Informace o kvalifikační práci Teaching the System of English Tenses at Lower Secondary Schools: A Comparative Analysis of Selected Czech and English Textbooks
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky anglických časů na druhém stupni základních škol. Cílem práce je tyto problémy popsat a zhodnotit přístup vybrané literatury a učebnice k výuce anglických časů. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola popisuje přehled vybrané literatury, druhá kapitola se zabývá učebnicemi z hlediska důležitosti pro výuku angličtiny, třetí kapitola analyzuje problematiku anglických časů pomocí odborné literatury, čtvrtá kapitola hodnotí přístupy učebnice Project 3 k výuce anglických časů a pátá kapitola analyzuje získané výsledky z odpovědí dvou učitelů a hodnotí výchozí předpoklady hypotézy.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the problems of teaching English tenses at the lower secondary schools. The objective of the thesis is to describe these issues and evaluate an approach of the selected literature and textbook to teach English tenses. The thesis is divided to five chapters. The first chapter provides an overview of the selected literature. The second chapter deals with the textbooks in terms of the importance for teaching English. The third chapter analysis the problems of English tenses using professional literature. The fourth chapter evaluates approaches of the Project 3 textbook to teaching English tenses and the fifth chapter analyses the collected results from answers of two teachers, evaluating the initial presumptions for the hypothesis.
Klíčová slova
Anglické časy, analýza učebnice, analýza odborné literatury, výuka anglických časů
Klíčová slova v angličtině
English tenses, textbook analysis, professional literature analysis, teaching English tenses
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky anglických časů na druhém stupni základních škol. Cílem práce je tyto problémy popsat a zhodnotit přístup vybrané literatury a učebnice k výuce anglických časů. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola popisuje přehled vybrané literatury, druhá kapitola se zabývá učebnicemi z hlediska důležitosti pro výuku angličtiny, třetí kapitola analyzuje problematiku anglických časů pomocí odborné literatury, čtvrtá kapitola hodnotí přístupy učebnice Project 3 k výuce anglických časů a pátá kapitola analyzuje získané výsledky z odpovědí dvou učitelů a hodnotí výchozí předpoklady hypotézy.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with the problems of teaching English tenses at the lower secondary schools. The objective of the thesis is to describe these issues and evaluate an approach of the selected literature and textbook to teach English tenses. The thesis is divided to five chapters. The first chapter provides an overview of the selected literature. The second chapter deals with the textbooks in terms of the importance for teaching English. The third chapter analysis the problems of English tenses using professional literature. The fourth chapter evaluates approaches of the Project 3 textbook to teaching English tenses and the fifth chapter analyses the collected results from answers of two teachers, evaluating the initial presumptions for the hypothesis.
Klíčová slova
Anglické časy, analýza učebnice, analýza odborné literatury, výuka anglických časů
Klíčová slova v angličtině
English tenses, textbook analysis, professional literature analysis, teaching English tenses
Zásady pro vypracování
Analýza sekundární literatury a zdrojů:
Stanovení hypotézy
Stanovení metod a postupu práce
Vlastní analýza
Ověření hypotézy
Závěr a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza sekundární literatury a zdrojů:
Stanovení hypotézy
Stanovení metod a postupu práce
Vlastní analýza
Ověření hypotézy
Závěr a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
LEECH, Geoffrey N. Meaning and the English verb. Routledge, 2014.
HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English; with answers. Ernst Klett Sprachen, 2005.
ŘEŘICHA, Václav: The fifth "meaning" of the past perfect tense. - Anglica (Olomouc) 2,. 2000, s. 33-38.
ŠALDOVÁ, Pavlína. Michaela Martinková, Markéta Janebová, Jaroslav Macháček, Irena Pauková (eds): Ivan Poldauf: Sebrané spisy. Svazek I (1940?1960). 2017.
MÜLLEROVÁ, Radka. The Present Perfect Simple in New English File and New Inside Out - Comparison of Methods and Approaches [online]. Brno, 2018 [cit. 2019-12-23]. Dostupné z: . Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D..
LEECH, Geoffrey N. Meaning and the English verb. Routledge, 2014.
HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English; with answers. Ernst Klett Sprachen, 2005.
ŘEŘICHA, Václav: The fifth "meaning" of the past perfect tense. - Anglica (Olomouc) 2,. 2000, s. 33-38.
ŠALDOVÁ, Pavlína. Michaela Martinková, Markéta Janebová, Jaroslav Macháček, Irena Pauková (eds): Ivan Poldauf: Sebrané spisy. Svazek I (1940?1960). 2017.
MÜLLEROVÁ, Radka. The Present Perfect Simple in New English File and New Inside Out - Comparison of Methods and Approaches [online]. Brno, 2018 [cit. 2019-12-23]. Dostupné z: . Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D..