Bakalářská práce se zabývá diagnostikou spontánní hry dítěte předškolního věku a jejím porovnáváním mezi děvčaty a chlapci. Teoretická část se zaměřuje na objasnění problematiky pedagogické diagnostiky, na poukázání její důležitosti v předškolním vzdělávání a také na důležitost hry v tomto období. Následně se zabýváme samotnou diagnostickou činností v mateřské škole. V praktické části ověřujeme stanovené hypotézy, které se vztahují k porovnávání spontánní hry mezi děvčaty a chlapci na základě jejich pozorování. Jednotlivé výsledky pozorování děvčat a chlapců jsou zpracovány do tabulek a grafů rozdělených právě podle pohlaví. Celá práce je zakončena shrnutím těchto vypozorovaných výsledků porovnávání a také vyhodnocením stanovených hypotéz.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the diagnosis of spontaneous games of preschool age children and their comparison between girls and boys. The theoretical part focuses on clarifying the issues of pedagogical diagnostics, pointing out its importance in preschool education and the importance of play in this period. Subsequently, we deal with the diagnostic activities in kindergarten. In the practical part, we verify the established hypotheses that relate to the comparison of spontaneous play between girls and boys based on their observations. The individual results of observations of girls and boys are processed into tables and graphs divided according to gender. The whole work ends with a summary of these observed results of comparison and also with the evaluation of established hypotheses.
Klíčová slova
Mateřská škola, pedagog, předškolní věk, předškolní vzdělávání, pedagogická diagnostika, hra
Klíčová slova v angličtině
Kindergarten, educationalist, preschool age, preschool education, pedagogical diagnostics, play in kindergarden
Rozsah průvodní práce
69 s. (101 483)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou spontánní hry dítěte předškolního věku a jejím porovnáváním mezi děvčaty a chlapci. Teoretická část se zaměřuje na objasnění problematiky pedagogické diagnostiky, na poukázání její důležitosti v předškolním vzdělávání a také na důležitost hry v tomto období. Následně se zabýváme samotnou diagnostickou činností v mateřské škole. V praktické části ověřujeme stanovené hypotézy, které se vztahují k porovnávání spontánní hry mezi děvčaty a chlapci na základě jejich pozorování. Jednotlivé výsledky pozorování děvčat a chlapců jsou zpracovány do tabulek a grafů rozdělených právě podle pohlaví. Celá práce je zakončena shrnutím těchto vypozorovaných výsledků porovnávání a také vyhodnocením stanovených hypotéz.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the diagnosis of spontaneous games of preschool age children and their comparison between girls and boys. The theoretical part focuses on clarifying the issues of pedagogical diagnostics, pointing out its importance in preschool education and the importance of play in this period. Subsequently, we deal with the diagnostic activities in kindergarten. In the practical part, we verify the established hypotheses that relate to the comparison of spontaneous play between girls and boys based on their observations. The individual results of observations of girls and boys are processed into tables and graphs divided according to gender. The whole work ends with a summary of these observed results of comparison and also with the evaluation of established hypotheses.
Klíčová slova
Mateřská škola, pedagog, předškolní věk, předškolní vzdělávání, pedagogická diagnostika, hra
Klíčová slova v angličtině
Kindergarten, educationalist, preschool age, preschool education, pedagogical diagnostics, play in kindergarden