti ve sledované oblasti, pro jehož účely byla zvolena metoda dotazování. Cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhá spolupráce učitele a rodiče ve vybraných českých a v polských MŠ.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dedicated mainly to cooperation between teacher and parents at Czech and Polish kindergartens. Theoretical part focuses on family, communication and cooperation of the kindergarten with family and the kindergarten itself. The empirical part presents results of a conducted reseach survey with focus on experiences in the given field of interest for which purposes the survey method was chosen. The goal of this diploma thesis is to find out how the cooperation of teacher and parents at particular Czech and Polish kindergartens goes.
Klíčová slova
mateřská škola, rodina, komunikace, spolupráce, učitel, rodič, dítě
Diplomová práce se věnuje oblasti spolupráce mezi učitelem a rodičem v českých a polských mateřských školách. Teoretická část pojednává o mateřské škole, rodině, komunikaci a spolupráci mateřské školy s rodinou. Empirická část prezentuje výsledky provedeného výzkumného šetření se zaměřením na zkušenosti ve sledované oblasti, pro jehož účely byla zvolena metoda dotazování. Cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhá spolupráce učitele a rodiče ve vybraných českých a v polských MŠ.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dedicated mainly to cooperation between teacher and parents at Czech and Polish kindergartens. Theoretical part focuses on family, communication and cooperation of the kindergarten with family and the kindergarten itself. The empirical part presents results of a conducted reseach survey with focus on experiences in the given field of interest for which purposes the survey method was chosen. The goal of this diploma thesis is to find out how the cooperation of teacher and parents at particular Czech and Polish kindergartens goes.
Klíčová slova
mateřská škola, rodina, komunikace, spolupráce, učitel, rodič, dítě
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4435-3.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013, 130 s. ISBN 978-80-262-0378-0.
ČAPEK, Robert, Marek LAUERMANN, Irena PŘÍKAZSKÁ, Miroslav VOSMIK a Jan VYHNÁLEK. Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-295-0.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013, 184 s., [8] s. obr. příl. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4640-1.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014, 223 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
Seznam doporučené literatury
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4435-3.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013, 130 s. ISBN 978-80-262-0378-0.
ČAPEK, Robert, Marek LAUERMANN, Irena PŘÍKAZSKÁ, Miroslav VOSMIK a Jan VYHNÁLEK. Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. Praha: Raabe, [2017]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-295-0.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013, 184 s., [8] s. obr. příl. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4640-1.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014, 223 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.