Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku čerpání finančních prostředků českými základními školami z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání na základě výzvy Šablony II. Cílem teoretické části práce je objasnit financování regionálního školství v právním prostředí České republiky s důrazem na alternativní možnosti financování z jiných zdrojů, konkrétně prostřednictvím zjednodušených projektů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání s názvem výzva Šablony II. V praktické části práce je cílem zjistit míru zapojení základních škol v Moravskoslezském kraji do Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání na základě výzvy Šablony II, rovněž zhodnotit čerpání finančních prostředků a identifikovat, které aktivity v rámci výzvy Šablony II vybrané základní školy nejčastěji preferují. Praktická část bakalářské práce využívá kvantitativní metodu analýzy veřejně dostupných dat (školský rejstřík, výroční zprávy a webové stránky jednotlivých základních škol).
Anotace v angličtině
The bachelor work is focused on the issue of the use of funding by Czech basic schools from the Operational programme Research, development and education on the base of appeal Templates II. The aim of the theoretical part is to clarify financing of regional education in the legal environment of the Czech Republic with the emphasis on the alternative possibilities of financing out of different resources, specially by means of simplified projects within the Operational programme Research, development and education entitled Templates II. In the practical part the aim is to find out the extent of involvement of basic schools in Moravian-Silesian region into the Operational programme Research, development and education on the base of appeal Templates II as well as to evaluate the use of funding and identify which activities within the appeal Templates II chosen basic schools prefer the most. The practical part of the Bachelor work uses the quantitative method of analysis of data open to the public (School register, annual reports and web pages of specific basic schools).
Klíčová slova
regionální školství, vzdělání, vzdělávání, vícezdrojové financování, OP VVV (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání), prioritní osy, zjednodušené projekty, výzvy Šablony II, aktivity
Klíčová slova v angličtině
regional school system, school background, education, multi-resource financing, OP VVV (Operational programme Research, development and education), priority axis, simplified projects, appeals Templates II, activities
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku čerpání finančních prostředků českými základními školami z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání na základě výzvy Šablony II. Cílem teoretické části práce je objasnit financování regionálního školství v právním prostředí České republiky s důrazem na alternativní možnosti financování z jiných zdrojů, konkrétně prostřednictvím zjednodušených projektů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání s názvem výzva Šablony II. V praktické části práce je cílem zjistit míru zapojení základních škol v Moravskoslezském kraji do Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání na základě výzvy Šablony II, rovněž zhodnotit čerpání finančních prostředků a identifikovat, které aktivity v rámci výzvy Šablony II vybrané základní školy nejčastěji preferují. Praktická část bakalářské práce využívá kvantitativní metodu analýzy veřejně dostupných dat (školský rejstřík, výroční zprávy a webové stránky jednotlivých základních škol).
Anotace v angličtině
The bachelor work is focused on the issue of the use of funding by Czech basic schools from the Operational programme Research, development and education on the base of appeal Templates II. The aim of the theoretical part is to clarify financing of regional education in the legal environment of the Czech Republic with the emphasis on the alternative possibilities of financing out of different resources, specially by means of simplified projects within the Operational programme Research, development and education entitled Templates II. In the practical part the aim is to find out the extent of involvement of basic schools in Moravian-Silesian region into the Operational programme Research, development and education on the base of appeal Templates II as well as to evaluate the use of funding and identify which activities within the appeal Templates II chosen basic schools prefer the most. The practical part of the Bachelor work uses the quantitative method of analysis of data open to the public (School register, annual reports and web pages of specific basic schools).
Klíčová slova
regionální školství, vzdělání, vzdělávání, vícezdrojové financování, OP VVV (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání), prioritní osy, zjednodušené projekty, výzvy Šablony II, aktivity
Klíčová slova v angličtině
regional school system, school background, education, multi-resource financing, OP VVV (Operational programme Research, development and education), priority axis, simplified projects, appeals Templates II, activities
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené k tématu
Studium metodických příruček a návodů k tématu
Vypracování podrobného uvedení do tématu (úvod)
Zpracování teoretické části na základě nastudované literatury
Zpracování praktické části
Vyhodnocení získaných dat
Napsání provázaného závěru s úvodem
Konzultace s vedoucí práce
Převzatý text bude řádně citován
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené k tématu
Studium metodických příruček a návodů k tématu
Vypracování podrobného uvedení do tématu (úvod)
Zpracování teoretické části na základě nastudované literatury
Zpracování praktické části
Vyhodnocení získaných dat
Napsání provázaného závěru s úvodem
Konzultace s vedoucí práce
Převzatý text bude řádně citován
Seznam doporučené literatury
SCHRATZ, Michael. Zlepšování kvality vedení škol ve střední Evropě: závěrečná zpráva o projektu Kvalitním vedením škol k efektivnímu učení. 1. vyd. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro záležitosti EU, 2011. ISBN 978-80-254-9923-8.
SVOBODA, František. Ekonomika veřejného sektoru. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2017. ISBN 978-80-87865-35-4.
POSPÍŠIL, Richard a Pavel ŽUFAN. Ekonomika veřejných rozpočtů: (současnost a perspektiva). 1. vyd. Průhonice: Professional Publishing, 2019. ISBN 978-80-88260-32-5.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Regionální školství: školský zákon, vyhlášky, předškolní, základní, střední, vyšší odborné a jiné vzdělávání, školy a školská zařízení, dotace, školní stravování, maturity, výkon ústavní a ochranné výchovy. 1. vyd. Ostrava: Sagit, 2005. ISBN 978-80-7488-372-9.
MACHÁLEK, Petr, Martin ČERNÝ a Dominika GROHMANN. Dotační politiky EU: jak napsat dobrou projektovou žádost. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7118-6.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Inspiromat 11: Příklady dobré praxe realizace šablon. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2018. Dostupné z: https://www.nidv.cz/media/materialy/projekty/strategicke_rizeni/Inspiromaty/INSPIROMAT_11_Priklady-dobre-praxe-realizace-sablon.pdf [cit. k 19. 12. 2019].
Seznam doporučené literatury
SCHRATZ, Michael. Zlepšování kvality vedení škol ve střední Evropě: závěrečná zpráva o projektu Kvalitním vedením škol k efektivnímu učení. 1. vyd. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro záležitosti EU, 2011. ISBN 978-80-254-9923-8.
SVOBODA, František. Ekonomika veřejného sektoru. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2017. ISBN 978-80-87865-35-4.
POSPÍŠIL, Richard a Pavel ŽUFAN. Ekonomika veřejných rozpočtů: (současnost a perspektiva). 1. vyd. Průhonice: Professional Publishing, 2019. ISBN 978-80-88260-32-5.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Regionální školství: školský zákon, vyhlášky, předškolní, základní, střední, vyšší odborné a jiné vzdělávání, školy a školská zařízení, dotace, školní stravování, maturity, výkon ústavní a ochranné výchovy. 1. vyd. Ostrava: Sagit, 2005. ISBN 978-80-7488-372-9.
MACHÁLEK, Petr, Martin ČERNÝ a Dominika GROHMANN. Dotační politiky EU: jak napsat dobrou projektovou žádost. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7118-6.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Inspiromat 11: Příklady dobré praxe realizace šablon. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2018. Dostupné z: https://www.nidv.cz/media/materialy/projekty/strategicke_rizeni/Inspiromaty/INSPIROMAT_11_Priklady-dobre-praxe-realizace-sablon.pdf [cit. k 19. 12. 2019].