Tato bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami dospělých osob se zrakovým postižením. Teoretická část je zaměřena na čtyři hlavní oblasti, kterými jsou zrakové postižení, vývojové období dospělosti, volný čas a specifické aktivity osob se zrakovým postižením ve volném čase. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem ve formě dotazníkového šetřením, jehož hlavním cílem je zjistit, které aktivity ve volném čase jsou osobami se zrakovým postižením v praxi nejžádanější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with leisure activities of adults with visual impairment. The theoretical part is focused on four main areas, these are a visual impairment, developmental period of adulthood, leisure time and specific activities of visually impaired people in their free time. The practical part consists of quantitative research in the form of a questionnaire survey, the main goal of which is to find out which leisure activities are the most popular among people with visual impairment.
Klíčová slova
zrakové postižení, volný čas, volnočasové aktivity dospělých osob
Klíčová slova v angličtině
visual impairment, leisure time, leisure activities of adults
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami dospělých osob se zrakovým postižením. Teoretická část je zaměřena na čtyři hlavní oblasti, kterými jsou zrakové postižení, vývojové období dospělosti, volný čas a specifické aktivity osob se zrakovým postižením ve volném čase. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem ve formě dotazníkového šetřením, jehož hlavním cílem je zjistit, které aktivity ve volném čase jsou osobami se zrakovým postižením v praxi nejžádanější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with leisure activities of adults with visual impairment. The theoretical part is focused on four main areas, these are a visual impairment, developmental period of adulthood, leisure time and specific activities of visually impaired people in their free time. The practical part consists of quantitative research in the form of a questionnaire survey, the main goal of which is to find out which leisure activities are the most popular among people with visual impairment.
Klíčová slova
zrakové postižení, volný čas, volnočasové aktivity dospělých osob
Klíčová slova v angličtině
visual impairment, leisure time, leisure activities of adults
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím práce.
Vypracování osnovy práce.
Sběr dat a vhodné literatury - komparace zdrojů.
Samotné vypracování BP
sepsání teoretické části práce
vytvoření praktické části práce
Stanovení závěrů práce.
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím práce.
Vypracování osnovy práce.
Sběr dat a vhodné literatury - komparace zdrojů.
Samotné vypracování BP
sepsání teoretické části práce
vytvoření praktické části práce
Stanovení závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
HERLE, Petr, ed. a kol. Diferenciální diagnostika v psychiatrii, dermatologii a očním lékařství. Praha: Raabe, [2016], ?2016. 116 stran. Diferenciální diagnostika; 8. ISBN 978-80-7496-209-7.
MAJEROVÁ, Hana. Vnímání osoby se zrakovým postižením v kontextu specifik představivosti. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 186 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5052-0.
KUCHYNKA, Pavel a kol. Oční lékařství. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. xx, 903 stran. ISBN 978-80-247-5079-8.
VRUBEL, Martin, RÖDEROVÁ, Petra a JÁGEROVÁ, Nora. Education, support and rehabilitation for people with visual impairments. 1st edition. Brno: Masaryk University, 2017. 140 stran. ISBN 978-80-210-8456-8.
Seznam doporučené literatury
HERLE, Petr, ed. a kol. Diferenciální diagnostika v psychiatrii, dermatologii a očním lékařství. Praha: Raabe, [2016], ?2016. 116 stran. Diferenciální diagnostika; 8. ISBN 978-80-7496-209-7.
MAJEROVÁ, Hana. Vnímání osoby se zrakovým postižením v kontextu specifik představivosti. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 186 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5052-0.
KUCHYNKA, Pavel a kol. Oční lékařství. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. xx, 903 stran. ISBN 978-80-247-5079-8.
VRUBEL, Martin, RÖDEROVÁ, Petra a JÁGEROVÁ, Nora. Education, support and rehabilitation for people with visual impairments. 1st edition. Brno: Masaryk University, 2017. 140 stran. ISBN 978-80-210-8456-8.